  • 141. Data: 2011-03-08 10:04:34
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Paweł" <j...@n...doczekal>

    > pewnie naiwniak myśli że wiesz że coś ci padło.

    Hehe

    > albo mu się nie chce. czasem jak czytam procedurę reklamacyjną różnych
    > firm to mam wrażenie że są one specjalnie skomplikowane, tylko po to żeby
    > zniechęcać do wypełnienia tych wszystkich załączników. see
    > http://www.phdcomics.com/comics.php?f=1424

    Jeszcze pewnie 24h/dobę monitoruje sieć :-)

  • 142. Data: 2011-03-08 11:36:13
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Przecież taki ping jest miarą wolnego działania wielu usług choćby NNTP

    raczysz żartować. Czyli jak masz ping 100ms do jakiegoś zasobu to
    znaczy, że będzie wolno działać ?

    Icek

  • 143. Data: 2011-03-08 11:37:56
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-08 08:24, Adam Paluch pisze:

    > strapa pakieow powiadasz ... no i lapiesz sie na mine .. w uproszczeniu:
    > padnie patchcord pomiedzy komputerem klienta a zabawko-routerem/modemem
    > whatever
    > Klient wini dostawce -> aby udowodnic niewinnosc musisz oddac patchcord
    > najlepiej do laba gdzie bedzie zrobiona ekspertyza na twoj koszt ... po
    > tym mozesz sie sadzic z klientem o koszty ... chyba nie o to chodzi ...

    to jest dość częsty przypadek w którym nasz serwis podejmuje
    interwencje. Ktoś kupił mega zaje***te gniazdko za 10 złotych, podłączył
    samodzielnie i pojawiły się problemy

    Icek

  • 144. Data: 2011-03-08 11:39:43
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 08.03.2011 08:24, Adam Paluch wrote:

> [...]
    > najlepiej do laba gdzie bedzie zrobiona ekspertyza na twoj koszt ... po
    > tym mozesz sie sadzic z klientem o koszty ... chyba nie o to chodzi ...

    Wystarczy wsadzić własny patchcord i pokazać, że na tym działa.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 145. Data: 2011-03-08 11:42:28
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > A ja miałem żądanie zainstalowania instalacji przeciwpożarowej i po
    > przedstawieniu projektu zakaz położenia chociażby metra kabla i wbicia
    > jednego kołka czy gwoździa.

    dlatego tak ważny jest art 30 ustaw, żeby ukrócić wybryki zarządców i
    spółdzielni.

    > Akurat tam gdzie miąłem problem jest ciut więcej urządzeń i UPS tylko
    > że niestety nie na kilkanaście godzin.

    > Nie masz racji bo część warunków zmienia się po budowie sieci. I często
    > o nich nie wiesz do czasu awarii. Możesz się oczywiście sądzić z
    > administratorem czy właścicielem ale jak napisałem to długotrwałe a
    > klientów i tak nie obchodzi.

    eeeeee. Masz racje, czasami część warunków się zmienia ale jak masz duży
    węzeł (> 500 osób) to przynajmniej u nas jest klimatyzacja, UPS, gsm,
    złącze do agregatu. Klima jest serwisowana co 3 miesiące (badanie
    organoleptyczne) i co 60 mycie/czyszczenie. Przy takim schemacie raczej
    wiemy gdzie zmieniły się zamki.

    Icek

  • 146. Data: 2011-03-08 11:43:58
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-07 19:40, wm pisze:
    > To są dobre pomysły. Popieram :)

    tak, a overbooking na wyjściu w świat ?

    Icek

  • 147. Data: 2011-03-08 11:58:34
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 08.03.2011, Icek <i...@d...pl> wroted:

    > raczysz żartować. Czyli jak masz ping 100ms do jakiegoś zasobu to
    > znaczy, że będzie wolno działać ?

    Wypadałoby uwzględnić specyfikę tego, co ma działać. Ruch masowy będzie
    miał jedno niezauważalne opóźnienie na początku, zakładając brak strat.
    Ruch interaktywny może ucierpieć. Nie bez powodu inne przykłady "wolnego
    działania" to gry.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 148. Data: 2011-03-08 11:59:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 12:42:28
    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > dlatego tak ważny jest art 30 ustaw, żeby ukrócić wybryki zarządców i
    > spółdzielni.

    Powiedz to konserwatorowi zabytków. Stwierdzi że narusza to historyczną
    materię obiektu i możesz mu nafiukac bo decyzja jest właściwie
    uznaniowa.

> [...]
    > (badanie organoleptyczne) i co 60 mycie/czyszczenie. Przy takim
    > schemacie raczej wiemy gdzie zmieniły się zamki.

    Widisz - Ty masz akurat takie warunki. Nie zawsze da rade tak zrobić
    niestety a urządzenia musisz gdzieś umieścić. :-(

    Zdrówko

  • 149. Data: 2011-03-08 12:05:42
    Temat: Re: kwiatki
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Zdecydowanie nie, jeśli masz usługę OK to 9X% serwisów wygląda tak, że
    > problem leży po stronie sprzętu lub niewiedzy Klienta - każdy ISP w tym
    > temacie opowie Ci dziesiątki anegdot, zresztą poczytaj sobie ten wątek.

    prezentuję parę sztuk:

    "Witam, mam problemy z internetem, od 4-5 dni nie moge nic wyslac z
    zalacznikiem powyzej 0,5mb."

    "test wykonano dnia 12.10.2010r. o godz. 16:00
    Opis problemu: np: nie można uploadować zdjęcia na witrynie allegro.pl"

    " Prosze pana, grzecznie prosimy o przyslanie tutaj jakiegos technika bo
    robienie tych testow nie ma sensu." (klient wie lepiej jakie testy
    trzeba robić)

    "Wykonałem test zgodnie z zaleceniami telefonicznymi. Po odłączeniu
    rutera i podłączonym jednym komputerze działa super, chyba szybciej jak
    ma działać. Gdy ponownie podlacza rutera to predkosc drastycznie spada i
    nie da sie ogladac yutuba. Prosze to szybko naprawić"

    "Zainstalowany przeze mnie netlimitter nie dziala na moim systemie.
    Prosze to naprawić. Jak testowałem lacze przez 10 dni to mi dzialalo"

    "Objawy, poczta o2 Ĺ~Baduje z prÄ~YdkoĹ~[ciÄ~E 2kb/s, jest szansa Ĺźe
    mail z zgĹ~Boszeniem siÄ~Y wyĹ~[le. Filmy z youtube dziaĹ~BajÄ~E OK. "

    Icek

  • 150. Data: 2011-03-08 12:07:33
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Powiedz to konserwatorowi zabytków. Stwierdzi że narusza to historyczną
    > materię obiektu i możesz mu nafiukac bo decyzja jest właściwie
    > uznaniowa.

    a jak pare postów wyżej piszę, że uznaniowe decyzje urzędników to zło to
    nikt się nie zgadza ;)

    > Widisz - Ty masz akurat takie warunki. Nie zawsze da rade tak zrobić
    > niestety a urządzenia musisz gdzieś umieścić. :-(

    tu lepsze tam gorsze. Nie zawsze jest kolorowo.

    Icek