  • 21. Data: 2011-03-11 12:08:42
    Temat: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 11.03.2011 09:41, Michał Gancarski pisze:

    > Nie było odpowiedzi, było jedynie potwierdzenie problemu. To, że coś za
    > odpowiedź uznajesz nie oznacza, że nią jest. Techniczne problemy są tylko i
    > wyłącznie pochodną decyzji biznesowych. Dwukrotnie dało się dostarczyć
    > kolejną wersję IE na XP, za trzecim razem również by się dało.

    "by sie" właśnie na "by sie" polega problem, ale ty ciagle bedziesz
    udawal że nie rozumiesz. gdyby ktos kto podejmował decyzję o rozpoczeciu
    prac nad IE9 wiedział że bedzie potrzebny backport dla win98 to tez go
    "by sie" dało. ale podejmując decyzje wiedział że nie bedzie potrzebny.
    tak samo jak backport do XP.

    To ze jacys łosie nie zdazyli z upgradami pomimo tego że EOL był znany
    już w momencie wydania systemu i microsoft sie nad nimi zlitował i przez
    wzglad na dlugoletnia wspołprace i dobro klientów dalej dostarcza patche
    nie oznacza że ma jakiekolwiek zobowiazania do rozszezania
    funkcionalności tego "ciagle popularnego" systemu.

    Ktos kto ma XP albo ma jekiegoś prawie dziesiecioletniego sztrucla na
    którym i tak mu nic nie działa albo z premedytacją wybrał taki system
    wiedząc o zblizajacym sie end of life. Jakos mi takich ludzi nie zal.
    Ani jednych ani drugich. I dla microsoftu tez pewnie nie sa jakąś
    wymarzona grupą klientów. ani jedni ani drudzy. Równie dobrze mógłbys
    pomarudzic że na Linuksa tez IE nie wydali. No nie wydali. I?

    Wiem. nie musisz nawet odpowiadać "oddają pole innym przeglądarkom". Ziew.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 22. Data: 2011-03-11 20:25:57
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-03-10 12:18, Michał Gancarski pisze:
    > Nie ma żadnego technicznego tłumaczenia.

    Jest - DirectX 11.

    artur

  • 23. Data: 2011-03-11 21:10:12
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 21:25:57 +0100, Artur Muszyński wrote:

    > Jest - DirectX 11.

    To jest tylko efekt konkretnej strategii (ponownie), a nie techniczny
    powód. No chyba, że będziesz przekonywał, że inne przeglądarki też
    korzystają z DX11, bo inaczej się nie da.

    --
    Michał Gancarski

  • 24. Data: 2011-03-11 21:21:11
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 13:08:42 +0100, Piotr Siudak wrote:

> [...]
    > prac nad IE9 wiedział że bedzie potrzebny backport dla win98 to tez go
    > "by sie" dało. ale podejmując decyzje wiedział że nie bedzie potrzebny.

    I właśnie powody takiego "wiadomo" mnie interesują. Miscrosoft jest jedynym
    dostawcą przeglądarki dla Windows, który poszedł tą drogą. Inni nie
    zdecydowali się na podobny krok.

> [...]
    > nie oznacza że ma jakiekolwiek zobowiazania do rozszezania
    > funkcionalności tego "ciagle popularnego" systemu.

    "Łosie"? To są użytkownicy, którzy teraz korzystają z przeglądarek
    konkurencji, bo chłopcy radarowcy z MS stwierdzili, że należy powiązać cykl
    życia systemu i przeglądarki. Mam nadzieję, że nie pracujesz w obsłudze
    klienta bo ten sposób myślenia o ludziach, którzy płacą za produkty firmy,
    w której pracujesz, to prosta droga do utraty zysków.

    Microsoftowi zadziwiająco rozsądnie udało im się jednak postąpić z MSO -
    tutaj nagle użytkownicy przestali być "łosiami". Okazało się, że warto
    dostarczyć MSO 2010 dla Windows XP. Dwie sprzeczne decyzje, a tylko jedna z
    nich jest dora, paradoksalnie ta dotycząca produku, który nie ma żadnej
    realnej, bezpośredniej konkurencji. W przeciwieństwie do IE.

    > Ktos kto ma XP albo ma jekiegoś prawie dziesiecioletniego sztrucla na
    > którym i tak mu nic nie działa

    Chyba nie uważasz, że gniewne, kategoryczne i arbitralne widzimisię uda Ci
    się sprzedać jako argument?

    > albo z premedytacją wybrał taki system
    > wiedząc o zblizajacym sie end of life.

    A czymże jest "end of life"? Jest komputer, jest XP. Działa? Działa. Po co
    upgradować jeśli jest to np. jedynie terminal do wysyłki poczty i
    korzystania z bankowości internetowej?

    > Jakos mi takich ludzi nie zal.

    I naprawdę uważasz, że oni potrzebują Twojego żalu? Przydałoby Ci się
    trochę skromności, bo ci ludzie ani nie wiedzą o Twoim istnieniu ani też
    nie mają pojęcia czemu miałbyś ich żałować.

> [...]
    > pomarudzic że na Linuksa tez IE nie wydali. No nie wydali. I?
    > Wiem. nie musisz nawet odpowiadać "oddają pole innym przeglądarkom".

    Bo oddają. Proporcje rynkowego udziału są mi w pośredni sposób obojętne, bo
    interesuje mnie jedynie ogólna jakość używanych przeglądarek (w kontekście
    całego ekosystemu jakim jest sieć) ale czasem próbuję też zrozumieć ich
    dostawców.

    > Ziew.

    Za mało snu.

    --
    Michał Gancarski

  • 25. Data: 2011-03-11 23:08:11
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2011, prawdopodobnie 11. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Michał Gancarski:

> [...]
    > a tylko jedna z nich jest dora, paradoksalnie ta dotycząca produku,
    > który nie ma żadnej realnej, bezpośredniej konkurencji. W

    Bo widzisz -- gdyby MS nie wydał Office 2010 na XP, to by biedni
    użytkownicy nie mogli używać aktualnej wersji pakietu Office. Byliby
    pokrzywdzeni. A jak MS nie wyda IE9, to użytkownicy zawsze mogą
    zainstalować inną przeglądarkę. Tak więc na braku IE9 użytkownicy nic
    nie tracą, w przeciwieństwie do braku Office 2010.

    ;)
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 26. Data: 2011-03-12 07:05:33
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 00:08:11 +0100, Mirosław Zalewski wrote:

> [...]
    > zainstalować inną przeglądarkę. Tak więc na braku IE9 użytkownicy nic
    > nie tracą, w przeciwieństwie do braku Office 2010.

    Wiedziałem, że troszczą się wyłącznie o dobro użytkowników :-)

    --
    Michał Gancarski

  • 27. Data: 2011-03-12 08:34:22
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 11.03.2011 22:21, Michał Gancarski pisze:

    > Miscrosoft jest jedynym
    > dostawcą przeglądarki dla Windows, który poszedł tą drogą.

    I będziesz dalej udawał że nie rozumiesz że microsoft nie jest
    dosytawdcą przegladarki tylko bibliotek i przegladarki która znbich
    korzysta. tak jak gazylion innych programów. wtym istotnych części
    systemu. które przestana działać jak nagle te biblioteki nie beda zgodne
    w dół. no ale ty masz swoja teze ze kolesie z microsoftu są debiami i to
    by sie kłuciło. udajmy wiec ze tego nie ma.

    > "Łosie"? To są użytkownicy, którzy teraz korzystają z przeglądarek
    > konkurencji, bo chłopcy radarowcy z MS stwierdzili, że należy powiązać cykl
    > życia systemu i przeglądarki.

    nie załozyli tylko to jest powiązane. twoje zaklecia nic tutaj nie pomogą.

    > Microsoftowi zadziwiająco rozsądnie udało im się jednak postąpić z MSO -
    > tutaj nagle użytkownicy przestali być "łosiami". Okazało się, że warto
    > dostarczyć MSO 2010 dla Windows XP.

    bo przeciez ktoś za to MSO płaci

    > A czymże jest "end of life"?

    sprawdź se w internecie

    > Jest komputer, jest XP. Działa? Działa. Po co
    > upgradować jeśli jest to np. jedynie terminal do wysyłki poczty i
    > korzystania z bankowości internetowej?

    jezeli ci uzytkownicy maja wyłaczone windows update to róznicy im nie
    zrobi. jak chcą mieć komputer taki jak dotąd to nie musza nic upgradować
    jak chcą mieć nowe funkcionalności jak nowy model przegladarki czy WMP
    to muszą. troche zgubiłem sie gdzie lozy twoja teza.

    > Za mało snu.

    nie kolego. nudzisz.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 28. Data: 2011-03-12 13:11:22
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 09:34:22 +0100, Piotr Siudak wrote:

> [...]
    > w dół. no ale ty masz swoja teze ze kolesie z microsoftu są debiami i to
    > by sie kłuciło. udajmy wiec ze tego nie ma.

