  • 141. Data: 2013-04-11 21:11:12
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.04.2013 00:06, J.F. wrote:

    > I tu masz tylko 99% racji.
    > a) bac sie mozna takze nierealnie,

    Nom. Wracałem po świętach i widziałem dużo policji, po drodze do pracy
    też zobaczyłem policję przez kolejne 3 dni - jeździłem na tym odcinku
    przepisowo w sumie przez 5 dni.

    > b) czy bedzie przestrzegal przepisow, to zalezy jak one sa dokuczliwe

    Dokładnie. Dlatego właśnie jeżeli celem jest "zmusić kierowców do jazdy
    przepisowo" to akcje w rodzaju "kosimy wszystkich na 3 pasmówce" to
    jedyna możliwość. Przy cenie benzyny ile trzeba dostać mandatów w ciągu
    roku, żeby się to przestało "wliczać w koszta" i człowiek zaczął uważać?
    Jak się wydaje rocznie ~4000 na benzynę to 10 mandatów po 100zł to tylko
    25% podwyżki - mój samochód ma większą różnicę w spalaniu między jazdą
    ekonomiczną a jazdą "ile fabryka dała".

    > 300 FR rozmieszczanych losowo i w ukryciu moze calkiem spora ilosc
    > mandatow wystawic, i zagrozenie mandatem stanie sie namacalne :-)

    Może. Na razie nie jest.

    > To jest drobiazg.

    Nie pamiętam już skąd wziąłem dane, ale wychodziło, że zakładany zysk z
    radarów jest i tak mniejszy niż wydatki na "obsługę" wypadków.

    > No ale czy nieprzepisowa jazda zaowocowala jakimis wypadkami ?

    Na szczęście nie. Chociaż po prawdzie to więcej w tym szczęścia niż
    rozumu - raz na zakręcie wyskoczyłem na przeciwległy pas, ale najbliższy
    samochód był dostatecznie daleko, raz wyleciałem z drogi, ale
    wyhamowałem przed rowem i raz wskoczyłem na chodnik, ale nie było tam
    pieszych.

    W żadnym z tych przypadków nie było mojej "bezpośredniej" winy poza
    nadmierną prędkością - w pierwszym i drugim przypadku jechałem tam
    wcześniej i było ok, ale w drodze powrotnej trafiłem na rozsypany
    piasek/wyślizgany śnieg. W trzecim na niewidoczną z pod śniegu dość
    głęboką dziurę która "złapała" mi koło tak, ze mnie obróciło.

    Michoo

  • 142. Data: 2013-04-11 21:20:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Apr 2013 22:21:27 +0200 osobnik zwany Michoo
    napisał:

    > http://lmgtfy.com/?q=wypadek+na+estakadzie+kwiatkows
    kiego

    > Poza tym na tym niestety polega poprawa bezpieczeństwa - trzeba tłuc
    > ilościowo tak, żeby ludzie _realnie_ bali się dostania mandatu. Tylko
    > wtedy wejdzie im w nawyk jazda spokojniej i tylko wtedy będzie szansa,
    > że nie będą jechać szybko w miejscach gdzie to jednak nie jest
    > bezpieczne.

    proponuję zaczać od urealnienia ograniczeń. Bo idąc twoja metodą to
    trzeba postawić 100.000 fotoradarów i obnizyć prędkoś dozwolona do 5kmh

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 143. Data: 2013-04-11 21:26:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-11 21:02, masti pisze:

    > mam. Jeździłem ta drogą mnóstwo razy jeszcze przed przebudową. Jeździło
    > się dużo szybciej i wygodniej.

    Szybciej, wygodniej? Kiedy? Fakt, ponad 20 lat temu zrobiłem na tej
    trasie średnią 106km/h. Tak, raz w życiu i uważam, że mimo braku ruchu
    w tym okresie to i tak był to debilizm z mojej strony. Nie jest ważne,
    że miałem podbudowę rajdową, przyzwoity samochód i pewność w ręku.
    Teściowa była mądrzejsza ode mnie, ponieważ mojej obecnej żonie
    zakazała dzwonić z informacją dla mnie dość przykrą, ale nie wymagającą
    interwencji. Wiedziała, że ja dla rodziny to nie patrząc na przepisy
    pourywam rękawy i przyjadę w sposób niekoniecznie rozsądny,

    > teraz jest zrobiona tak by ją omijać jak najszerszym łukiem

    W porównaniu z tym co było, to jest miło, dobrze i przyjemnie.

