  • 21. Data: 2019-10-29 06:52:00
    Temat: Re: Idzie dobre :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 22:41, spider pisze:

    > "Prezydent Trzaskowski zamierza też apelować do rządu o wprowadzenie
    > przepisów dotyczących bezwzględnego pierwszeństwa pieszych.
    > Zasada, że pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście,
    > obowiązuje w krajach skandynawskich i w większości państw Europy
    > Zachodniej (we Francji, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Niemczech)."
    >
    > Ten co go BMW przejechało miał pierwszeństwo, czy mu to pomogło?

    Ten co go wyprzedzający tir skasował miał pierwszeństwo - pomogło mu? No
    to jak nie to zlikwidować - niech nadpierwszeństwo mają tiry - odwieczne
    prawa fizyki tak mówią!

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2019-10-29 07:56:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-29 o 00:08, mk4 pisze:

    > Wszystko co pisze odbywa się właśnie z tej perspektywy, że jestem
    > również pieszym. Właśnie o to chodzi - ze doświadczam obu tych sytuacji.

    Sam widzisz, że pisanie o "zaszczuciu jednej grupy przez chęć zrobienia
    dobrze innej grupie" nie ma sensu. Bo nie ma dwóch grup. Owszem,
    prawdopodobnie jest wąska grupka hardkorowych samochodziarzy, którzy
    nigdzie nie ruszą się bez uruchamiania silnika spalinowego, ale nie jest
    tak, że są dwie grupy - jedni siedzą w samochodach, a drudzy chodzą na
    własnych nogach.

  • 23. Data: 2019-10-29 08:26:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > No bo można dorzucić dowolnie dużą liczbę nowych nakazów/obowiązków na
    > kierowców. Tylko cóż z tego skoro nawet obecnie statystyczny kierujący
    > nie widzi pewnie z połowy znaków. To jest droga do zaszczucia jednej
    > grupy przez chęć zrobienia dobrze innej grupie.

    Znak można czasem przeoczyć - zdarza się. Ale wyprzedzanie na czołówkę,
    przekraczanie linii ciągłych, spychanie innych na pobocze to też
    "przeoczenie"? Znaczna część wypadków to tacy mistrzowie, którzy
    uważają, że jak tyle razy im się udało, to uda się po raz kolejny.
    Polecam kilka kanałów na YT (Stop Cham, Polskie Drogi, Polscy Kierowcy),
    żeby zobaczyć i zrozumieć, skąd się biorą najgroźniejsze wypadki.
    T.

  • 24. Data: 2019-10-29 09:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 22:41:51 +0100, spider napisał(a):
> [...]
    zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
    -pieszych-1327844

> [...]
    > Zachodniej (we Francji, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Niemczech)."

    > Ten co go BMW przejechało miał pierwszeństwo, czy mu to pomogło?

    No wiesz, jakby bylo powszechne, to ten z BMW pojechalby gdzie
    indziej.

    Na szczescie prezydent Trzaskowski ma mierne notowania w rzadzie, a
    rzad moze mu latwo odpowiedziec, ze swiatka czy prog zwalniajacy to
    sam mogl ustawic :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-10-29 09:22:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-29 o 06:43 +0100, Shrek napisał:

    > Tu akurat ma rację - nasrane tego w ilościach przekraczających
    > normalną percepcję czasem. Co nie zmienia postaci rzeczy, że akurat
    > przejscia widać dobrze.

    Ma rację o wielości elementów na które współczesny kierowca musi
    zwracać uwagę. Ale tytuł kierowcy zobowiązuje, nie ma lekko. mk4
    wspomina o kierowcach co "połowy znaków" nie widzą, a jadąc ulicą nie
    są w stanie ogarnąć co się dzieje dookoła - to już jest ostra
    patologia. Prosta zasada: nie ogarniasz = zwalniasz. Nie umiesz zwolnić
    = wyskakujesz z PJ.

    Mateusz

  • 26. Data: 2019-10-29 10:27:03
    Od: Kviat

> [...]
    > są w stanie ogarnąć co się dzieje dookoła - to już jest ostra
    > patologia. Prosta zasada: nie ogarniasz = zwalniasz. Nie umiesz zwolnić

    Dokładnie tak. Jak ktoś chce zrobić licencję pilota, ale nie ogrania co
    się dzieje dookoła, to nie dostaje licencji. A nie, że licencję dostaje,
    a potem narzeka "że tyle się dzieje dookoła, że olewam informacje z
    wieży kontrolnej, bo dostaję za dużo informacji na raz".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2019-10-29 10:44:21
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-10-29 o 06:52, Shrek pisze:

    > Ten co go wyprzedzający tir skasował miał pierwszeństwo - pomogło mu? No
    > to jak nie to zlikwidować - niech nadpierwszeństwo mają tiry - odwieczne
    > prawa fizyki tak mówią!

    Mądry kierowca stosuje zasadę ograniczonego zaufania i zachowuje
    czujność by uniknąć kolizji, nawet gdy ma pierwszeństwo, a szczególnie
    jak leci na czołówkę z tirem.
    Głupi pieszy dowiedział się z TV że ma pierwszeństwo, nie wie co to
    zasada ograniczonego zaufania i szczególna ostrożność, klapki na oczy i wio!

  • 28. Data: 2019-10-29 11:24:14
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > są w stanie ogarnąć co się dzieje dookoła - to już jest ostra
    > patologia. Prosta zasada: nie ogarniasz = zwalniasz. Nie umiesz zwolnić

    Ok wszystko dobrze i pięknie w waszym idealnym świecie tak zadziała. Ale
    świat nie jest idealny i zdejmowanie obowiązku uważania z pieszego,
    dawanie mu pierwszeństwa już na chodniku zrobi mu tylko krzywdę.

  • 29. Data: 2019-10-29 11:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w
    >doświetlaniu przejść

    To jest jednak duze miasto - Warszawa nie jest oswietlona ?
    Czy nie wszedzie ... wchodzi taki pieszy z ciemnego chodnika, a ty mu
    chcesz dac pierwszenstwo :-)

    >i przejściach aktywnych?

    Swietny pomysl ... tylko dlaczego ich juz od dawna nie ma ?

    J.

  • 30. Data: 2019-10-29 11:44:26
    Od: Kviat

    W dniu 29.10.2019 o 10:44, spider pisze:

> [...]

    Mądry kierowca stosuje zasadę ograniczonego zaufania i zachowuje
    czujność by uniknąć kolizji, nawet gdy ma pierwszeństwo, a szczególnie
    jak leci na czołówkę z pieszym.
    Głupi kierowca dowiedział się z TV że ma pierwszeństwo, nie wie co to