    Date: Wed, 27 Nov 2013 22:09:18 +0100
    From: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ISA: unijny bat na zbyt szybkich kierowców

    On 27.11.2013 02:52, k...@g...com wrote:
    > Jeśli pilnowanie przestrzegania przepisów nazywasz zamordyzmem to jak nazwiesz to
    że w wypadkach ginie wiele osób które niczym nie zawiniły. Czym zawiniła młoda
    kobieta jak ją nie pilnowany kierowca rozjechał na chodniku. W Łodzi był taki
    przypadek. Gdyby w samochodach były urządzenia nie pozwalające na jazdę po pijanemu
    to by żyła. Male dziecko które pchała w wózku przeżyło. Może za okoliczność łagodzącą
    byś to uznał? Mógł rozjechać jeszcze dziecko a dziecko żyje. Normalny użytkownik
    samochodu w którym będzie zainstalowany jakiś przyrząd rejestrujący przekroczenia
    prędkości nigdy nie będzie zmuszany do ujawniania zapisów z niego. takie urządzenia
    to nie zamordyzm a bat na nienormalnych kierowców samodzielnie coś interpretujących.
    Iskra jest do dupy. Ale jak by jednemu bohaterowi z grupy porównali to co iskra
    zmierzyła z zapisem jego czarnej skrzynki to by dupy nie zawracał jakimiś sprawami w
    sądzie. zapisy z takich czarnych skrzynek nie będą służyły do ukarania takich co
    godzinę je
    chali 90 i nagle przez minutę 120. Bo nikt sprawdzał tego nie będzie. Ale trafią
    kogoś na fotoradar a ten się będzie wypierał że był gdzieś indziej a zdjęcie mało
    wyraźne. To porównają czy się w samochodzie powtarza to co zarejestrowali. Kto
    kierował nie będzie miało znaczenia bo płacił będzie właściciel o ile nie wskaże
    sprawcy wykroczenia. Tak się niektórzy tutaj srali jak o tym kilka lat temu pisałem.
    Teraz uchwalenie jest o piczny włos. Pisałem też o dużo droższych mandatach i braku
    punktów przy wykroczeniach fotoradarowych w których maszyna wysyła mandaty. O
    zabieraniu PJ jak ktoś nie płaci mandatów. Nie bylem wizjonerem. Ustawa która to
    regulowała przeszła w Sejmie, zawetował ją Kaczyński. Napisałem wtedy ze będą ją
    wprowadzali po trochu. Moje na wierzchu. Chcą zrobić mandat jako karę administracyjną
    a nie za wykroczenie. Przy takiej karze bez problemu mogą sięgnąć po cofanie
    uprawnień. Nikt nie ma żadnego gwarantowanego pzrez Konstytucję prawa do PJ. PJ to
    przywilej. Do udziela
    nia takiego przywileju ma prawo państwo. To i może w każdej chwili cofnąć przywilej
    tym co na niego nie zasługują. W jakimś mieście zaczęli cofać uprawnienia tym co nie
    płacili alimentów na swoje dzieci, bardzo szybki alimenciarze spłacali długi.To
    dobrze robili ze chcieli takim bydlakom zabierać uprawnienia czy źle? Rejestrator w
    samochodzie to dobre rozwiązanie, takie jest moje zdanie i będę go bronił jak
    niepodległości. 60 miliardów złotych kosztują budżet co roku wydatki związane z
    wypadkami drogowymi. Czas tą kwotę znacząco zmniejszyć. Jak by teoretycznie
    doprowadzić tą kwotę do zera to zasilek na kazde dziecko w Polsce mógł by wynosić z 6
    tysięcy złotych rocznie. To ja kurwa domagam się rejestratorów w samochodach
    osobowych i bezlitosnego karania tych co nie przestrzegają jednego prawa a w innym
    chcieli by zmian polegających na obcinaniu rąk złodziejom lusterek.

    Fajnie. Tylko dlaczego ograniczasz się do samego PORD? Powiedziałbym, że
    większość naruszeń, zaniedbań przepisów dzieje się poza kółkiem i co za
    tym idzie ludzkich krzywd. Kamery, mikrofony, moduły GSM są coraz
    mniejsze, dyskretniejsze, po pewnym czasie przestaniesz nawet zauważać
    to małe urządzonko na szyi. Pomyśl ile ludzi mógłbyś uratować, ilu
    nieszęściom mógłbyś zapobiec.

    --
    pzdr