  • 144. Data: 2013-04-11 21:29:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 21:26:59 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > Szybciej, wygodniej? Kiedy? Fakt, ponad 20 lat temu zrobiłem na tej
    > trasie średnią 106km/h.

    Fiatem 125 jeździłem tą trasą szybciej (czasowo) i wygodniej (na luzie)
    niz obecnie dużo, teoretycznie, szybszym samochodem

  • 145. Data: 2013-04-11 21:32:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-11 21:20, masti pisze:

    kiego

    > proponuję zaczać od urealnienia ograniczeń.

    To się akurat dzieje - systematycznie. Jednostkowe opinie o tym, że za
    "wolno" raczej są średnio istotne.

    > Bo idąc twoja metodą to
    > trzeba postawić 100.000 fotoradarów i obnizyć prędkoś dozwolona do 5kmh

    Niedokładnie czytasz...

  • 146. Data: 2013-04-11 21:33:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.04.2013 21:20, masti wrote:

    > proponuję zaczać od urealnienia ograniczeń.

    NIE! Raz już musiałem dość niekomfortowo hamować na "ślimaku" zjazdowym
    jak się okazało, że ograniczenie do 50 jest jednak dość realne (mimo, że
    na wjeździe dało się jechać 80/50 bez trudu). Sądząc po otarciach na
    barierce nie byłem jedyny.

    > Bo idąc twoja metodą to
    > trzeba postawić 100.000 fotoradarów i obnizyć prędkoś dozwolona do 5kmh

    Myślę, że nie - jakby ludzie rzeczywiście jechali zgodnie z
    ograniczeniami to np "30 które zostało po robotach drogowych" by znikało
    stosunkowo szybko(po nawałnicy telefonów i powiadamianiu mediów), a nie
    sobie stało, bo i tak nikt go nie przestrzega.

    Michoo

  • 147. Data: 2013-04-11 21:48:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 11 Apr 2013 17:55:09 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >jeszcze bardzej kretyńska jest DK10 Płońsk-Toruń

    Jednak DK11 jest bardziej kretyńska. Dk10 można jechać dość płynnie,
    czego na jedenastce nie da się uzyskać.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 148. Data: 2013-04-11 21:56:40
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > W Poznaniu po kawałku likwidują lewoskręty raz dla poprawy płynności a
    > dwa dla poprawy bezpieczeństwa - chwalili się już tym nawet. Mnie
    > osobiście wkurza skręcanie w lewo "na trzy", ale to podobno skutecznie
    > rozwiązuje problem stłuczek.

    W Hiszpanii w wielu miejscach, żeby skręcić w lewo, zjeżdża sie w prawo i po
    małym łuku ustawia się prawie poprzecznie do jezdni, którą się wcześniej
    jechało. Ma to tylko tę wadę, że trzeba przeciąć oba kierunki ruchu.

    --
    Axel

  • 149. Data: 2013-04-11 22:10:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 21:33:31 +0200 osobnik zwany Michoo
    napisał:

> [...]
    > jak się okazało, że ograniczenie do 50 jest jednak dość realne (mimo, że
    > na wjeździe dało się jechać 80/50 bez trudu). Sądząc po otarciach na

    to jest właśnie skutek tego, ze zdecydowana większość ograniczeń jest od
    czapy. I jak raz trafisz na właściwe i je olejesz to taki jest skutek.
    Czy to NIE oznacza, ze chcesz by nadal stawiano 30 tam gdzie można 60?

  • 150. Data: 2013-04-11 22:11:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Apr 2013 21:56:40 +0200 osobnik zwany Axel napisał:

> [...]
    > i po małym łuku ustawia się prawie poprzecznie do jezdni, którą się
    > wcześniej jechało. Ma to tylko tę wadę, że trzeba przeciąć oba kierunki

    w Budapeszcie lewoskrętów prawie w ogóle nie ma.