    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilo?ć dziur po odwilży przechodzi wszelkie granice!
    Date: Tue, 11 Jan 2011 16:32:37 +0100

    On Tue, 11 Jan 2011 15:11:11 +0100, Eli wrote:
    >Pewnie dlatego, że sporo kasy "wsiąka" gdzieś po nomen omen drodze. ;) Albo
    >mają taki bałagan, że nie idzie tego policzyć. Ja niedawno czytałem o ok. 30
    >miliardach w 2009 roku. Dużo. Za dużo.

    Spokojnie - takie dane trzeba przeczytac jeszcze raz uwaznie,
    sprawdzic w innych gazetach, zobaczyc u zrodla, a na koniec zajrzec do
    ustawy budzetowej. Moze w 2009 skumulowaly sie wydatki z sasiednich
    lat, moze w 2009 "resort planuje wydac na drogi 30mld do 2012 r".

    >To może od tej pory wszystkich emerytów którzy chcą jeść zatrudnimy przy
    >budowie dróg?

    Emeryci na emeryture, a bezrobotni zamiast zasilkow niech pilnuja zeby
    dolomitu nie kradli :-)

    >Ciągle słyszę kierowcy utrzymują to, kierowcy utrzymują tamto,
    >a to g... prawda, bo drogi są w stanie pochłonąć każdą ilość pieniędzy.

    sa, ale jakie to beda drogi, albo i nie sa, bo urzednicy nie nadaza
    przetargow przygotowywac :-)

    Przez pare lat byl w ustawie o drogach publicznych zapis ze wydaje sie
    na nie 30% wplywow z akcyzy. Teraz zapisu nie ma, gdaka sie nie
    chwali, w budziecie trudno znalezc pozycje - czyli nikt nic nie wie.
    Jako ze drog nowych nie przybywa - cos mi sie wydaje ze az tak duzo
    nie wydajemy.

    Tym niemniej tych 15-20 mld akcyzy z paliw wplywa, do tego mozesz
    doliczyc oplate paliwowa plus jeszcze 23% VAT. Jakby z tego
    przeznaczyc choc 5mld na autostrady, to jest jednak 1.2 mld euro, i
    nawet po naszych wysokich kosztach 10mln/km, to jest 120km nowej
    autostrady rocznie. Kazdego roku 120km i za publiczne pieniadze.
    Widzisz gdzies te autostrady ? No to gdzie sa te pieniadze ?
    No dobra - troche ich przybywa, polowa jest. Ale byly czasy gdy euro
    bylo po 3 zl. to powinno byc 150 km.

    I to tylko 5mld, co z pozostalymi 15 ?

    >Zwłaszcza autostrady, których budowa jest horrendalnie droga i nieraz czyta
    >się że w danym roku wydaliśmy parę miliardów a niewiele km drogi A-ileśtam
    >przybyło. :/

    To patrz pierwsza uwaga - autostrada to proces wieloletni.
    Trzeba rozwazac wiele lat, lub dokladnie przeanalizowac na co te
    pieniadze.

    >Moim zdaniem kierowcy są robieni w konia wcale nie na dużej
    >akcyzie, tylko na drogich i bezmyślnych budowach.

    No coz, w krajach "nowej unii" autostrady okazuja sie kosztowac wiecej
    niz w krajach "starej unii", wiec moze troche racji masz.
    Z drugiej strony sa przetargi, duzo by o nich pisac - ale skoro za
    tyle buduja, to widac nikt nie zlozyl tanszej oferty.

    Fajnie sie jedzie po autostradzie i zupelnie nie widze powodu abysmy
    nie zaslugiwali na taki luksus. No dobra - moze sie nazywac
    ekspresowka, moze byc troche gorsza - ale wtedy bedzie tez tylko
    troche tansza :-(

    A drogie i bezmyslne .. no, obwodnice wroclawia mozna by tak nazwac.
    Kilometry na slupach, kto to wymyslil :-) Choc oczywiscie kierowcy
    zasluguja na droge ktora da sie wroclawskie korki ominac - tu nie ma
    dyskusji.

    Wstepny koszt AOW podawano na miliard zl. Teraz sie zrobilo 3mld.
    Jakby rzad odwaznie zaczal budowe wtedy kiedy nalezalo to zrobic - to
    juz by dawno byla splacona. Ale nie, narzekalo sie na bezrobocie :-)

    >Nie znam nikogo z prawem do zasiłku (choć bezrobotnych znam dużo) to Ci nie
    >powiem. Natomiast remonty dróg obserwuję na co dzień, idą pełną parą. Tyle
    >że efekty widać przez rok-dwa, a potem znów jest po staremu. Ciężarówki
    >rozjeżdżą, po zimie popęka, znowu łatają i od nowa...

    I na to idzie 30 mld ?
    A teraz spojrz np na A4 wroclaw-opole. Tam chyba ciagle nie ma zadnej
    dziury. Da sie ? Da, tylko trzeba powazny remont a wrecz budowe drogi
    od nowa. Bedzie drogo .. no bedzie, ale w latwych warunkach, 2 pasy,
    to jest ulamek kosztow autostrady, to juz tysiace kilometrow powinny
    byc zrobione przez ostatnich 10 lat.

    >W sumie ja jeżdżę autem głównie dlatego że mi pociągi zarżneli tam gdzie
    >potrzebowałem. Bo niby nie ma kasy. A na remonty nie dające na dłuższą metę
    >żadnych efektów jest (no na tej drodze o którą mi chodziło akurat nie ma i
    >nie będzie, jest ser szwajcarski co najmniej do 2016 jak to zapowiedział
    >szanowny pan marszałek województwa bodajże). :/

    Wiesz, akurat mam fajny przyklad - jeden kawalek remontowano w
    listopadzie, drugi latem. Niestety juz nie pamietam jaki byl zakres
    remontu tego drugiego - ale chyba wykraczalo to poza latanie dziur.
    A teraz dziurawy jak ser. Ten pierwszy zime przetrwal - wielki sukces
    drogowcow, potrafia zrobic droge o wytrzymalosci ponad 2 miesiace :-)

    A swoja droga - co sie dzieje z materialem z tych dziur ? przeciez to
    nie mozliwe zeby tak glebokie dziury plug wyluskal ..

    J.