  • 1. Data: 2012-03-06 18:28:12
    Temat: Ile warte jest życie
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Tak w kontekście pytań po katastrofie kolejowej:
    Dziś po raz pierwszy w Polsce słyszałem (1 program PR koło godz 16-tej),
    że ekonomiści wyceniają życie jednego Polaka na 2 mln zł.
    Normalnie szok przeżyłem, bo NIGDY dotąd w naszych mediach nie spotkałem
    się z takim stwierdzeniem.
    Dla porównania w USA 1 obywatel wart jest 7 mln USD (było więcej, ale
    staniało i były w tej sprawie podobno nawet protesty).
    Dlaczego zamiast fanzolić o bezcennym życiu itp. nikt nie powie po
    ludzku, że tego, czy tamtego nie opłaca się wprowadzać, a to i owo
    owszem. Powiedzmy otwarcie: koszt przebudowy przejazdu kolejowego
    niestrzeżonego na strzeżony = 0,5 mln zł. Średnio na takim przejeździe
    ginie 0,05 osoby na rok. Wniosek - nie opłaca się. Ginie 0,5 osoby na
    rok - opłaca się.
    Dużo bardziej wolę logiczne wyliczenia od politycznego pie....a
    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-06 18:35:34
    Temat: Re: Ile warte jest życie
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Dziś po raz pierwszy w Polsce słyszałem (1 program PR koło godz 16-tej), że
    > ekonomiści wyceniają życie jednego Polaka na 2 mln zł.
    > [...]

    To może podasz coś więcej na temat tej wyceny ?

    Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
    ... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze
    inną klikumiesięczny bobas...

    Czy to może wartość uśredniona ?

    Aleksander.

  • 3. Data: 2012-03-06 19:32:26
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-06 18:35, Aleksander pisze:
    > Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
    > ... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze
    > inną klikumiesięczny bobas...
    >
    > Czy to może wartość uśredniona ?
    Naprawdę nie wiem. Jasne, że wartość w/w pijaczyny będzie inna od innego
    człowieka, może nawet ujemna ;-) ale po raz pierwszy w polskich mediach
    spotkałem się z takim racjonalnym podejściem.
    Może nasi politycy też tak liczą i stąd pomysł podwyższenia wieku
    emerytalnego i utrudnienia dostępu do służby zdrowia i podwyżki cen
    leków. Wyeliminuje się w ten sposób osobniki "kosztogenne" i mało
    wartościowe a pozostawi przy życiu tych "wartościowych".
    Tylko dlaczego tego nie podać tzw. społeczeństwu po ludzku w liczbach?
    Wtedy będę wiedział, że trzeba było spieprzać za granicę, jak się było
    młodszym......
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-06 19:37:23
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
    > ... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze

    Dokładnie jest to wartość średnia, w UE z tego co pamietam w zeszłym roku
    jeden mieszkaniec był wyceniony na 1 mln EUR, czyli w sumie tyle też i my
    powinniśmy być warci :-). Teraz jak wprowadzą 67 lat z tymi emeryturami to
    może jeszcze zdrożejemy :), wszak ginąc za młodu kupe kasy tracą jaką co
    miesiąc z nas zdzierają na różne podatki...

  • 5. Data: 2012-03-06 20:14:46
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 06-03-2012 o 19:32:26 Jacek <n...@g...com> napisał(a):

    > Może nasi politycy też tak liczą i stąd pomysł podwyższenia wieku
    > emerytalnego i utrudnienia dostępu do służby zdrowia i podwyżki cen
    > leków.

    Trzeba zauważyć że dzieci mają szybciej też rozpocząć naukę, po to aby
    szybciej ją zakończyć i pracować.

  • 6. Data: 2012-03-06 20:34:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jacek

> [...]
    > rok. Wniosek - nie opłaca się. Ginie 0,5 osoby na rok - opłaca się.
    > Dużo bardziej wolę logiczne wyliczenia od politycznego pie....a Jacek

    Bo ludzie są raczej głupi i generalnie lubią być oszukiwani np. tym, że
    "życie jest bezcenne", chociaż w praktyce nie jest.

  • 7. Data: 2012-03-06 20:41:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Trzeba zauważyć że dzieci mają szybciej też rozpocząć naukę, po to aby
    > szybciej ją zakończyć i pracować.

    Nie - dlatego żeby darmozjady chronione kartą nauczyciela miały co robić i
    żeby nie trzeba było wypłacać im zasiłków.

  • 8. Data: 2012-03-06 22:05:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *Jacek* napisał(-a):

> [...]
    > 16-tej), że ekonomiści wyceniają życie jednego Polaka na 2 mln zł.
    > Normalnie szok przeżyłem, bo NIGDY dotąd w naszych mediach nie

    Nie pamiętam wartości, ale już kiedyś spotkałem się z wyliczeniem ile
    średnio warte jest jedno życie. Na wartość tą składały się różne
    czynniki: utracone szeroko rozumiane korzyści jak np. podatki,
    konsumpcja, ale też i koszty.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2012-03-06 23:01:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
    > ... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze

    Zależy dla kogo

    > Czy to może wartość uśredniona ?

    Ale dla kogo czy kto ?

  • 10. Data: 2012-03-07 09:07:21
    Od: "Berni" <s...@p...onet.pl>

    >Nie - dlatego żeby darmozjady chronione kartą nauczyciela miały co robić i
    >żeby nie trzeba było wypłacać im zasiłków.

    Do której szkoły i do której klasy chodzisz? Bo widzę, ze bardzo zaleźli Ci
    za skórę.
    Właśnie szukam jakiejś spoko szkoły i się nie chcę naciąć.
    Za info z góry dzięks.