  • 31. Data: 2019-10-29 11:44:53
    Temat: Re: Idzie dobre :-)
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-29 o 11:24 +0100, spider napisał:
    > Ale świat nie jest idealny i zdejmowanie obowiązku uważania z
    > pieszego,

    Czy ktokolwiek twierdzi, że pieszy nie powinien uważać? W żadnym
    wypadku - uważanie leży w jego dobrze pojętym interesie, i pieszy
    doskonale o tym wie. Nie zmienia to faktu, że to kierowca jest
    odpowiedzialny za to by nikogo swoją maszyną nie zabić.

    > dawanie mu pierwszeństwa już na chodniku zrobi mu tylko
    > krzywdę.

    Czyli jesteś za azjatyckim modelem. Czy dlatego, że byłeś tam i
    spostrzegłeś się że tak jest faktycznie lepiej i bezpieczniej, czy może
    po prostu - jak niektórzy tutaj - uważasz że pieszy to "plankton"
    którego należy gnębić bo szosa należy do męskich, zapuszkowanych i
    uzbrojonych zapierdalaczy?

    Mateusz

  • 32. Data: 2019-10-29 12:40:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    >Czy ktokolwiek twierdzi, że pieszy nie powinien uważać? W żadnym

    Shrek chyba jakos tak twierdzi.

    >wypadku - uważanie leży w jego dobrze pojętym interesie, i pieszy
    >doskonale o tym wie.

    I doskonale zapomina :-(

    >Czyli jesteś za azjatyckim modelem. Czy dlatego, że byłeś tam i
    >spostrzegłeś się że tak jest faktycznie lepiej i bezpieczniej, czy
    >może

    https://www.youtube.com/watch?v=IO7q3ruF8NQ
    https://www.youtube.com/watch?v=gKLWZjBu2iQ

    niewiele sie zmienilo ...
    https://www.youtube.com/watch?v=pG1x1dIEwCo

    https://www.youtube.com/watch?v=mtAXQqN2NAY

    Jacy piesi ? A, sa ...

    https://www.youtube.com/watch?v=zmOVAPxg9v4

    Nie - uwazam, ze pieszy powinien przepuscic samochod.
    Tak bedzie ekologiczniej ... i zdrowiej dla pieszego :-)

    J.

  • 33. Data: 2019-10-29 12:57:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-29 o 12:40 +0100, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    >
    > Shrek chyba jakos tak twierdzi.

    Jeśli tak, to nie doczytałem. Zacytujesz?

    > I doskonale zapomina :-(

    Pieszy też człowiek i bywa czasem roztargniony. Ale że nie steruje
    morderczą maszyną, to ma prawo - i czasem poniesie tego bolesne
    konsekwencje.

    > Nie - uwazam, ze pieszy powinien przepuscic samochod.
    > Tak bedzie ekologiczniej ... i zdrowiej dla pieszego :-)

    Czyli kierowca-ekolog-altruista-hipokryta... No ok. Przynajmniej jest
    jasność.

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-10-29 13:00:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 12:40, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Nie - uwazam, ze pieszy powinien przepuscic samochod.
    > Tak bedzie ekologiczniej ... i zdrowiej dla pieszego :-)

    Na tych filmikach to wszystkie auta jadą chyba nie szybciej niż 20
    km/godz. :-)
    T.

  • 35. Data: 2019-10-29 13:34:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na pewno nie wszędzie.
    Do tego przykładowo w mojej okolicy światło latarń jest zasłonięte przez gałęzie
    drzew tak, że cień pada akurat na chodnik i
    przejście.
    Żarówka w latarni też się może przepalić.

    -----

  • 36. Data: 2019-10-29 17:44:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-29 o 11:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To jest jednak duze miasto - Warszawa nie jest oswietlona ?
    > Czy nie wszedzie ... wchodzi taki pieszy z ciemnego chodnika, a ty mu
    > chcesz dac pierwszenstwo :-)

    > Swietny pomysl ... tylko dlaczego ich juz od dawna nie ma ?

    Zgaduję, że np. dlatego, że jedno takie przejście kosztuje ok. 100 tys.
    zł. To oczywiście i tak o wiele taniej, niż sygnalizacja świetlna.

