eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyInstrukcja obsługi dieslaRe: Instrukcja obs?ugi diesla
  • Data: 2010-03-18 15:08:40
    Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla
    Od: omega_fan <o...@n...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Nie no!
    > Kiedy? z wyra 1/4 n? satysfakcj? kto? wcisn?? mi ulotke z Renault (w tym stylu
    > jak
    > to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekoj
    azda/ekojazda-zasady/index.jsp),
    > gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi.
    > I one s? *NIEDOBRE* dla silnika, tak?

    Tak.
    To są bzdury i każdy, komu miłe jest zdrowie silnika i swoje zdrowie
    psychiczne puka się w głowę widząc tekst w stylu "Z prędkością 50 km/h
    powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu". O ile ten czwarty
    to jeszcze ujdzie (bez przyspieszania), to już piąty... wszystko zależy
    od konkretnego silnika, ale u mnie na 5 przy 50 km/h to będzie niewiele
    ponad 1000 obr/min.

    >>> Jak rozpoznaae gdzie silnik ma swój moment obrotowy?
    >>> I dlaczego je?d?enie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest z?e?
    >> Przewa?nie wystarczy jak bedziesz utrzymywa? obroty w granicach 2-3krpm
    >> podczas normalnej jazdy. Przy przy?pieszaniu podkreae do 3,5 max 4 krpm,
    >> Dalej nie masz ju? po co gazowaae bo silnik wiekszej mocy mieae nie bedzie.
    >
    > Mnie bardziej interesuje ta dolna granica, która dla wielu osób te? jest
    > wyznacznikiem *ekonomicznej* jazdy.

    Nie przyspieszać mocno poniżej 2000 obr/min.
    Nie jeździć w ogóle poniżej 1500 obr/min.
    Ta zasada sprawdza się dla większości silników Diesla.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: