  • 11. Data: 2012-11-05 09:07:03
    Temat: Re: [INFO] Dyski WD 3TB RED
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Chris nabazgrał(a):

    > Dyski WD 3TB RED
    > Nie wiem co jest ale na parę sprzedanych sztuk w firmie już kilka wróciło
    > na martwe, teraz moje dwie sztuki po prostu padły jeden na amen a drugi
    > widzi tylko 700MB ... nie wiem co jest nie tak ale te dyski powinny
    > pracować bez problemu a padają jak muchy.

    Mam już troszkę więcej danych:

    Sprzedane 300 sztuk
    Padło 5 sztuk

    Sprzedaż od 27.09.2012

  • 12. Data: 2012-11-05 10:02:08
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-11-05 09:07, Chris wrote:

    > Mam już troszkę więcej danych:
    >
    > Sprzedane 300 sztuk
    > Padło 5 sztuk
    >
    > Sprzedaż od 27.09.2012

    No to nie takie "na kilka sprzedanych sztuk juz kilka wrocilo" ;)
    ~1,7% padow zapewne niemalze jako DoA to nie miesci sie przypadkiem
    w granicach "normy"? Jak to wyglada w przypadku greenow?

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2012-11-05 10:10:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > No to nie takie "na kilka sprzedanych sztuk juz kilka wrocilo" ;)
    > ~1,7% padow zapewne niemalze jako DoA to nie miesci sie przypadkiem

    Na miesiąc sprzedaży już prawie 2% to wcale nie tak mało ...

    > w granicach "normy"? Jak to wyglada w przypadku greenow?

    Dokładny model potrzebny :)

  • 14. Data: 2012-11-05 10:30:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-11-05 10:10, Chris wrote:

    > Na miesiąc sprzedaży już prawie 2% to wcale nie tak mało ...

    Nie jestem przekonany czy to ze to pierwszy miesiac sprzedazy robi taka
    istotna roznice. Raczej sam fakt, ile minelo od samego faktu sprzedazy.
    Jeszcze za czasow gieldy na Batorego nieraz slyszalem statystyki
    dotyczace tego ile dyskow wraca do reklamacji praktycznie na starcie
    i chyba sie to nie roznilo, a nawet nie wiem czy nie wygladalo czasami
    gorzej (pamietam wartosci rzedu 5%). Po prostu na takim etapie dosc
    szybko wylaza jakies wady materialowe albo to jak sie spedytor
    obchodzil z towarem :)

    Dlatego sam jestem zdania ze nowy dysk przez jakis czas powinien
    sie troche pokrecic i potrzymac malo istotne dane, zanim zacznie
    sie go uzywac produkcyjnie, szczegolnie jesli nie dziala w macierzy.
    I dlatego nie powinno sie budowac mirrorow z dyskow z tej samej daty
    produkcji/zakupu :)

    > Dokładny model potrzebny :)

    Moze byc dowolny z reprezentatywna iloscia dajaca obraz sytuacji :).
    Ale powiedzmy ze WD30EZRX?

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2012-11-05 10:39:24
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

> [...]

    > gorzej (pamietam wartosci rzedu 5%). Po prostu na takim etapie dosc
    > szybko wylaza jakies wady materialowe albo to jak sie spedytor

    i na ok 5-10% oblicza się zwroty w normie ale na cały okres produkcyjny
    danmego modelu.

> [...]
    > sie go uzywac produkcyjnie, szczegolnie jesli nie dziala w macierzy.
    > I dlatego nie powinno sie budowac mirrorow z dyskow z tej samej daty

    Ciężko nie trafić skoro to nowość :)

    > Moze byc dowolny z reprezentatywna iloscia dajaca obraz sytuacji :).
    > Ale powiedzmy ze WD30EZRX?

    530sztuk sprzedane

    Serwis ZERO

  • 16. Data: 2012-11-05 21:50:05
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-05, Chris <c...@s...pl> wrote:
    > 530sztuk sprzedane
    >
    > Serwis ZERO

    A WD10EZRX? Oczywiście pytam, bo mam :P.

    Jakby nie patrzeć: nowe Greeny to... stare Greeny bez wadliwych bajerów
    (i może z lepszymi łożyskami).
    Red to nowa linia i coś im się mogło popierdzielić.

    Podobnie jak poprzedni komentujący uważam, że nowy dysk powinien
    się pokręcić z byle czym (u mnie: mp3, filmy i "trzeci backup"). Poza
    tym nigdy ne kupuję nowych części (a że nie mam wewnętrznej potrzeby
    pędzenia za nowinkami, to części do kompa staram się kupować z rok
    po premierze :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-11-05 23:32:39
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2012-11-04 13:27, Chris pisze:
> [...]
    > a drugi widzi tylko 700MB ... nie wiem co jest nie tak ale te dyski
    > powinny pracować bez problemu a padają jak muchy.

    8 sztuk (1TB) kupione pare miesiecy temu, pracuja w NASach w bardzo
    niekorzystnych warunakach (wysokie temperatury, slaba wentylacja, stale
    wibracje duzej maszynerii. Wszystkie pracuja bez zastrzezen.

    Im wieksz pojemnosc tym mniejsza trwalosc. Dlatego Seagate pewnie
    zmniejszyl okres gwarancji. POdobnie jak plyty DVD maja gorsza trwalosc
    od CD (tego samego producenta). Wole nie myslec co bedzie za pare lat z
    plytam BD.

    WD Green 1TB, miesiac po gwarancji mi wyzional ducha. Dokladnie tydzien
    temu. Problem z zasilaniem, najprowdopodobniej elektronika sterujaca sie
    wysypala. Wszystkie WD jakie posiadalem prywatnie mi padly ;( 3 szt. Z
    10 Seagatów padly 2 (7200.11) Z tego jeden z mojej winy. Oba wymienione
    na gwarancji do tej pory dzialaja. Srednia ilos przepracowanych godzin
    barracud to ok 22000h. Jednak ze wzgledu na gwarancje to raczej bym
    teraz wybral Hitachi lub WD Black, mimo niecheci do WD i wyzszych cen.
    Ewentualnie bym zakladal, ze na 4 sztuki tych najtanszych padnie jeden i
    wkalkulowal bym to w koszt zakupu i skonfigurowal w RAID5.

    --
    regards
    Salata

  • 18. Data: 2012-11-06 10:24:02
    Od: marsel <marcin@pl>

    Czy poza kolorem naklejki faktycznie bardzo różnią się te dyski?
    Mam obecnie w QNAPie 4 jednogigowe WD Green i od 3 lat nie ma z nimi
    żadnych problemów, ale zaczyna brakować miejsca i zastanawiam się nad
    wymianą na dyski 2GB lub nawet 3GB.
    Jest sens dopłacać do REDów? Nie dość, że droższe, to jeszcze wychodzi
    na to, że bardziej awaryjne.

  • 19. Data: 2012-11-06 11:09:46
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    PK nabazgrał(a):

    > A WD10EZRX? Oczywiście pytam, bo mam :P.

    5500 sztuk sprzedanych
    26 uznanych reklamacji

  • 20. Data: 2012-11-06 13:46:48
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Chris nabazgrał(a):

> [...]
    > widzi tylko 700MB ... nie wiem co jest nie tak ale te dyski powinny
    > pracować bez problemu a padają jak muchy.

    Następna sztuka wróciła do serwisu:

    nie jest widoczny w BIOS (sprawdzane na różnych komputerach)