  • 1. Data: 2011-03-07 23:26:44
    Temat: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
    współczesnych dieslach?

    Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
    przekraczają nawet 100KM).

    Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
    dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w
    kolektorze dolotowym. Prawda to?

  • 2. Data: 2011-03-07 23:35:30
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    punto 1,3 multijet ma 1,3bara 70km
    wersja bodajze 90konna ma inna turbine(zmienna geometria i wyzsze cisnienie
    ale nie pamietam ile) i inny soft

  • 3. Data: 2011-03-07 23:51:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
    > współczesnych dieslach?

    Pewnie 1-2 bary.

  • 4. Data: 2011-03-08 11:34:07
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    >
    > Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
    > dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w

    Ja mogę powiedzieć ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchnąć
    do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.

    Pozdrawiam !

    PS:
    W 1Z chyba nominalnie było 0,6 bara.

  • 5. Data: 2011-03-08 12:08:55
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

> [...]
    >
    > Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
    > dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w

    Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

    Pozdrawiam !

  • 6. Data: 2011-03-08 12:26:01
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Tomasz Pyra [h...@s...spam.spam]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

> [...]
    >
    > Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
    > dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w

    Dmuchają od 0.8 bara do 2.2 bara - zależy czy auto seryjne czy dłubane
    ;-)
    Serwyjnie w VAG`ach to okolice 0.8, 1.1, 1.3, 1.5 oraz 1.55 w zależności
    od mocy wyjściowej oraz wielkości turbo.

    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119

  • 7. Data: 2011-03-08 12:33:49
    Od: qba <l...@o...pldupa>

    W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    >
    > Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
    > dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w

    seria w v12 tdi to 2,5bara

  • 8. Data: 2011-03-08 12:59:45
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Wikipedia podaje że 1,6 bar.

    Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym
    dmuchaniu.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 9. Data: 2011-03-08 16:38:59
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-08 12:59, Bugatti pisze:
    > Wikipedia podaje że 1,6 bar.
    >
    > Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym
    > dmuchaniu.
    >

    > Pozdr.

    A to zależy od wielkości samej turbawki, przekrojów rur itp itd ;)
    Co z tego że w 1,3 Multijet może daje i ze 2 bary, jeśli sprężarka jest
    wielkości dobrej pięści :D

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2011-03-08 16:59:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 11:34, Czarek Daniluk pisze:

    > Ja mogę powiedzieć ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchnąć
    > do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.
    >
    > Pozdrawiam !
    >
    > PS:
    > W 1Z chyba nominalnie było 0,6 bara.

    W Golfie 3 z silnikiem 1Z ostatnio mierzyłem sięgało 1.2bar ponad
    atmosferyczne.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis