eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle prądu powinien jeść Seicento?Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Date: Wed, 11 Apr 2012 23:07:40 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <jm52rs$5pe$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <1586066820$20120410123137@squadack.com>
    <4f840dd4$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4895342359$20120410124350@squadack.com>
    <4f84110a$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <5563952596$20120410130738@squadack.com>
    <4f8488b9$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <jm247n$5rv$1@usenet.news.interia.pl> <jm2dut$65m$1@inews.gazeta.pl>
    <v...@4...com>
    <jm472k$2m2$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>
    <jm4e46$1p7$1@inews.gazeta.pl> <jm4is2$9p9$1@inews.gazeta.pl>
    <jm4pgk$sl6$1@inews.gazeta.pl> <jm4ub0$6ug$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334185660 5934 172.20.26.235 (11 Apr 2012 23:07:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Apr 2012 23:07:40 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 46.113.230.221
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443836
    [ ukryj nagłówki ]

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > kogutek <s...@g...pl> napisał(a):
    >
    > > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z
    > różnych
    > > ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka
    > co
    > > lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
    > > najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
    > > temperatura uczy pokory.
    > >
    > Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie
    > trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
    > Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze
    > zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie.
    >
    > Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
    > uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
    > Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to
    > słowo znaczy) i dwa przewody.
    > Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
    > Żarówka powinna świecić.
    > Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
    > Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś
    > zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.
    >
    > Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
    > szczotki je zasilające.
    > Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych
    > elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny
    > wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych
    > zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.
    >
    >
    Masz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację.
    Wystarczy?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: