  • 11. Data: 2012-04-10 15:28:44
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

    > Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
    > Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
    >
    > Pozdrawiam

    Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
    Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
    kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
    naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
    roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
    kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
    dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
    Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
    nie dla Seitka 1.1

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 12. Data: 2012-04-10 15:32:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:

> [...]
    > dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
    > Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy

    A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór
    prądu jeszcze raz?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2012-04-10 15:37:19
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze:

    > A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór
    > prądu jeszcze raz?

    Dziś wszystko sprawdzę, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku -
    powinno wszystko grać.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 14. Data: 2012-04-10 15:42:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure
    napisał(a):

    > Auto ma już 10 lat i praktycznie co
    > roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
    > kolejnej zimy jest wszystko ok.

    A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2012-04-10 15:45:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote:

    > A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

    Bez przesady, w życiu w żadnym akumulatorze nie sprawdzałem i nie
    dolewałem niczego, i częściej mieniam samochody niż akumulatory.. To nie
    Centra z PRLu. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2012-04-10 15:50:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):

    > To nie
    > Centra z PRLu. ;)

    Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
    podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
    tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
    pociągnie, zwłaszcza zimą :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2012-04-10 15:51:03
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    > A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

    Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 18. Data: 2012-04-10 15:53:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
    > tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie

    Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować
    pryszcza. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2012-04-10 15:54:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
    napisał(a):

    > Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

    No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2012-04-10 15:55:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisał(a):

    > Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować
    > pryszcza. ;)

    Jasne, ale na razie jesteśmy na etapie diagnozy :)
    --
    Jacek