    From: Michał Gancarski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Date: Fri, 11 Mar 2011 22:21:11 +0100

    On Fri, 11 Mar 2011 13:08:42 +0100, Piotr Siudak wrote:

    > "by sie" właśnie na "by sie" polega problem, ale ty ciagle bedziesz
    > udawal że nie rozumiesz. gdyby ktos kto podejmował decyzję o rozpoczeciu
    > prac nad IE9 wiedział że bedzie potrzebny backport dla win98 to tez go
    > "by sie" dało. ale podejmując decyzje wiedział że nie bedzie potrzebny.
    > tak samo jak backport do XP.

    I właśnie powody takiego "wiadomo" mnie interesują. Miscrosoft jest jedynym
    dostawcą przeglądarki dla Windows, który poszedł tą drogą. Inni nie
    zdecydowali się na podobny krok.

    > To ze jacys łosie nie zdazyli z upgradami pomimo tego że EOL był znany
    > już w momencie wydania systemu i microsoft sie nad nimi zlitował i przez
    > wzglad na dlugoletnia wspołprace i dobro klientów dalej dostarcza patche
    > nie oznacza że ma jakiekolwiek zobowiazania do rozszezania
    > funkcionalności tego "ciagle popularnego" systemu.

    "Łosie"? To są użytkownicy, którzy teraz korzystają z przeglądarek
    konkurencji, bo chłopcy radarowcy z MS stwierdzili, że należy powiązać cykl
    życia systemu i przeglądarki. Mam nadzieję, że nie pracujesz w obsłudze
    klienta bo ten sposób myślenia o ludziach, którzy płacą za produkty firmy,
    w której pracujesz, to prosta droga do utraty zysków.

    Microsoftowi zadziwiająco rozsądnie udało im się jednak postąpić z MSO -
    tutaj nagle użytkownicy przestali być "łosiami". Okazało się, że warto
    dostarczyć MSO 2010 dla Windows XP. Dwie sprzeczne decyzje, a tylko jedna z
    nich jest dora, paradoksalnie ta dotycząca produku, który nie ma żadnej
    realnej, bezpośredniej konkurencji. W przeciwieństwie do IE.

    > Ktos kto ma XP albo ma jekiegoś prawie dziesiecioletniego sztrucla na
    > którym i tak mu nic nie działa

    Chyba nie uważasz, że gniewne, kategoryczne i arbitralne widzimisię uda Ci
    się sprzedać jako argument?

    > albo z premedytacją wybrał taki system
    > wiedząc o zblizajacym sie end of life.

    A czymże jest "end of life"? Jest komputer, jest XP. Działa? Działa. Po co
    upgradować jeśli jest to np. jedynie terminal do wysyłki poczty i
    korzystania z bankowości internetowej?

    > Jakos mi takich ludzi nie zal.

    I naprawdę uważasz, że oni potrzebują Twojego żalu? Przydałoby Ci się
    trochę skromności, bo ci ludzie ani nie wiedzą o Twoim istnieniu ani też
    nie mają pojęcia czemu miałbyś ich żałować.

    > Ani jednych ani drugich. I dla microsoftu tez pewnie nie sa jakąś
    > wymarzona grupą klientów. ani jedni ani drudzy. Równie dobrze mógłbys
    > pomarudzic że na Linuksa tez IE nie wydali. No nie wydali. I?
    > Wiem. nie musisz nawet odpowiadać "oddają pole innym przeglądarkom".

    Bo oddają. Proporcje rynkowego udziału są mi w pośredni sposób obojętne, bo
    interesuje mnie jedynie ogólna jakość używanych przeglądarek (w kontekście
    całego ekosystemu jakim jest sieć) ale czasem próbuję też zrozumieć ich
    dostawców.

    > Ziew.

    Za mało snu.

    --