  • Data: 2017-06-26 14:12:21
    Temat: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po prostu obwód wielkiej dobroci -- z jak najmniejszymi stratami
    > w rezystancjach, potrafiący się rozbujać jak huśtawka w ogródku
    > jordanowskim, a więc selektywny. W praktyce to się przekłada nie
    > tylko na gruby drut czy licę do nawinięcia cewki, ale też właściwą
    > geometrię uzwojenia. By ograniczyć pojemność -- niech ona będzie
    > w kondensatorze, a nie jako stała rozłożona w cewce.

    Nie mam pojęcia czy z takim nawet super zrobionym uzwojeniem na antenie
    ferrytowej da się coś więcej jak jakieś 30 uzyskać.

    > Przemiana częstotliwości w ogóle mi przez myśl nie przeszła!

    Nie chodziło mi o przemianę tylko o coś jak sam wzmacniacz p.cz - czyli
    kilka filtrów a między nimi stopnie wzmacniające.
    Bo takie coś to już też nie jest odbiornik detektorowy tylko odbiornik o
    bezpośrednim wzmocnieniu. Tak przynajmniej mam wbite lata temu do głowy.

    > Najwyżej drugi obwód rezonansowy do podwyższenia selektywności.

    Dwa obwody, aby nie stały się jednym muszą być chyba dość słabo
    sprzężone. Mam obawy, że w odbiorniku detektorowym oznacza to tak duży
    spadek sygnału, że nie wystarczy dla słuchawki.

    > W latach siedemdziesiątych, gdy miałem radio lampowe, Warszawy I
    > słuchałem na podłączonym do wejścia gramofonowego odbiorniku
    > detektorowym. Jakość dźwięku była lepsza niż z superheterodyny
    > tego odbiornika. A to było radio najwyższej klasy wtedy dostępnej.

    Moje próby z tym detektorowym co mi cały czas W-wę odbierało też robiłem
    wtykając je do wejścia gramofonowego radia lampowego. W ścianie za tym
    radiem było normalne gniazdko (jak wszystkie inne 220V), ale dziurki
    miało opisane A i Z więc naturalne było przeprowadzanie takich prób w
    pobliżu tego radia :)
    Miałem słuchawki 2kom, ale przez wzmacniacz lepiej było słychać.
    P.G.