eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIlu jest takich gumiarzy? › Re: Ilu jest takich gumiarzy?
  • Data: 2015-05-01 14:53:48
    Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 1 May 2015 13:27:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Fri, 1 May 2015 11:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    >> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>> Co do obaw - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
    >>>> To zapewne nie sa dobre opony do jezdzenia 150 w deszcze po
    >>>> autostradzie i do szybkiego pokonywania zakretów ale jak kierownik ma
    >>>> troche loeju w głowie to zapewne na 3mm spokojnie pojedzie.
    >>>
    >>> Ogolnie tak, tylko ze olej w glowie kiepsko mowi kiedy dokladnie
    >>> nastapi aquaplanning.
    >>>
    >> Jak jezdzisz 90 na godzine a na deszczu troche zwalniasz to nie wystapi
    >> przy 2-3 mm biezniku. :)
    >
    > 90 powiadasz, ADAC pisze tak:
    > "aquaplaning zachodzil przy 75-85km/h. Testowano opony z 8mm bieznika.
    > Dla nowych waskich (155mm) opon przedkosc porafi przekroczyc 90km/h.
    > Testowano na 7 mm warstwie wody" ... czyli akurat tyle ile w koleinie
    > moze byc.
    >
    >> Może ci sie o 10 metrów wydłuzy droga hamowania ale z drogi nie wylecisz.
    >
    > Wlasnie wylecisz. Sterownosc tracisz.
    > Pamietasz ten niedawny wypadek McLarena ? Nawet nie zdazyl zahamowac.
    >
    > Choc prawde mowiac niedawno jechalem w gestej ulewie z predkoscia
    > rzedu 90-100, no bo jak wolno mozna po autostradzie, i nic zlego sie
    > nie dzialo, mimo mocno juz zuzytych opon.
    > Nie bylo 7mm wody, czy test byl sponsorowany ?

    7mm głębokości to już sporo - to raczej takie kałuże które trudno by było
    przejść bez zmoczenia butów.

    Jeśli woda stoi w koleinie, to dotyczy pewnie tylko jednej strony
    samochodu, a to nie wytrąci auta z toru jazdy tak łatwo.

    Do tego głębsza woda to są zazwyczaj krótkie momenty - przy hamowaniu ABS
    może przez moment zadziałać i tyle.

    Żeby stracić kontrolę nad samochodem, to trzeba w taką wodę wjechać
    wszystkimi kołami i jechać w niej wystarczająco długo żeby samochód stracił
    stabilność.

    Rzadko się zdarzają takie duże kałuże nagle i niespodziewanie.
    A że jazda po głębszej wodzie powoduje wzbijanie kilkumetrowych pióropuszy
    wody jeszcze nim się dojdzie do granicy aquaplanningu i łomot wody o
    podwozie, to kierowcy zazwyczaj zwalniają nim będą mieli okazję naprawdę
    popłynąć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: