  • 1. Data: 2011-04-15 08:58:28
    Temat: Ile kosztuje zakup auta z zagranicy?
    Od: "NieZnamSie" <n...@o...pl>

    Jako zupelnie niezorientowany prosze o podpowiedz:

    ILE KOSZTUJE ZAKUP SAMOCHODU SPROWADZANEGO SPOZA POLSKI?

    Niefortunnie brzmi "ile kosztuje zakup", ale pytam o oplaty - nigdy nie
    interesowalem sie tym, i pierwszy raz jestem zainteresowany zakupem auta
    sprowadzonego.

    Jakie sa oplaty zwiazane z zakupem i zarejestrowaniem u nas w kraju auta?
    Jakie formalnosci nalezy wkonac i ile to moze kosztowac?

    Przyklad:
    Interesuje mnie samochod z roku 2004, z silnikiem diesla (1996ccm) (chyba tdi
    jesli to ma znaczenie), a sprzedawca sprowadzajacy wycenil auto na 30 tysiecy
    zlotych.
    Auto w ofercie sprzedazy opisane jest tylko lakonicznie : "sprowadzony", ma
    szwajcarskie tablice rejestracyjne.

    Bardzo dziekuje za pomoc
    NZS

  • 2. Data: 2011-04-15 09:19:45
    Temat: Re: Ile kosztuje zakup auta z zagranicy?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "NieZnamSie" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:129b.00000123.4da7ec94@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > tysiecy
    > zlotych.
    > Auto w ofercie sprzedazy opisane jest tylko lakonicznie : "sprowadzony",

    W przypadku gdy sprowadzone auto jest już w Polsce to najlepiej jak po
    decyzji zakupu sprzedający zarejestruje auto w Polsce NA SIEBIE. Koszta w
    tym przypadku będą tylko nieco wyższe niż rejestracja bezpośrednio na Ciebie
    bo:
    1) Raz sprzedający zapłaci wszystkie opłaty (tłumaczenia dokumentów, wydanie
    ksiązki pojazdu, akcyza, US, opłata recyklingowa, tablice, naklejki itp). Tą
    opłatę poniósł bys tak samo jakbyś rejestrował bezpośrednio na siebie
    2) Przerejestrowanie auta z sprzedajęcego (Polaka) na Ciebie - opłata za
    same tablice (80 zł chyba) + dowód rej itp -
    Zaletą powyższego rozwiązania jest to że kupujesz auto od znanej osoby z
    przetłumaczonymi dokumentami i podpisem osoby którą widzisz i legitymujesz a
    nie z jakimś Szwajcarem który nawet nie wie że auto sprzedał. Zapis w obcym
    języku np w dowodzie ze auto jest zastawem bankowym itp też w ten sposób
    wyelimimnujesz.
    Sprzedający pewnie bedzie kręcił że dużo stracisz z powodu takiej operacji i
    ż emu sie nie chce ale MZ warto

    Zapłacisz pewnie wtedy za rejestrację auta raz na sprzedącego i potem
    ponownie zarejestrowac na siebie ale

  • 3. Data: 2011-04-15 09:21:50
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > Jakie sa oplaty zwiazane z zakupem i zarejestrowaniem u nas w kraju auta?
    > Jakie formalnosci nalezy wkonac i ile to moze kosztowac?

    Tu masz na przykładzie Niemiec
    http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Nie
    miec,-,procedura,200.html

  • 4. Data: 2011-04-15 09:57:05
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Tu masz na przykładzie Niemiec
    > http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Nie
    miec,-,procedura,200.html

    Z tego co pamiętam, to przy sprowadzaniu samochodu z UE płaci się akcyzę
    i VAT, ale Szwajcaria nie jest członkiem Unii, więc pewnie jeszcze
    dojdzie cło.