  • 1. Data: 2005-08-05 21:57:34
    Temat: IP i lokalizacja
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    Witam!
    Jest pewien numer IP z któreho korzysta osoba rzekomo mieszkająca w
    Łodzi, a gdy sprawdzam go to pokazuje mi że ten numer jest w Gdańsku.
    Komu mam wierzyć? Czy takie coś jest możliwe?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-05 22:11:56
    Temat: Re: IP i lokalizacja
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    d...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > Łodzi, a gdy sprawdzam go to pokazuje mi że ten numer jest w Gdańsku.
    > Komu mam wierzyć? Czy takie coś jest możliwe?

    Chodzi mi dokładnie o to:

    % This is the RIPE Whois query server #2.
    % The objects are in RPSL format.
    %
    % Note: the default output of the RIPE Whois server
    % is changed. Your tools may need to be adjusted. See
    % http://www.ripe.net/db/news/abuse-proposal-20050331.
    html
    % for more details.
    %
    % Rights restricted by copyright.
    % See http://www.ripe.net/db/copyright.html

    % Note: This output has been filtered.
    % To receive output for a database update, use the "-B" flag

    % Information related to '81.190.25.0 - 81.190.80.255'

    inetnum: 81.190.25.0 - 81.190.80.255
    netname: MULTIMEDIA-POLSKA-3
    descr: Multimedia Polska Sp. z o.o.
    descr: Cable TV Provider
    descr: Gdynia
    country: PL
    admin-c: MS44026-RIPE
    tech-c: SR5213-RIPE
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: SZELSAT-MNT
    source: RIPE # Filtered

    role: SZELSAT ROLE
    address: ul.T. Wendy 7/9
    address: 81-341 Gdynia
    address: Poland
    phone: +48 58 6616457
    fax-no: +48 58 6617448
    e-mail: l...@m...pl
    remarks: trouble: PS16820-RIPE
    admin-c: MS44026-RIPE
    tech-c: PS16820-RIPE
    tech-c: AT8360-RIPE
    nic-hdl: SR5213-RIPE
    mnt-by: SZELSAT-MNT
    source: RIPE # Filtered

    person: Marek Sajdak
    address: Multimedia Polska Sp. z o.o.
    address: 81-341 Gdynia
    address: T.Wendy 7/9
    address: POLAND
    phone: +48 58 6660340
    fax-no: +48 58 6660349
    e-mail: m...@m...pl
    nic-hdl: MS44026-RIPE
    mnt-by: SZELSAT-MNT
    source: RIPE # Filtered

    % Information related to 'SR5213-RIPE'

    route: 81.190.0.0/17
    descr: Networks in Poland
    origin: AS21021
    mnt-by: SZELSAT-MNT
    source: RIPE # Filtered

    Czy jest możliwość że IP z Gdańska jest w Łodzi, a dokładnie w
    Aleksandrowie Łódzkim?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-08-05 23:39:36
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako d...@w...pl <d...@w...pl> w artykule
    <news:dd0o69$6u7$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

    > Chodzi mi dokładnie o to:
    > netname: MULTIMEDIA-POLSKA-3

    O to Ci chodzi?
    http://www.google.pl/search?q=multimedia+polska&lr=l
    ang_pl

    > role: SZELSAT ROLE

    Czy może o to?
    http://www.google.pl/search?q=szelsat&lr=lang_pl

    > Czy jest możliwość że IP z Gdańska jest w Łodzi, a dokładnie w
    > Aleksandrowie Łódzkim?

    W obu przypadkach pod pierwszym wyszukanym adresem masz odpowiedź, leniu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 4. Data: 2005-08-06 06:43:58
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    Andrzej P. Wozniak napisał(a):
> [...]
    > http://www.google.pl/search?q=szelsat&lr=lang_pl

    > W obu przypadkach pod pierwszym wyszukanym adresem masz odpowiedź, leniu.

    Tupecik to masz, ale pomóc nie potrafisz.

  • 5. Data: 2005-08-06 08:19:37
    Od: Yerzyq <w...@l...pbz>

    d...@w...pl wrote:

    > Tupecik to masz, ale pomóc nie potrafisz.

    A ty masz problemy ze zrozumieniem slowa pisanego? cytat "Operator
    telewizji kablowej świadczący usługi w całej Polsce, centrala w Gdyni.
    Także oferta dostępu do Internetu."
    --
    Best regards,
    Yerzyq

  • 6. Data: 2005-08-06 08:25:56
    Od: Rober Borkowicz <r...@o...pl>

    Witaj,
    Wyglada na to, ze jest to numer nalezacy do puli adresowej firmy
    Multimedia ( firma pochodzaca z Gdyni).

    To duza telewizja kablowa o bardzo rozleglej sieci pokrywajacej swym
    zasiegiem cala Polske.
    Multimedia jest firma, ktora zintegrowala sieci kilku mniejszych
    kablowek z Polski.

    Reasumujac. Jest mozliwosc, ze uzytkownik sieci w Lodzi bedzie mial
    numer IP firmy z Gdyni.

    Zapewne sa lacza pomiedzy Gdynia i Lodzia. W Gdyni jest wyjscie sieci
    Multimedia (do ktorej jest przypisana okreslona pula numerow IP).

    Tak wiec numery nalezace do tej sieci moga byc wykorzystane przez
    uzytkownikow sieci Multimedia w Lodzi... oraz w innych miejscach w
    Polsce, tam gdzie Multimedia zasili je swoja sieci IP.

    Ps. Prywatnie w domciu uzywam Chello. Zapewne mam adres IP przypisany do
    UPC... i byc moze to numer z przestrzeni adresowej nalezacej do UPC w
    Holandi :-)

    Numer IP powie Cie do jakiej sieci uzytkownik nalezy (sieci Polskiej,
    zagranicznej, sieci z Gdyni badz malego Trzepaka itd.)... nie powie Ci
    jednak gdzie fizycznie uzytkownik sie znajduje :-)

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 7. Data: 2005-08-06 09:00:42
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    Rober Borkowicz napisał(a):
> [...]
    > zagranicznej, sieci z Gdyni badz malego Trzepaka itd.)... nie powie Ci
    > jednak gdzie fizycznie uzytkownik sie znajduje :-)

    No i konkretny gość. Ostatni akapit wszystko mi wyjaśnił. Dzięki za
    zrozumienie...

    > Pozdrawiam,
    > Robert

    ... i ja serdecznie pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-08-06 09:01:53
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    Yerzyq napisał(a):

    > A ty masz problemy ze zrozumieniem slowa pisanego? cytat "Operator
    > telewizji kablowej świadczący usługi w całej Polsce, centrala w Gdyni.
    > Także oferta dostępu do Internetu."

    Nie o to mi chodziło, więc chyba ty nie zrozmiałeś o co sie pytałem. Ale
    Pan Robert Borkowicz wszystko mi wyjaśnił.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-08-06 10:01:26
    Od: Przemek Celej <n...@n...pl>

    d...@w...pl wrote:
> [...]
    > Łodzi, a gdy sprawdzam go to pokazuje mi że ten numer jest w Gdańsku.
    > Komu mam wierzyć? Czy takie coś jest możliwe?

    hint: http://opengeo.pl/
    Przemek Celej

  • 10. Data: 2005-08-09 13:08:09
    Od: "sinc@interia" <s...@i...nie.net>

    d...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > a gdy sprawdzam go to pokazuje mi że ten numer jest w Gdańsku. Komu mam

    Jak znasz adres IP to sobie sprawdz TraceRoute
    SinC