  • 37. Data: 2019-10-29 17:59:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-10-28 o 20:40, p...@g...com pisze:
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

    Bogu niech będą dzięki, że ludzie o tak małym rozumku nie rządzą krajem,
    a jedynie Stolicą. Choć i Stolicy szkoda, ale cóż, tak mieszkańcy
    chcieli, to tak mają. Mam tylko nadzieję, że po zwężonych ulicach
    pojedzie kiedyś po Rafałka karetka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 38. Data: 2019-10-29 18:28:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 11:24, spider pisze:

    > Ok wszystko dobrze i pięknie w waszym idealnym świecie tak zadziała. Ale
    > świat nie jest idealny i zdejmowanie obowiązku uważania z pieszego

    A kto powiedział, że jasne pierwszeństwo zdejmuje obowiązki z pieszego?

    > dawanie mu pierwszeństwa już na chodniku zrobi mu tylko krzywdę.

    Znamienne jest, że tym dobrem pieszych tak martwią się kierowcy. A piesi
    mają inne zdanie na temat swojego dobra.

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2019-10-29 18:29:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 12:40, J.F. pisze:

    > Shrek chyba jakos tak twierdzi.
    Wat???

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2019-10-29 18:36:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-29 00:54, Mateusz Viste wrote:

    > Dostosowywanie prędkości jazdy do swoich możliwości percepcyjnych to
    > też jest proces, a nie jednorazowa akcja - więc nie jest tak że pędzisz
    > przez 60s i nagle sobie myślisz "o, a ja jednak zmęczony jestem, chyba
    > zwolnię". To się dzieje na bieżąco, cały czas. Taki rodzaj sprzężenia
    > zwrotnego. Pod warunkiem, że kierowca w ogóle się tym przejmuje
    > oczywiście, a nie zapierdala z zasady.

    A jednak dużo osób w programach uwaga pirat przyznaje, ze po prostu się
    zagapiła. Oni specjalne nie zapierdalali. I mówią o tym otwarcie.

    > Mowa znowu o tych kierujących, którzy jadą na oślep. Ew. o jakiejś
    > starszyźnie, ale to raczej margines.
    >
    > Kiedy jestem w obcym mieście też mam poczucie nadmiaru wszystkiego - tu
    > ulica, tu przejście, tam tramwaj, światła, zakaz wjazdu, jakieś
    > dziwaczne rondo itd. W efekcie zdarza mi się w takich sytuacjach wlec
    > przez miasto 30 km/h, bo tylko tak mam pewność że niczego nie przegapię,
    > nigdzie nie wjadę pod prąd i nikogo nie przejadę.

    Czyli potwierdzasz to o co mi chodzi.

    > Pomysł jest nowatorski - może nawet w jakiejś Holandii czy innej
    > liberalnej krainie mógłby się przyjąć. Mam jednak obawy, że te wyższe
    > obroty niekoniecznie przełożyłyby się na stopień bezpieczeństwa jazdy.
    >
    > Rozwiązanie już wielokrotnie podawał tutaj kolega Shrek: "jebać, karać,
    > nie wyróżniać". Kierowca steruje żelazną puszką która w każdej chwili
    > może stać się śmiercionośnym narzędziem - z tym muszą wiązać się
    > szczególne zaostrzenia i odpowiedzialność.

    Chyba w ogólności lubisz jak cie jebią i ustalają co dla ciebie dobre.
    Odbieram cie jako nijaki produkt dzisiejszego mainstreamu -
    zniewieściały i roszczeniowy z opinią kreowaną przez influencerów.
    Ciekaw jestem ile masz latek w związku z tym ;)

    Nie tedy droga - nie przez zakładanie obroży wszystkim bo ułamek
    procenta robi źle. Właśnie na odwrót - edukować i odsiewać tych co
    faktycznie tworzą problem. Nie może być tak, że za garstkę szkodników
    będą karani wszyscy - bo nakładanie - jak to ktoś napisał obroży jest
    niczym innym jak karaniem - do tego zbiorowym. A to chore.

    No i na pewno zwalnianie pieszych z jakichkolwiek obowiązków nic dobrego
    nie wnosi.

    Swoją drogą to nawet zamkniecie kierowcy na parę lat w pace przyniesie
    coś dobrego? Ktoś tak uważa? przecież to jasne ze normalny facet się
    stoczy i do końca swoich dni będzie problemem dla społeczeństwa. Dopiero
    w pace stanie się kryminalistą. A jak się stoczy to nie wiadomo co
    jeszcze zrobi później w desperacji. A wszystko przez to, ze "główny
    ściek" daje przekaz - idź masz pierwszeństwo. Zamiast - upewnij się,
    uważaj. Nie wchodź jak masz wątpliwości.

    --
    mk4