  • Data: 2011-11-18 21:01:24
    Temat: Re: Ile płacą w Microsofcie i Google w Polsce?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 12:36:40 -0600, A.L. napisał(a):

    > Zonie powiem. Ale wie Pan, tutaj w USA sa inne zwyczaje. Towarzyskie.
    > Mzoe Pan pojsc na party i podjac jakis temat ktory gdzie indziej by
    > zamurowal: na przyklad, jaka jest najlepsza pozycja do uprawiania
    > seksu po wypiciu 20 piw. Dyskusja zostanie z entuzjazmem podjeta,
    > przez osoby obu plci i roznego wieku, Pan zostanei ogloszony "dusza
    > towarzystwa", osobnikiem ktoiry sie zawsze umie znalezc i bedzie
    > zawsze chetnei zapraszany.

    Wyobraz sobie, ze w PL rozmowy o sexie takze sa calkiem normalne, nie wiem
    czemu podales to jako przyklad jakiejs ektrawagancji czy ultra polotu. Tutaj
    sie o tym zwyczajnie gada - no chyba ze sie jest na spotkaniu kolka
    rozancowego - wtedy sie gada o pozycjach proboszcza.

    > Jezeli na party dyskusje skieruje Pan na sprawy "kto ile zarabia", czy
    > "kto ile ma", zostanie Pan oceniony jako ordynarny cham, nei umiejecy
    > sie zachowac, byc moze zostanie wyproszony, a na pewno nie bedzie Pan
    > zaproszony nigdy wiecej. Albowiem sprawy finansowe traktowane sa tu
    > jako scisle prywatne, i jako absolutne tabu.

    Przykro mi, ze mieszkasz w chorym kraju. A wiesz, ze w takiej np. Norwegii
    publikowane sa na stronach urzedow dane podatkowe - kto jaki mial dochod,
    ile zaplacil podatku w skali roku, etc.? Zdziwiony? Co za chamski narod!

    > Na dodatek, jest tu taki zwyczaj, ze w odrozneiniu od Polski gdzie
    > przwo i pzrepisy to rzecz do olania, tutaj prawo i pzrepisy to rzecz
    > do pzrestzregania. W Polsce, taki osobnik ktory prawo i przepisy
    > olewa, to bohater, a olewanie ich to powod do dumy. Tutaj raczej nie.

    W PL za lamanie prawa takze idzie sie siedziec.

    > Wiec sie z sasiadami ani z nikim spraw finansowych nie dyskutuje.
    > Ponadto, plotka rozchodzi sie z szybkoscia swiatla, i jezeli dzis
    > jasiowi w tajemnicy powiem ile zarabiam, to jutro moze pol miasta
    > bedzie wiedzialo. Byc moze HR mojej firmy. Wiec sie nie mowi. Rowneiz
    > z tego powodu ze Jasio, bazujac na mojej szczerosci Jasio moze pojsc
    > do mojej firmy i powiedziec: "Iksinski to zarabia tyle, co mi sam
    > powiedzial, ja wam zrobie to samo za 20% mniej". Albowiem przyjazn i
    > biznes to woda i ogien.
    > Wiec sie nie mowi.

    A w ogole tam w tej Waszej Ameryce istnieje Przyjazn? Specjalnie pisze przez
    duze P, zebys nie pomylil z Wasza "friendship".

    > Oczywiscie, mowi zoie zone, bankowi gdy sie aplikuje o kredyt, innej
    > firmie gdy sie zmienia prace - ale to w warunkach gdy ma sie pewnosc
    > ze osoba informowana bedzie to trzymala w tajemnicy.

    Oh, co za tajemniczy narod, ciekawe czy zona tez trzyma tajemnice przed
    kochankiem.

    > Wiec, jeszcze raz: sie nei mowi. Taki tu jest zwyczaj. Taki zwyczaj
    > jak w Polsce gdzie glownym tematem na zebraniach towarzyskich jest
    > "Ile zarabiasz?" I "pokaz mi komorke"

    Nie wiem na jakie spotkania w PL chodziles, ale po tematyce wnosze, ze bylo
    to cos a'la urodziny 11 latki? U mojej corki tez wtedy o komorkach szla
    dyskusja. Moze pojdz na jakies normalne spotkanie dla doroslych, he?

    > A juz w szczegolnosci NICZEGO nei mowi sie Polakom.

    To skad to wszystko wiesz?

    > A.L.
    >
    > P.S. Oczywicie Pewien Uczestnik Dyskusji powie Panu ze wyguglowal co
    > innego. Proponuje sie nie przejmowac. On wszystko gugluje

    A w googla wpisuje tajniacy z ...hameryki :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K