  • Data: 2010-06-16 10:11:15
    Temat: Re: Idzie nowe - HDR w aparacie - patent Canona
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "TheGuru" <t...@w...pl> napisał:

    > /*
    > Żaden program nie da jakości porównywalnej z tym co patentuje Canon. A
    > jak to już się na dobre zadomowi to pewnie będzie możliwość ustawiania
    > ile procent HDR ma być wmiksowane w normalną fotę.
    > */
    >

    > dobrze pogryź bo się zachłyśniesz....
    >
    > przecież w canonie też będzie to robił jakiś program.

    Nie tylko. Obecnie wykonujesz kilka ekspozycji przy różnych czasach i
    program z tego składa HD-Ra - wa więc dla każdego piksela może wybrać jednen
    z tych kilku czasów ekspozycji. W przypadku indywidualnego wyboru ekspozycji
    dla każdego piksela można ustawić optymalny czas ekspozycji - zatem
    teoretycznie dane wejsciowe do obliczeń powinny byc lepsze. Drugi problem to
    motywy ruchome - przy kilku ekspozycjach podczas każdej z nich znajdą się w
    innym miejscu - co jest dużym problemem przy składaniu. Przy indywidualnym
    doborze czasu dla każdego piksela mamy wszystkie dane zabierane z jednej
    ekspozycji. Niestety coś za coś - obawiam się powaznych problemów z
    uniknięciem artefaktów przy składaniu takich obrazów na których każdy piksel
    bedzie eksponowany z innym czasem przez migawkę elektroniczną.

    > i pewnie efekt będzie niedostępny dla raw tylko wynik obliczeń zobaczysz w
    > jotpegu a więc dalsza obróbka będzie ograniczona.

    Alternatywa jest raw o nowym formacie - z doidana informacja o czasie
    ekspozycji dla kazdego piksela. I oczywiście nowe programy do jego
    obróbki...

    > SNS wydaje się niezagrożony. uzyskiwane nim efekty są bardzo naturalne i
    > inne programy mogą się do zbliżać.

    Ja bym nie wyrokował ani w jedną ani w drugą stronę - potencjalne możliwości
    technologii opatentowanej pzrez Canona sa duże, ale i realizacja prosta nie
    jest. Zobaczymy, jak to się w praktyce przyjmie. Historia zna wiele
    przypadków opatentowanych obiecujacych rozwiązań (daleko nie szukając -
    obiektywy dyfrakcyjne Canona) ktore się w praktyce nie przyjęły.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)