    Microsoft nie jest dostawcą przeglądarki ale jest dostawcą przeglądarki?
    Ochłoń, bo zaczynasz zaprzeczać sobie już w pierwszym zdaniu. Ja nie mam
    tezy, raczej wątpliwości. Zauważyłem, że zdecydowali się na krok inny niż
    pozostali dostawcy (nie robią od wersji 9 przeglądarki dla XP) i
    zastanawiam się czemu w takim razie oddają w ten sposób pola. Ponownie - to
    nie jest kwestia obiektywnych, technicznych powodów, bo te są jedynie
    kwestią obranej strategii biznesowej. Można na XP dostarczyć najnowszego
    Chrome, można nawet i Office 2010. Podobnież - można było IE9, niemniej
    gdzieś w Redmond zapadła czysto biznesowa decyzja, której konsekwencją jest
    techniczne powiązanie IE9 i Visty/7. To mnie ciekawi - skąd wypłynęła taka
    decyzja i czym jest motywowana.

    I naprawdę - im mocniej będziesz tupał nóżką i im więcej błędów
    ortograficznych zrobisz, tym mocniej przekonany będę, że nie rozumiesz
    sedna problemu, przy okazji upierając się, że to ja nie potrafię czytać ze
    zrozumieniem. Potrafię i czytam tylko nad tym co piszesz jestem zmuszony
    przejść do porządku dziennego, bo to nie są odpowiedzi na pytanie, które
    zadaję. Pomijając arogancję i bucówę, którą postanowiłeś z niewyjaśnionych
    powodów uruchomić.

    > nie załozyli tylko to jest powiązane. twoje zaklecia nic tutaj nie pomogą.

    To nie są zaklęcia. Oprogramowanie nie jest bytem, który rozwija się sam -
    o kształcie jego rozwoju, a więc i o technicznych jego aspektach, takich
    jak powiązanie systemu i przeglądarki, decyduje producent. Nie ma żadnego
    technicznego powodu, dla którego powiązanie to miałoby występować - ono
    jest konsekwencją procesu decyzyjnego, który mnie interesuje.

    > bo przeciez ktoś za to MSO płaci

    Za Gears Of War 2 i Halo 3 na PC też "ktoś by zapłacił", niemniej MS
    zdecydował się zrobić z nich exclusivy na Xboksa 360. Samo więc płacenie
    nie wystarczy.

    > sprawdź se w internecie

    Wyszukiwanie za frazą "dlaczego EOLem jakiegoś systemu miałby przejmować
    się użytkownik, który i tak może na nim mieć nowoczesną przeglądarkę" nie
    daje zbyt wielu ciekawych wyników.

> [...]
    > jak chcą mieć nowe funkcionalności jak nowy model przegladarki czy WMP
    > to muszą. troche zgubiłem sie gdzie lozy twoja teza.

    W ogóle się zgubiłeś, bo nie dość, że poszukujesz nieistniejącej tezy, to
    jeszcze zacząłeś pisać coś o łosiach, a to chyba pl.sci.biologia.

    > nie kolego. nudzisz.

    Chyba nie, skoro EOTujesz już od dwóch dni.

    --
    Michał Gancarski

  • 29. Data: 2011-03-12 14:00:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 09:34:22 +0100, Piotr Siudak napisał(a):

> [...]
    > korzysta. tak jak gazylion innych programów. wtym istotnych części
    > systemu. które przestana działać jak nagle te biblioteki nie beda zgodne

    Ekhm. Ale one i tak muszą być zgodne w dół, nie zmienią przecież API, co
    najwyżej rozbudują. Programy, które wcześniej działały na XP, teraz będą
    musiały działać na Viście/7, niezależnie czy tam jest IE 7/8/9. Nie
    widziałem jeszcze softu "XP only" (co nie znaczy, że takiego nie ma, ale
    musiałby być wybitnie spieprzony i zgodność z IE byłaby tylko jednym z jego
    problemów).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2011-03-12 19:42:06
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 12.03.2011 14:11, Michał Gancarski pisze:

    > Microsoft nie jest dostawcą przeglądarki ale jest dostawcą przeglądarki?
    > Ochłoń, bo zaczynasz zaprzeczać sobie już w pierwszym zdaniu.

    masz problemy z czytaniem ze ze rozumieniem na poziomie utrudniajacym
    komunikację. dalej nie czytałem. sorry.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl