  • 1. Data: 2012-03-13 13:48:55
    Temat: ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia
    Od: atm <...@v...pl>

    Musze przyznac, ze zaraz po instalacji mam mieszane uczucia:

    1. Sama instalacja bezproblemowa - instalowalem na wczesniejszy system.

    2. Zaraz po instalacji sprawdzilem kilka pierwszych z brzegu aplikacji,
    w tym aparat. Uruchamial sie, wyswietlala sie na krotko informacja o
    skanowaniu mediow po czym aplikacja zamykala sie. Dzialo sie tak za
    kazdym razem wiec moge powiedziec, ze aparat byl bezuzyteczny.

    3. Podlaczane do PC w trybie storage czasem dzialalo bez problemu a w
    innych momentach wyswietlenie karty sd i pamieci wewn trwalo bardzo
    dlugo, po kilku minutach rezygnowalem.

    4. Po tych pierwszych kwiatkach zdecydowalem sie na wykasowanie
    wszystkiego i czysty start. Pierwsze uruchomienie i.... moim oczom
    ukalaz sie "sliczny" TouchViz z tapeta ktora ma za zadanie zaprezentowac
    chyba kazdy z dostepnych kolorow w 16M gamie. Nie wiem dlaczego
    producenci na sile wpychaja swoje launchery. Z przyjemnoscia
    przywitalbym oryginalny Googla.

    5. Po pierwszym uruchomieniu zaczalem instalowac programy via wifi. Po
    ktoryms wlaczeniu/wylaczeniu wifi przycisk zrobil sie szary i przestal
    reagowac. Kiedys ta przypadlosc pojawiala sie od czasu do czasu na
    starym SGS po czym zniknela po ktoryms update. Jesli Samsung przywrocil
    ficzer zawieszajacego sie wifi to musze im za to serdecznie podziekowac.
    Mam jednak nadzieje, ze to wystapilo raz i wiecej sie nie powtorzy.

    6. Mialem nadzieje, ze bedzie mozliwosc odpalenia aparatu z ekranu
    zabezpieczonego wzorkiem, poki co nie znalazlem takiej opcji. Byc moze
    oslabiloby to zabezpieczenia. W kazdym razie szkoda.

    7. Po przeinstalowaniu wszystkiego uruchomilem skaner antywir (Dr. Web
    light). Zablokowalem ekran z dzialajacym skanerem; po kilku minutach
    wlaczylem ekran, skaner nadal mielil, za to telefon zaczal nieco mulic.
    Przy nastepnej proble odblokowaniu ekranu - lipa. Wyswietlal sie ekran
    wzorka jednak nie zdzialal dotyk. Sprobowalem zrestartowac telefon z
    menu dostepnego pod guziekiem Power. Owszem, wyswietlilo sie, tyle, ze
    nie dalo sie wybrac odpowiedniej opcji poniewaz dotyk nadal nie dzialal.
    Skonczylo sie wyjeciem baterii.

    8. Wspomaganie geolokalizacji poprzez uzycie nadajnikow gsm i wifi nadal
    wioze sie z wyrazeniem zgody na przesyl polozenia do Googla. Szkoda.

    Mam nadzieje, ze to wszystkie niespodzianki i dalej bedzie juz tylko
    lepiej a czesc wymienionych wyzej problemow wystapila tylko raz.
    Sam system dziala szybko, zdziwilbym sie jednak gdyby bylo inaczej na SGS2.

  • 2. Data: 2012-03-13 14:11:00
    Temat: Re: ICS na SGS2 - pierwsze wrazenia
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal
    > 2. Zaraz po instalacji sprawdzilem kilka pierwszych z brzegu aplikacji,
    > w tym aparat.

    A trzeba bylo zaczac od wipe, byc moze uniknalbys pierwszych rozczarowan...
    (W jaki sposób instalowales? KIES czy ODIN?)

    > 4. Po tych pierwszych kwiatkach zdecydowalem sie na wykasowanie
    > wszystkiego i czysty start.

    ... O tak jak w p. 4 :)

    > 7. Po przeinstalowaniu wszystkiego uruchomilem skaner antywir (Dr. Web
    > light). Skonczylo sie wyjeciem baterii.

