  • Data: 2013-04-11 14:04:36
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: "Axel" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
    news:kk6461$er5$1@node1.news.atman.pl...
    > W Polsce.

    W Polsce zdecydowana większość łamie przepisy, przynajmniej jeśli chodzi i
    prędkość dopuszczalną

    > Nie robię wiele kilometrów na trasach. Raptem jakiś tysiąc miesięcznie,
    > ale za to po różnych drogach i w praktyce wygląda to tak:
    > - Na autostradzie jeżdżę zwykle ok. 130 (bo powyżej bardzo rośnie
    > spalanie) wyprzedzają mnie tylko pojedyncze pojazdy. Np. na odcinku
    > Gliwice-Katowice (3 pasy) większość czasu muszę jechać skrajnym lewym
    > pasem.

    Na autostradach rzeczywiście mało kto przekracza dopuszczalną, a sporo
    samochodów jedzie wolniej niż 140km/h

    > - Na drogach krajowych poza terenem zabudowanym zwykle jest sporo
    > ciężarówek które skutecznie ograniczają prędkość bo albo trafi sięktoś
    > kto nie chce wyprzedzać, albo nie ma okazji.

    Ale większość wyprzedza i jak jest luźno z przodu, to mało kto jedzie
    zgodnie z ograniczeniami.

    > - Na drogach wojewódzkich poza terenem zabudowanym jak jadę 90 to bardzo
    > sporadycznie ktoś mnie wyprzedza.

    To ciekawostka, bo ja mam zupełnie inne odczucia. Przykłady - trasa
    Wwa-Lublin - jak utrzymuje w trasie 100km/h, to co chwilę ktoś mnie
    wyprzedza. Na gierkówce, jak jechałem 105km/h na tempomacie - wyprzedzało
    mnie więcej samochodów, niż ja wyprzedzałem.

    > - Po mieście to w ogóle nie ma o czym mówić bo poza kilkoma krótkimi

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > odcinkami gdzie rzeczywiście ktoś jeździ powyżej 50 większość czasu
    > spędza się w korkach jadąc 15-30 km/h.

    ROTFL!

    > Tak naprawdę jedynym miejscem gdzie ludzie łamią przepisy są sytuacje Gdy
    > droga krajowa lub wojewódzka przechodzi przez wiochy. Mało kto tam
    > zwalnia do 50, ale akurat tam fotoradary są jak najbardziej wskazane.

    No i właśnie sam napisałeś, że mało kto jeździ zgodnie z przepisami....

    --
    Axel