eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIle taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować (mili)amperków?Re: Ile taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować (mili)amperków?
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować
    (mili)amperków?
    Date: Thu, 24 Aug 2023 18:45:10 +0200

    Pan Adam Górski napisał:

    > Moglibyśmy tak w nieskończoność.
    > Ja patrzę z punktu widzenia R&D bo to moja praca.
    > Produkcja też, ale na poziomie wafli.
    >
    > Siłą rzeczy każdy ma swój punkt widzenia.

    Ja to podobno złośliwy jestem z natury, a nie że akurat chcę być.
    No więc w R&D najważniejsza jest otwartość. Z symulatorem słonecznym
    zetknąłem się po raz pierwszy prawie ćwierć wieku temu. Zrobili go
    specjalnie do projektu badawczo-rozwojowego dotyczącego podwyższenia
    sprawności wafli używanych przy produkcji energii. To było tak dawno,
    że słowo "fotowoltaika" znali tylko ci w laboratoryjnych fartuchach,
    a nie budowlańcy w bereciku z antenką, jak dzisiaj. O przetwarzaniu
    wielowarstwowym wtedy wiele nie myślano, ale podstawowa technologia
    poli- i monokrystaliczna miała już sens komercyjny. Symulator był
    halogenowy, a jakże. Inny nie byłby w tym przypadku ani trochę lepszy.
    W ogóle nie wiem, czy były dostepne inne, a jeśli były, to za furmankę
    pieniędzy. Z jego udziałem udało się wybadać i rozwinąć proces tak, że
    przybyło trochę tych cholernych procentów wydajności. Z punktu widzenia
    biznesu -- sukces. Za darmo nie da się robić R&D. Przynajmniej mnie by
    się nie chciało.

    Jarek

    --
    Nie oglądajmy się na różne prądy, prądziki, arabeski, frykasy i frytki.
    Na przykład Majewski. Ten się nie ogląda. Wprowadza. Wprowadza mechanizację