  • 1. Data: 2011-10-07 04:42:20
    Temat: Iframe-y
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Zauważyłem, że np. Facebook swoje gadżety internetowe opakowuje w
    iframe-y. Chodzi mi o wtyczki społecznościowe Facebook-a, ale i pewnie
    są w sieci serwisy, które podobnie robią.

    Jest jakiś powód, by API, a właściwie jego kod dla przeglądarki, bazować
    na iframe-ach? Może jakieś względy bezpieczeństwa?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2011-10-07 15:33:45
    Temat: Re: Iframe-y
    Od: Jakub Otrzasek <n...@n...n30.info>

    W dniu 11-10-07 06:42, Peter May pisze:
> [...]
    >
    > Jest jakiś powód, by API, a właściwie jego kod dla przeglądarki, bazować
    > na iframe-ach? Może jakieś względy bezpieczeństwa?

    Nie jest to przypadkiem związane z obsługą AJAX?

    To tylko moje (naiwne) przypuszczenie.

    http://jakub.otrzasek.pl

  • 3. Data: 2011-10-07 18:55:35
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 07 Oct 2011 05:42:20 +0100, Peter May <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jest jakiś powód, by API, a właściwie jego kod dla przeglądarki, bazować
    > na iframe-ach? Może jakieś względy bezpieczeństwa?

    Tak.

    iframe izoluje DOM między domenami, dzięki czemu można zrobić
    zabezpieczenie przed CSRF (żeby złośliwe strony nie mogły automatycznie
    się "Lubić", "Tweetować", itp.)

    Poza tym dokument w iframe nie dziedziczy stylów strony, więc jeden
    problem mniej.

    Popularne gadżety każą się osadzać na stronie za pomocą <script>, ale
    gdyby używały tylko <iframe> w kodzie strony, to dodatkowo zabezpieczało
    by to stronę przed gadżetem zaglądającym w DOM, oraz gadżet ładowałby się
    asynchronicznie.

    --
    regards, porneL

  • 4. Data: 2011-10-07 20:54:22
    Od: Gregbike <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-07 06:42, Peter May pisze:
> [...]
    >
    > Jest jakiś powód, by API, a właściwie jego kod dla przeglądarki, bazować
    > na iframe-ach? Może jakieś względy bezpieczeństwa?

    Obecnie dodając wtyczkę/przycisk "Lubię to" na swoją stronę, przy jej
    generacji za pomocą FB Developers masz wybór: HTML5, xfbml, iframe. Nie
    jestem pewny ale wersja HTML5 już chyba nie dodaje wspomnianego iframe'a.

    Pakowanie w iframe jest zapewne przejawem wygody ze strony tworzącego
    daną wtyczkę. Nie trzeba bowiem martwić się o kolizję ze skryptami
    użytkownika/danej strony. Podobnie jest z kwestią wyglądu i posiadanych
    już na stronie stylów. Ot mniej gimnastyki dla tworzącego wtyczkę.
    Oczywiście iframe to mało estetyczne rozwiązanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Gawlik

  • 5. Data: 2011-10-08 08:23:12
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-10-07 20:55, porneL pisze:

> [...]
    > się "Lubić", "Tweetować", itp.)

    > Poza tym dokument w iframe nie dziedziczy stylów strony, więc jeden

    Powyższe ma sens. Dzięki za argumenty.

> [...]
    > gdyby używały tylko <iframe> w kodzie strony, to dodatkowo zabezpieczało
    > by to stronę przed gadżetem zaglądającym w DOM, oraz gadżet ładowałby

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale akurat do zawartości iframe-a z
    poziomu DOM-a można się dobrać bez problemu.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2011-10-08 09:09:21
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-08 10:23, Peter May pisze:

    > Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale akurat do zawartości iframe-a z
    > poziomu DOM-a można się dobrać bez problemu.

    Nie jeśli ramka jest w innej domenie. Np. to nie zadziała:

    <iframe width="500" height="300" src="http://example.com"></iframe>

    <script type="text/javascript">
    window.onload = function(){ alert( frames[0].document.body.innerHTML ) };
    </script>

    No chyba że umieścisz to na example.com :)

  • 7. Data: 2011-10-08 10:00:29
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 08 Oct 2011 11:09:21 +0200, ramblinman wrote:

    > Nie jeśli ramka jest w innej domenie. Np. to nie zadziała:

    hmmm, a ktoś wie w jaki sposob http://kwejk.pl liczy ilość share pod
    obrazkami? to nie jest w iframce?

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 8. Data: 2011-10-08 13:55:17
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-08 12:00, |<onrad pisze:
    > hmmm, a ktoś wie w jaki sposob http://kwejk.pl liczy ilość share pod
    > obrazkami? to nie jest w iframce?

    To chyba robi skrypt z Facebooka. Nie widzę tam żadnej ramki,
    prawdopodobnie statystyki są w jakimś dołączanym JavaScripcie.
    Zresztą z ramką też można się komunikować w razie potrzeby:
    http://softwareas.com/cross-domain-communication-wit
    h-iframes

    Pzdr.,
    Rafał

  • 9. Data: 2011-10-08 14:05:47
    Od: porneL <n...@p...net>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Same_origin_policy

    --
    regards, porneL

  • 10. Data: 2011-10-09 12:23:43
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-10-08 16:05, porneL pisze:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Same_origin_policy

    Ah racja, zapomniałbym :-) Chociaż cross domenowe zapytania da się
    wykonać na kilka sposobów:

    http://en.wikipedia.org/wiki/XMLHttpRequest#Cross-do
    main_requests

    --