  • 41. Data: 2011-03-14 09:33:21
    Temat: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 14.03.2011 William Bonawentura <n...@i...pl> napisał/a:
    > ?
    > Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > IMHO nie. XP to komputer co najmniej 4-5 letni. Jeśli ktoś takiego "rzęcha"
    > trzyma to chyba i tak żaden z niego klient.

    Nie uważam mojego 4 letniego lenovo thinkpad coreduo 1.8GHz, 4GB ram za "rzęcha",
    a na pewno wszystkie nettopy i netbooki z 7starter przy nim klękają i kwiczą
    przy zwykłych czynnościach webowych wymagających ciut więcej od js niż
    onclick (google webdocs czy jakiś openlayers czy gmap). Pod XP oczywiście.
    Tzn nie widzę problemu aby go napędzała vista czy siódemka, ale po co?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 42. Data: 2011-03-14 10:01:17
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 14.03.2011 10:33, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Nie uważam mojego 4 letniego lenovo thinkpad coreduo 1.8GHz, 4GB ram za "rzęcha",

    Możesz go nawet uważać za nówkę spod igły, co jednakowoż nie wpływa na
    związek tych urojeń z rzeczywistością.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 43. Data: 2011-03-14 12:13:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 09:03:40 +0100, Peter May napisał(a):

    > To zależy. Np. w Chinach ok. 35% osób używa jeszcze IE6. Pewnie na XP. I
    > powiedzie, że "żadni z nich klienci" tutaj IMHO nie pasuje :-)

    Przy ich poziomie piractwa i rozpaczliwych ruchach MS z tym związanych
    (specjalne ceny, pakiety "start", itp.) to raczej nie są idealnym klientem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2011-03-14 12:47:52
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 13:13:30 +0100, Borys Pogoreło wrote:

    > Przy ich poziomie piractwa i rozpaczliwych ruchach MS z tym związanych
    > (specjalne ceny, pakiety "start", itp.)to raczej nie są idealnym klientem.

    Nie zwalałbym tego na piractwo. Piractwo mamy i w Europie czy w USA. To
    raczej normalne, że na rynku mniej zasobnym trzeba oferować niższe ceny by
    się przebić, z piractwem czy bez. Nie róbmy z tego jakiejś akcji
    charytatywnej ze strony MS, to jest po prostu strategia wejścia na nowy
    rynek. Jeszcze się okaże, że nauczeni na pirackich kopiach użytkownicy,
    przyzwyczajeni, że istnieje Windows i tylko Windows, będą potem kupować już
    w pełni legalne kopie. Taki proces mieliśmy przecież w Polsce.

    --
    Michał Gancarski

  • 45. Data: 2011-03-14 13:08:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:47:52 +0100, Michał Gancarski napisał(a):

    > Nie zwalałbym tego na piractwo. Piractwo mamy i w Europie czy w USA.

    Ale na takim poziomie, by 90% kopii było pirackich.

    > przyzwyczajeni, że istnieje Windows i tylko Windows, będą potem kupować już
    > w pełni legalne kopie. Taki proces mieliśmy przecież w Polsce.

    To jest oczywiste, ale u nas istnieją już konkretne mechanizmy ochrony
    własności intelektualnej. Tam - zapomnij.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 46. Data: 2011-03-14 13:08:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > Nie zwalałbym tego na piractwo. Piractwo mamy i w Europie czy w USA.

    Ale nie na takim poziomie, by 90% kopii było pirackich.

  • 47. Data: 2011-03-14 19:37:47
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:news:ilkp1e$18m$1@news.net.icm.edu.pl, Piotr Siudak wrote:
    > Możesz go nawet uważać za nówkę spod igły, co jednakowoż nie wpływa na związek
    > tych urojeń z rzeczywistością.
    Ja swojego netbooka z XP, którego kupiłem nowego niewiele ponad rok temu też nie
    uważam za rzęcha. Więc trzeba powiedzieć jasno, że IE9 jest niedostępny nawet
    dla komputerów w miarę nowych, bo około 1,5-rocznych.
    Nie zmienia to faktu, że mi akurat na IE9 nie zależy, bo po co się cofać?
    --
    Grzesiek

  • 48. Data: 2011-03-14 21:27:57
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 14.03.2011 20:37, gefek pisze:
    > In news:news:ilkp1e$18m$1@news.net.icm.edu.pl, Piotr Siudak wrote:

    > Ja swojego netbooka z XP, którego kupiłem nowego niewiele ponad rok temu
    > też nie uważam za rzęcha.

    popierwsze z premedytacja kupiłeś coś co ma moc obliczeniwą typowego
    komputera, no nie wiem , 7? 10 lat temu? i masz problem z tym że coś na
    tym nie działa?

    po drógie z premedytacją kupiłeś komputer z windowsem xp w 2010?

    kiedy już był dostepny win7 nie mówiąc vista? och jej jak mi cie szkoda.

    Więc trzeba powiedzieć jasno, że IE9 jest
    > niedostępny nawet dla komputerów w miarę nowych, bo około 1,5-rocznych.

    Jak chcesz iś tą drogą ze netbook to w sumie tez komputer i na dodatek
    przeciez współczesny bo prosto z fabryki to uprzedzam w zyciu czeka cie
    jeszcze wiele sierpkich niespodzianek. na pralce IE9 tez nie odpalisz
    ani na wiezy audio. ani na lodówce.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 49. Data: 2011-03-14 21:54:28
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-03-14 22:27, Piotr Siudak pisze:

    > popierwsze z premedytacja kupiłeś coś co ma moc obliczeniwą typowego
    > komputera, no nie wiem , 7? 10 lat temu? i masz problem z tym że coś na
    > tym nie działa?

    Ale ogarniasz że nie jest istotne to co Wielmożny Pan Piotr uważa za
    nowe a czym gardzi, tylko to co faktycznie jest w użyciu na dzień 14
    marca 2011? Co ludzie kupują w sklepach czy dostają od operatorów sieci 3G?
    Twoja teoria jest zresztą nie do obronienia, chyba że udowodnisz że
    wszyscy producenci przeglądarek poza Microsoftem po prostu oci*ieli
    wspierając jakieś starożytne rozwiązania i platformy sprzętowe.

    Ja także stoję po stronie tych którzy nie do końca rozumieją powody dla
    których IE9 nie działa na XP. Już pominąwszy różne biblioteki systemowe
    - przecież można zrobić osobną kompilację pod starsze wersje bibliotek,
    i podejrzewam że oprócz wsparcia dla DX niewiele trzeba by zmieniać. Bo
    co np. biblioteki sieciowe mają do renderingu CSS? Przykład to DX10 na
    Windows XP - udało się odpalić jako-tako działającą wersję (poszedł mi
    pierwszy Crysis na tym) ludziom którzy z MS nie mają nic wspólnego, mimo
    że MS zarzekał się że "nie da się z powodów technicznych".
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że MS obawia się iż wypuszczenie
    IE9 pod XP przedłużyło by niepotrzebnie (dla nich niepotrzebnie) cykl
    życia tego systemu.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 50. Data: 2011-03-14 22:32:05
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 14 Mar 2011 22:54:28 +0100, Exe Very Cute wrote:

    [...]

    > Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że MS obawia się iż wypuszczenie
    > IE9 pod XP przedłużyło by niepotrzebnie (dla nich niepotrzebnie) cykl
    > życia tego systemu.

    Direct2D. Zdecydowali się go używać, a nie ma go w DX9. Ta decyzja
    oczywiście nie musiała zapaść ale zapadła. I owszem, chyba min. próbują
    zabić XP na siłę.

    --
    Michał Gancarski