    A sam skaner przystosowany do 4.0?

    > 8. Wspomaganie geolokalizacji poprzez uzycie nadajnikow gsm i wifi nadal
    > wioze sie z wyrazeniem zgody na przesyl polozenia do Googla. Szkoda.

    A liczyles na co po 1 marca?

> [...]
    > lepiej a czesc wymienionych wyzej problemow wystapila tylko raz.
    > Sam system dziala szybko, zdziwilbym sie jednak gdyby bylo inaczej na

    Ja spróbuje na SGS w wolnej chwili.
    A Ty spróbuj dorzucic pare slów o telefonie, jakies nowosci? Moze redial
    jakos latwiej osiagalny, czy cus? ;)

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-03-13 14:27:21
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-13 15:11, Maciek wrote:
    > Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal
    >
    > A trzeba bylo zaczac od wipe, byc moze uniknalbys pierwszych rozczarowan...
    > (W jaki sposób instalowales? KIES czy ODIN?)

    Instalowalem przez Kiesa. Unikam podmian ROMu czy nawet rootowania jesli
    nie ma jakiegos waznego powodu (np poprawa dzialania GPS w SGS, alez to
    byla porazka ;])

    > ... O tak jak w p. 4 :)

    Tak, tak, wszystko sie zgadza. Liczylem jednak ze jest 21w, wszystko
    jest plug and play, chmury i tego typu atrakcje...a tu na dziendobry
    przeinstalowywanie wszystkiego. Nie lubie, nie lubie no ale nie ma to
    jak czysty start.

    > A sam skaner przystosowany do 4.0?

    Nie ma info, ze nie jest wiec zakladam ze jest.

    > A liczyles na co po 1 marca?

    Mialem taka nadzieje. Irytujace, ze w ten sposob Google chce robic
    machniom. W tym miejscu wychodzi jeden z niewielu plusow Symbiana.

    > Ja spróbuje na SGS w wolnej chwili.
    > A Ty spróbuj dorzucic pare slów o telefonie, jakies nowosci? Moze redial
    > jakos latwiej osiagalny, czy cus? ;)

    Rediala nie szukalem bo nigdy ta funkcja nie byla mi potrzebna.
    Dorzuce jeszcze dwa punkty:

    9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do ekranu po
    powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory
    trzyma mnie przy Operze.

    10. Procenty nadal nie sa dostepne w podstawowym ukladzie kalkulatora.

  • 4. Data: 2012-03-14 08:03:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Mar 2012 15:27:21 +0100, atm <...@v...pl> wrote:
    > 9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do
    ekranu po
    > powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory
    > trzyma mnie przy Operze.

    Mówisz o sgs2?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2012-03-14 09:15:42
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-14 09:03, Marek wrote:
    > ekranu po
    >
    > Mówisz o sgs2?

    Tak, ale tak bylo tez chyba na Defy.

  • 6. Data: 2012-03-14 12:24:02
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-13 15:27, atm pisze:

> [...]
    > jest plug and play, chmury i tego typu atrakcje...a tu na dziendobry
    > przeinstalowywanie wszystkiego. Nie lubie, nie lubie no ale nie ma to

    mogles wcrzucic same aplikacje na backup i przywrocic je.
    (uzywam MyBackupPro - backup robisz wybranych aplikacji lub ustawien -
    do chmury lub na karte).
    Nie sciagaja sie na nowo z marketu.

    > Nie ma info, ze nie jest wiec zakladam ze jest.

    zauwazylem, ze jesli jakis program jest dostosowany do ICS, to jest o
    tym wzmianka w opisie lub ostatnich zmianacg aktualizacyjnych.
    To przejscie na kompatybilnosc z ICS wszystkich aplikacji moze troche
    potrwac (a czesc aplikacji bedzie dzialac pewnie bez zazutu i tu i tu).

