  • 41. Data: 2020-06-21 16:51:24
    Temat: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coś wydawać?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeciętny czas czekania na przejście na przejściu to kilkanaście sekund. Za to na
    światłach jak ktoś ma pecha to i ze trzy minuty mogą być. Co zrobić żeby na światłach
    piesi nie musieli czekać?

  • 42. Data: 2020-06-21 16:57:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak z ciekawości": Ciebie koledzy gnębili na podwórku?

    -----

  • 43. Data: 2020-06-21 20:21:21
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 21 czerwca 2020 15:00:45 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    Kieruję autem głównie w Polsce od roku 1991, robię rocznie ok. 40-50 tys. km. Jeszcze
    nie zdarzyło mi się, aby mi pieszy wtargnął na przejściu.
    W Polsce ludzie przechodzący po pasach przez ulicę nie różnią się swoim zachowaniem
    od ludzi przechodzących przez ulicę poza pasami, więc nie widzę sensu w malowaniu
    pasów i stawianiu znaków o nich informujących.

  • 44. Data: 2020-06-21 21:04:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-21 20:21, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Kieruję autem głównie w Polsce od roku 1991, robię rocznie ok. 40-50 tys. km.
    Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby mi pieszy wtargnął na przejściu.

    Filmik z jednego dnia poproszę. To Ci pokażę.

  • 45. Data: 2020-06-22 14:09:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slavo65,

    Sunday, June 21, 2020, 2:38:11 PM, you wrote:

    > Skoro teraz 99,9% chcących przejść przez przejście czeka, aż pół
    > ulicy stanie i dopiero wtedy przebiegają przez przejście ze wstydem,
    > że śmieli przeszkodzić kierowcom w jeździe po terenie zabudowanych
    > ze standardową, polską prędkością, czyli 80 km/h, to wychylenie
    > wahadła w druga stronę daje szansę na to, że w końcu będzie w tym
    > zakresie normalnie, czyli ludzie będą spokojnie i bez pośpiechu
    > przechodzić przez przejście, gdy do niego podejdą a samochody będą
    > jechać z prędkością umożliwiającą spokojne zatrzymanie się, gdy ktoś się do
    przejścia zbliży.

    To się nazywa myślenie magiczne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2020-06-22 17:03:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 21, 2020 at 9:04:43 PM UTC+2, kk wrote:

    Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby mi pieszy wtargnął na przejściu.

    > Filmik z jednego dnia poproszę. To Ci pokażę.

    e tam, od definicji "wtargniecia" to mocno zalezy, a ta jest mocno dyskusyjna ;)

    Jesli uznamy, ze to brak mozliwosci zatrzymania pojazdu / ominiecia to pewnie 99%
    ludzi moze powiedziec, ze nigdy im pieszy nie "wtargnal", bo w sumie jako wtargniecie
    trzeba by brac pod uwage tylko sytuacje, w ktorych nie udalo sie uniknac kolizji z
    pieszym na pasach ;) wiec jesli ktos nigdy nie potracil pieszego to rowniez
    wtargniecia nigdy nie bylo ;)

  • 47. Data: 2020-06-22 22:16:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-22 17:03, WS wrote:

> [...]
    pieszym na pasach ;) wiec jesli ktos nigdy nie potracil pieszego to rowniez

    Wtargnnięcie to jak kierowca musi hamować by jego pojazd nie przejechał
    pieszego.

  • 48. Data: 2020-06-22 22:53:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 22, 2020 at 10:16:36 PM UTC+2, kk wrote:

    > Wtargnnięcie to jak kierowca musi hamować by jego pojazd nie przejechał
    > pieszego.

    Nie, zbyt proste by to bylo i nie dawalo prawnikom pola do popisu ;) to jest
    ustapienie pierwszenstwa. Czyli jesli kierowca musi zmienic (zmniejszyc /
    zwiekszyc...) predkosc to jest nieustapienie pierwszenstwa wg definicji z PoRD, a
    pieszy przed wejsciem na przejscie nie musi ustepowac pierwszenstwa, tylko nie moze
    wejsc "bezposrednio przed nadzjezdzajacy pojazd", co juz nie jest zdefiniowane...

  • 49. Data: 2020-06-23 07:46:03
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 21 czerwca 2020 21:04:43 UTC+2 użytkownik kk napisał:

    Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby mi pieszy wtargnął na przejściu.

    > Filmik z jednego dnia poproszę. To Ci pokażę.

    Chyba sobie sprawię kamerę.
    Przed 15 minutami przejeżdżając przez centrum Mysłowic. Na skraju przejścia dla
    pieszych stanęło dwóch panów, więc zatrzymałem auto, aby mogli przejść, ale panowie
    to miejsce wybrali sobie do rozmowy tylko, więc po chwili stania pojechałem dalej.
    Może kiedyś zechcą przejść.

  • 50. Data: 2020-06-23 07:51:02
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2020 22:16:36 UTC+2 użytkownik kk napisał:

    > Wtargnnięcie to jak kierowca musi hamować by jego pojazd nie przejechał
    > pieszego.

    Nie. To jest zapobiegnięcie wtargnięcia auta na przejście.