  • Data: 2010-01-20 12:07:32
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: f...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-01-2010 o 21:21:08 =Marcos= <m...@w...nospamnospam.info>
    napisał(a):

    > Szlag mnie trafia jak sobie czytam regulaminy konkursów fotograficznych
    > tudzież wymagania wydawnictw co do zdjęć. Od lat całkiem duży procent
    > ludzi z branży nie rozumie o co chodzi z DPI. I to zazwyczaj ci, którzy
    > powinni rozumieć najlepiej. Podają wymagania w stylu "przyjmujemy
    > zdjęcia w 300dpi, proszę nie zmieniać dpi w programie graficznym, gdyż
    > obniży to jakość zdjęcia". WTF? :/ Przecież DPI to tylko fikcyjny
    > parametr pomocniczy...
    >
    > Może to jest nisza biznesowa? Wypuścić aparat produkujący zdjęcia
    > 15000dpi. Z zoomem cyfrowym 10000x.

> [...]

    Właśnie przeglądam regulamin i zasady jednego z konkursów i widnieje zapis
    - tu cytuję: " Zdjęcie w formacie JPG, w rozdzielczości 300 dpi zapisz na
    płycie CD i prześlij na adres..." !?!?! :O jakoś wielkość pominęli bo i
    obraz o rozmiarze 2x2 piksele może mieć 300dpi ale raczej go do druku nie
    użyją ...

    --
    D.S