    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Inne matryce - może Leica skorzysta
    Date: Wed, 16 May 2012 01:15:59 +0200

    On 2012-05-15 23:58, Piotrne wrote:
    > Pomysł z czarno-białą matrycą jest ciekawy, więc może pojawią się jeszcze
    > inne niekonwencjonalne rozwiązania?
    >
    > Mam kilka pomysłów, ale ponieważ i tak nie mam ich jak zrealizować,
    > to rozdaję za darmo.
    >
    > 1. Matryca z nieregularnym rozkładem pikseli. Podobnie jak w oku:
    > http://www.kybervision.com/Blog/files/pasted-graphic
    -4.jpg
    > Zaleta: brak interferencji na fotografowanych regularnych wzorach.

    Są już matryce, które mają w różny sposób rozmieszczone filtry/soczewki,
    chyba od fuja. Furory nie zrobiło. Natomiast odczyt z takiej matrycy z
    pikselami jak u Ciebie to jak by się niby odbywał?
    Zresztą morę można sobie zrobić nawet skalując zdjęcie po zrobieniu go. Od
    tego więc nie uciekniesz. A pozbyć się tego cyfrowo dość łatwo, dlatego
    już są aparaty bez AA, z dobrym CPU.

    > 2. Matryca ze zmienną gęstością pikseli: gęstsza w centralnej części,
    > rzadsza z brzegów.
    > Zalety:
    > - możliwość częściowej implementacji "zooma" bez ruszania obiektywem
    > - możliwość zapisu zdjęcia o zmiennej rozdzielczości. Centralna
    > scena zapisana dokładnie, brzegi mniej dokładnie (na brzegach
    > i tak obiektywy dają gorszy obraz, szkoda pikseli).

    Nie ma to sensu i jest nieopłacalne.

    > 3. Matryca z więcej niż 3 kanałami. Dodatkowo podczerwień albo/i węższe
    > zakresy w paśmie widzialnym. Zaleta: możliwość uzyskania ciekawszych
    > efektów barwnych już po wykonaniu zdjęcia oraz możliwość zwiększenia
    > czułości w wybranym kanale.

    Ilu userów się tym pobawi? Ile wykorzysta na co dzień?
    Zresztą Ci sobie kupią takie C 20DA. Cała reszta będzie chciała najlepsze
    jak to tylko się da ISO i zdjęcia takie, jakie robi się normalnie.

    > 4. Ruchome kółko z filtrami barwnymi przed matrycą (jak w projektorach DLP)
    > zamiast miniaturowych, stałych filtrów. Zaleta: możliwość uzyskania
    > pełnej rozdzielczości w każdym z kanałów RGB, możliwość uzyskania
    > więcej niż 3 kanałów, możliwość włączenia trybu "Leica B&W".

    Musiałbyś zrobić trzy klatki i je złożyć, a będą się różnić o czas, takie
    coś ma sens tylko realnie z statywu.

    Gdzie Twoja odkryta Ameryka?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_