  • Data: 2002-05-31 09:59:33
    Temat: Re: ISP szpiegami
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jaroslaw Sakowski" <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisał:

    > Ide do kawiarenki internetowej - druga mozliwosc.

    Zgadza się możliwość najbanalniejsza z możliwych.
    Nie musze tutaj wspominać, iż jeśli wysłało się z i-cafe jakiś mail,
    którego nadawca zdecydowanie ma ochotę pozostać anonimowym, to nie wolno
    więcej się logować na to konto spod _żadnego_ kompa.
    Wbrew pozorom to nie jest takie oczywiste i dzięki temu organy ścigania
    mają wielokrotnie ułatwione zadanie. ;-)

    > Posty na grupy nie - piszesz publicznie.

    Zbierane i archiwizowane z podziałem na poszczególnych autorów dają
    portret psychologiczny, zatem może być to pogwałceniem prywatności (w
    przypadku przekazywania danych i dopasowywania oferty handlowej).

    PRACODAWCY:

    > To jest najbardzej niebezpieczna wlasnie grupa

    Eeeee, admin musiał by najpierw znać Twego aktualnego i potencjalnego
    (=> przyszłego) pracodawcę.
    Bez stałego czytelnictwa maili niekiedy jest to trudne do poznania.

    SPECSŁUŻBY:

    > Tu bym sie nie zgodzil.
    > Pozatym zakladasz rowny (sposrod tych poufnych sluzb) dostep do
    mozliwosci

    Nie, zdecydowanie nie zakładam i właście wskazałem, iż stopień łatwości
    odszyfrowania korespondencji zależy od tego, kto jest chętnym do
    poznania jej treści. Wcale nie musi być to firma krajowa. Internet nie
    zna granic, czego politycy i prawnicy tak często nie mogą zrozumieć.

    > Nie zrozumiales. Dekodowanie silowe to jest lamanie klucza

    Aha, no to faktycznie szedłem zupełnie innym torem. ;-)

    > Nie mowimy o podsluchu klasycznym (...)
    > Bo cos takiego (...) zaklada bycie
    > podejrzanym i uruchomienie jakis normalnych srodkow.

    Właśnie! NA RAZIE trzeba być podejrzanym, ale w przypadku archiwizacji
    wszytkich maili* ten wymóg z przyczyn oczywistych nie będzie już musiał
    być spełniony.

    * Nie jestem informatykiem, ale jestem sceptyczny co do wykonalności
    czegoś takiego.

    Pozdrawiam,

    Rico.
    w...@p...pl