  • 1. Data: 2013-07-02 14:19:09
    Temat: II klasa ochronności a metalowa obudowa bez dodatkowej izolacji
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    czy urządzenie które montuje się na zewnątrz, doprowadza do niego
    zasilanie 230V, przewód wchodzi do obudowy przez dławik, natomiast
    obudowa jest metalowa (przewód który normalnie jest wpięty do złączki
    coś ala vago po przypadkowym wysunięci się z niej może dotknąć metalowej
    obudowy, tym samym potencjał tego przewodu jest na zewnątrz obudowy)
    może być w drugiej klasie ochronności(oznaczenie kwadrat w kwadracie)?
    Dokładniej chodzi o (nie tanią i nie chińską) lampę montowaną do podłoża
    (taras/grunt itp..)
    Lampa ta ma IP67

    Zgodnie z opisem znalezionym na wiki:
    "Urządzenia Klasy II charakteryzują się zastosowaniem izolacji
    wzmocnionej, która zapewnia zarówno ochronę przed dotykiem bezpośrednim,
    jak i pośrednim. Innym sposobem zapewnienia ochrony przeciwporażeniowej
    w urządzeniach II klasy ochronności jest zastosowanie izolacji
    podstawowej oraz dodatkowej"

    Ni jak mi to nie pasuje, ponieważ nie ma tej ani wzmocnionej ani
    podwójnej izolacji.

  • 2. Data: 2013-07-02 16:39:44
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-02 14:19, Albercik pisze:
> [...]
    > podstawowej oraz dodatkowej"
    >
    > Ni jak mi to nie pasuje, ponieważ nie ma tej ani wzmocnionej ani

    No to sam sobie odpowiedziałeś - nie może być.

    Gwoli ścisłości są urządzenia, które mają metalową obudowę i mimo
    wszystko są w klasie II, ale twój opis o jakiejś wtyczce, co może wypaść
    raczej wyklucza klasę II w tym przypadku.

    A może załóż w domu trafo 24 lub 12V i zrób tą lampę w klasie III?