  • 1. Data: 2005-08-04 14:10:17
    Temat: Łącza
    Od: "Konrado5" <k...@a...com.pl>

    Zastanawiam się, jaki provider udostępnia najlepsze łącza. Nie chodzi o to,
    że nie wiem jakie łącze wybrać, bo nie mam zamiaru. Tylko pytam tak z
    ciekawości: które łącze jest najlepsze: Polpak, BDI z Netii, Exatel, GTS,
    Crowley, Pozman, Cyfronet, NASK itd.? Chodzi mi o takie rzeczy, jak: sieć
    szkieletowa, punkty styku, pingi i ogólnie jak chodzi. Słyszałem, że Telbank
    (przed połączeniem z Exatelem) miał kiedyś jedne z najlepszych łączy.
    Podobno jakość łącza zależy gdzie to łącze jest wpięte. W jednym miejscu
    lepszy Exatel, w innym BDI.

  • 2. Data: 2005-08-04 16:51:08
    Temat: Re: Łącza
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    Konrado5 <k...@a...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > (przed połączeniem z Exatelem) miał kiedyś jedne z najlepszych łączy.
    > Podobno jakość łącza zależy gdzie to łącze jest wpięte. W jednym miejscu

    Moim zdaniem Netia spisuje się całkiem dobrze. Mają sieć szkieletową długości
    5000 km. Wyjście w świat zapewnia im TDC Carriers oraz łącze zapasowe do
    T-Systems. W kraju 155 Mbps (STM-1) do NetArt, bezpośrednie do Onet.pl,
    Dialog, WIX, GIX, SIX, WRIX oraz krakowski IX, MAN-y: Cyfronet, Lubman,
    Pozman, TASK, do ATMAN łącze ATM OC3 155 Mb/s + 1000Mb/s. Sporo firm
    hostingowych firm ma łącza od Netii więc automatycznie dostęp do ich serwerów
    przez sieć Netii.

  • 3. Data: 2005-08-04 17:23:57
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@S...wp.pl>

    dragonite wrote:

> [...]
    > hostingowych firm ma łącza od Netii więc automatycznie dostęp do ich serwerów

    potwierdzam, od momentu kiedy zestawili mi lacze po swiatlowodzie jestem
    w lekkim szoku :]

    pozdro.

  • 4. Data: 2005-08-04 19:50:44
    Od: Lesio <3...@p...FyMy>

    dragonite napisał(a):

    > Moim zdaniem Netia spisuje się całkiem dobrze. Mają sieć szkieletową długości 5000
    km.

    Tylko pytanie ile maja tej swojej sieci a ile dzierzwia od TKT czy tez
    innej firmy ktora ma wlasne swiatelko. Do Czestochowy netia dochodzi
    swiatlowodami TKT.

    --
    .: Lesio :.
    www.bloklan.org

  • 5. Data: 2005-08-04 21:13:36
    Od: PZ <p...@m...com>

    Lesio napisał(a):

    > Tylko pytanie ile maja tej swojej sieci a ile dzierzwia od TKT czy tez
    > innej firmy ktora ma wlasne swiatelko. Do Czestochowy netia dochodzi
    > swiatlowodami TKT.

    To jest kwestia drugorzedna imho, zauwaz, ze koszt budowy 1km kabla jest
    ogromny.

    Czy trzeba kupowac browar, zeby sie piwa napic?

    PZ

  • 6. Data: 2005-08-05 06:40:09
    Od: " dragonite" <g...@N...gazeta.pl>

    Lesio <3...@p...FyMy> napisał(a):

    > 5000 km.
    >
    > Tylko pytanie ile maja tej swojej sieci a ile dzierzwia od TKT czy tez
    > innej firmy ktora ma wlasne swiatelko. Do Czestochowy netia dochodzi
    > swiatlowodami TKT.

    W publikowanych raportach okresowych dla GPW w ostatnim raporcie Netia podała
    że posiada 5002 km własnej sieci, więc bez dzierzawy łączy obcych w tym
    sprawozdaniu jest też tabelka związana z dzierzawą ale te kwoty nie są wysokie
    więc wnioskuje, iż dzierzawa włókien odbywa się na odcinkach na których nie
    opłaca się jeszcze kłaść własnego włókna