  • 151. Data: 2011-03-08 12:08:15
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-08 12:39, b...@n...pl pisze:

    > Wystarczy wsadzić własny patchcord i pokazać, że na tym działa.

    ale częściej to nie paczkord tylko właśnie gniazdko. Ktoś się potknął o
    kabel i raczej kabel wytrzyma a gniazdko nie

    Icek

  • 152. Data: 2011-03-08 12:10:13
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-08 12:58, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 08.03.2011, Icek<i...@d...pl> wroted:

    > Wypadałoby uwzględnić specyfikę tego, co ma działać. Ruch masowy będzie
    > miał jedno niezauważalne opóźnienie na początku, zakładając brak strat.
    > Ruch interaktywny może ucierpieć. Nie bez powodu inne przykłady "wolnego
    > działania" to gry.

    była mowa o NNTP. Tu nawet opóźnienie 1000ms nie ma nic do rzeczy.
    Działać będzie tak samo.

    Co innego interakcja w grach albo sygnał voip wymagający raczej lepszych
    parametrów stałości czasu transmisji jak i samego bezwzględnego czasu
    przesyłania danych.

    Icek

  • 153. Data: 2011-03-08 12:17:49
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

> [...]

    > Co innego interakcja w grach albo sygnał voip wymagający raczej lepszych
    > parametrów stałości czasu transmisji jak i samego bezwzględnego czasu

    OK, zgoda, zrozumiałem powyższe wypowiedzi jako ogólne ("wiele usług",
    "do jakiegoś zasobu" itd). A niezależnie od tego NNTP jest owszem,
    nienajlepszym przykładem.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 154. Data: 2011-03-08 12:17:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Daniel Kulesza" <k...@t...pl>

> [...]
    > czas jak 2 megówki. Z tym trzeba walczyć.
    >
    > Czytając jednak artykuły o proponowanych zmianach, mam wrażenie, że
    > rozpoczęła się kampania wyborcza. Jak ministerstwo może sugerować ludziom,
    > że mogą nie płacić za Internet? I żeby tego nie robić wystarczą jakieś
    > subiektywne testy przez nich przeprowadzone.
    >
    > Klient ma zawsze płacić, tak jak ja zawsze muszę płacić podatki (i dopiero
    > później mogę dochodzić czy słusznie zapłaciłem czy nie). Jeżeli coś jest
    > nie tak ma złożyć reklamację i dopiero na jej podstawie można cokolwiek

    Kto to niby miałby stwierdzić ?

    > Jeżeli jakieś regulacje zostaną wprowadzone, to bardzo szczegółowo należy
    > wyjaśnić klientom za co odpowiada ich operator.

    Klient z założenia powinien mieć rację bo nie poto kupuje usługę by się
    użerać z dostawcą. Jak będzie zadowolony to przecież nie odejdzie. A jak w
    ten prosty sposób sprawdzi wszystkich dostawców w okolicy to na pewno nie
    zostanie przy słabym.

    > Jakiś czas temu dzwoni do BOK przychodzi klientka z informacją, że nie
    > działa jej Internet. Pytam jakie są objawy. odpowiedziała "Włączam
    > przycisk na komputerze i mam czarny ekran". Tłumaczenie, że ja odpowiadam
    > za dostarczanie Internetu, a nie za jej sprzęt zajęło z 15minut.

    Można nie zawierać umów z klientami detalicznymi.

  • 155. Data: 2011-03-08 12:21:00
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "wm" <...@w...pn>

    > Nie chodzi mi o nowe ustawy tylko o potrzebie skutecznego, szybkiego i
    > łatwego w użyciu systemu prawnego.
    > Jak taki system ma wyglądać wiedzieli już w starożytności.
    >
    > Są np. kraje gdzie funkcjonuje coś takiego jak "small claims court". Nie
    > potrzebujesz prawnika, bierzesz do ręki dowody, jakiegoś świadka i w
    > jednym dniu masz decyzję sądu.
    >
    > W takim przypadku bierzesz kilku sąsiadów, znajomego informatyka i
    > stwierdzacie w sądzie, że internet działał żenująco wolno przez cały dzień
    > i prosicie o zwolnienie z opłaty za internet za cały miesiąc.

    Jakie zwolnienie ?! Po prostu idziecie do innego dostawcy. Choćbyście mieli
    umowę terminową. Te umowy skutecznie blokują możliwość wybrania najlepszego
    dostawcy a jednocześnie od dobrego nikt nie odchodzi bo jest zadowolony.

  • 156. Data: 2011-03-08 12:27:12
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 07.03.2011 20:19, Slawek Kotynski pisze:

    > Czy jest jakiś ISP, który aktualnie coś takiego publikuje?

    Do UKE tak - ale skąd pewność, że klient nie pracuje dla konkurencji i
    interesują go dość specyficzne dane. W większości firm takie dane są w
    miarę poufne.

    Darek

  • 157. Data: 2011-03-08 12:40:14
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-08 12:42, Icek pisze:

    > eeeeee. Masz racje, czasami część warunków się zmienia ale jak masz duży
    > węzeł (> 500 osób) to przynajmniej u nas jest klimatyzacja, UPS, gsm,
    > złącze do agregatu. Klima jest serwisowana co 3 miesiące (badanie
    > organoleptyczne) i co 60 mycie/czyszczenie. Przy takim schemacie raczej
    > wiemy gdzie zmieniły się zamki.

    Jak masz takie super-hiper pomieszczenie, to jak coś @#$#@% w drugiej
    klatce w tym budynku co ma wpływ na Twoją klatkę to co ? Tam też przy
    czyszczeniu klimatyzacji chodzisz pooglądać, czy się klucze nie zmieniły
    ? Albo zawsze wychodzisz na dach zobaczyć czy wszystko w porządku ?
    Zresztą zawsze możesz trafić na przypadek, że właśnie wczoraj zmienili,
    a ty tyłeś tydzień temu. Pewnych rzeczy się nie przewidzi. Znowu przykład:

    w podobnym miejscu jak piszesz (serwerownia, klima itd, duży węzeł)
    mieliśmy numerek do domofonu - żeby wejść na klatkę, bo tak był domofon
    skonstruowany. I co ? przychodzę pewnego dnia i mam "error". Lecę do
    administracji, co jest grane ? a oni na to, że wyłączyli wszystkie
    numery obce "uniwersalne, serwisowe, tj. niepołączone z mieszkaniami",
    na wniosek lokatorów, którzy się skarżyli, że numery się rozeszły po
    osiedlu i podobno ktoś w nocy łazi po klatce. I mogą mi dać klucz od
    domofonu ... Ciekawe co by było, gdyby to była awaria w sobotę wieczór
    ... To są rzeczy nie do przewidzenia. I nie ma znaczenia, że wczoraj
    byłem i działało - DZISIAJ przestało.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 158. Data: 2011-03-08 12:43:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:40:14 +0100, crazy bejbi napisał(a):

    > ... To są rzeczy nie do przewidzenia. I nie ma znaczenia, że wczoraj
    > byłem i działało - DZISIAJ przestało.

    Na tym polega awaria. Tak ją można zdefiniować. O to chodzi. Wyobraź
    sobie że jedziesz 30 kilosów, odobijasz się od domofonu i co?

  • 159. Data: 2011-03-08 12:50:17
    Temat: Re: kwiatki
    Od: sqniC <s...@n...pl>

    W dniu 2011-03-08 13:05, Icek pisze:

    > prezentuję parę sztuk:

    To ja tez dodam swoj, jeden z ulubionych

    "Proszę Pana po zmianie umowy na ten szybszy internet, nie mieliśmy go
    ani razu, cały czas tylko ten jeden mega, będziemy musieli zrezygnować z
    waszego internetu"
    Technik na miejscu testuje po 10 razy działa jak trzeba, woła Panią i
    prosi, żeby pokazała jak ona testuje.
    Kobieta otwiera połączenia sieciowe -> stan połączenie sieciowe ->
    prędkość 1,0 Gb/s :]

    pozdr./seba

  • 160. Data: 2011-03-08 12:53:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:50:17 +0100, sqniC napisał(a):
    /.../
> [...]
    > prosi, żeby pokazała jak ona testuje. Kobieta otwiera połączenia
    > sieciowe -> stan połączenie sieciowe -> prędkość 1,0 Gb/s :]

    Albo 54 albo 100. To jest na porządku dziennym.