  • Data: 2019-10-29 18:36:20
    Temat: Re: Idzie dobre :-)
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-10-29 00:54, Mateusz Viste wrote:

    > Dostosowywanie prędkości jazdy do swoich możliwości percepcyjnych to
    > też jest proces, a nie jednorazowa akcja - więc nie jest tak że pędzisz
    > przez 60s i nagle sobie myślisz "o, a ja jednak zmęczony jestem, chyba
    > zwolnię". To się dzieje na bieżąco, cały czas. Taki rodzaj sprzężenia
    > zwrotnego. Pod warunkiem, że kierowca w ogóle się tym przejmuje
    > oczywiście, a nie zapierdala z zasady.

    A jednak dużo osób w programach uwaga pirat przyznaje, ze po prostu się
    zagapiła. Oni specjalne nie zapierdalali. I mówią o tym otwarcie.

    > Mowa znowu o tych kierujących, którzy jadą na oślep. Ew. o jakiejś
    > starszyźnie, ale to raczej margines.
    >
    > Kiedy jestem w obcym mieście też mam poczucie nadmiaru wszystkiego - tu
    > ulica, tu przejście, tam tramwaj, światła, zakaz wjazdu, jakieś
    > dziwaczne rondo itd. W efekcie zdarza mi się w takich sytuacjach wlec
    > przez miasto 30 km/h, bo tylko tak mam pewność że niczego nie przegapię,
    > nigdzie nie wjadę pod prąd i nikogo nie przejadę.

    Czyli potwierdzasz to o co mi chodzi.

    > Pomysł jest nowatorski - może nawet w jakiejś Holandii czy innej
    > liberalnej krainie mógłby się przyjąć. Mam jednak obawy, że te wyższe
    > obroty niekoniecznie przełożyłyby się na stopień bezpieczeństwa jazdy.
    >
    > Rozwiązanie już wielokrotnie podawał tutaj kolega Shrek: "jebać, karać,
    > nie wyróżniać". Kierowca steruje żelazną puszką która w każdej chwili
    > może stać się śmiercionośnym narzędziem - z tym muszą wiązać się
    > szczególne zaostrzenia i odpowiedzialność.

    Chyba w ogólności lubisz jak cie jebią i ustalają co dla ciebie dobre.
    Odbieram cie jako nijaki produkt dzisiejszego mainstreamu -
    zniewieściały i roszczeniowy z opinią kreowaną przez influencerów.
    Ciekaw jestem ile masz latek w związku z tym ;)

    Nie tedy droga - nie przez zakładanie obroży wszystkim bo ułamek
    procenta robi źle. Właśnie na odwrót - edukować i odsiewać tych co
    faktycznie tworzą problem. Nie może być tak, że za garstkę szkodników
    będą karani wszyscy - bo nakładanie - jak to ktoś napisał obroży jest
    niczym innym jak karaniem - do tego zbiorowym. A to chore.

    No i na pewno zwalnianie pieszych z jakichkolwiek obowiązków nic dobrego
    nie wnosi.

    Swoją drogą to nawet zamkniecie kierowcy na parę lat w pace przyniesie
    coś dobrego? Ktoś tak uważa? przecież to jasne ze normalny facet się
    stoczy i do końca swoich dni będzie problemem dla społeczeństwa. Dopiero
    w pace stanie się kryminalistą. A jak się stoczy to nie wiadomo co
    jeszcze zrobi później w desperacji. A wszystko przez to, ze "główny
    ściek" daje przekaz - idź masz pierwszeństwo. Zamiast - upewnij się,
    uważaj. Nie wchodź jak masz wątpliwości.

    --
    mk4