    > Mialem taka nadzieje. Irytujace, ze w ten sposob Google chce robic
    > machniom. W tym miejscu wychodzi jeden z niewielu plusow Symbiana.

    a nie jest tak, ze lokalizacja na podst nadajnikow WiFi jest robiona w
    ten sposob, ze on wysyla do googla jaki to punkt wifi i zwracane sa jego
    dane polozenia?

    A swoja droga - ciekawe na jakiej dokladnie zasadzie Google wie, jakie
    jest polozenie danego AP.
    W domu w pracy jak lacze - to GoogleMap pokazuje dokladnie w jakim
    jestem miejscu na mapie (i nawet trafnie :). Miesiac temu wzialem z domu
    jednego z routera i podlaczylem go na miejscu wypoczynku (Slowacja) i
    sprawdzilem na GoogleMaps polozenie. Ku mojemu zaskoczeniu GoogleMaps
    pokazal prawidlowa pozycje (w tym czasie GPS w telefonie byl na 100%
    wylaczony). Jest gdzies opis tego mechanizmu zapamietywania przez
    googla pozycji poszczegolnych AP (WiFi)?
    (czy przypadkiem nie jest tak, ze telefon pamieta ostatnia swoja pozycje
    jaka uzyskal via GPS (poprzez nawigacje np), i nastepnie jakiekolwiek
    poloczenie z uslugami Googla via WiFi (czyli dany AP) powoduje
    przyporzadkowanie temu AP danych ost.polozenia telefonu?

    > 9. Standardowa przegladarka www nadal nie dopasowuje tekstu do ekranu po
    > powiekszeniu/pomniejszeniu. W zasadzie jest to jedyny ficzer, ktory
    > trzyma mnie przy Operze.

    2.3.3 - wbudowana przegladarka w DesireZ dostosowuje - i to dziala
    b.dobrze przy dowolnym powiekszeniu, pomniejszeniu widoku strony - jak i
    tapnieciem na dana kolumne tekstu.

    > 10. Procenty nadal nie sa dostepne w podstawowym ukladzie kalkulatora.

    uzyj RealCalc (zamiast kalkulatora wbudowanego)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2012-03-14 13:12:58
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-14 13:24, AL wrote:

    > mogles wcrzucic same aplikacje na backup i przywrocic je.
    > (uzywam MyBackupPro - backup robisz wybranych aplikacji lub ustawien -
    > do chmury lub na karte).
    > Nie sciagaja sie na nowo z marketu.

    Uzylem do przywrocenia app backup/restore. Niestety po takim
    przywroceniu aplikacje nie pokazalay sie w Markecie jako zainstalowane,
    moge wiec przypuszczac ze nie beda updatowane po ukazaniu sie nowszej
    wersji w Markecie.

> [...]
    > To przejscie na kompatybilnosc z ICS wszystkich aplikacji moze troche
    > potrwac (a czesc aplikacji bedzie dzialac pewnie bez zazutu i tu i tu).

    Sprawdzilem drugi raz - ten sam efekt, czyli nieaktywny dotyk.
    Zainstalowalem avasta, niby ok ale ikonka antywirusa teoretycznie
    powinna byc widoczna na belce lecz po pewnym czasie ja wcielo. Nie widac
    tez, zeby avast dzialal jako aplikacja w tle lub serwis...
    Ok, avast gdzies tam dziala w tle; podczas uruchamiania ktorejs ze stron
    pojawila sie na chwile ikonka na belce. W sumie fajnie, ze jest
    niewidoczny tyle, ze w blad wprowadza opcja "Pokaz ikone powiadomienia:
    Ikona powiadomienia jest istotna dla bezpieczenstwa urzadzenia"
    Wczesniej jej nie bylo teraz znow jest. No nic poobserwuje troche
    zachowanie tego programu.

    > a nie jest tak, ze lokalizacja na podst nadajnikow WiFi jest robiona w
    > ten sposob, ze on wysyla do googla jaki to punkt wifi i zwracane sa jego
    > dane polozenia?

    Wiesz, zaptaszkowujac to pole pojawia sie info mowiace "Zezwalaj usludze
    lokalizacyjnej Google na zbieranie anonimowych danych o lokalizacji.
    Niektore dane moga byc przechowywane na Twoim urzadzeniu. Proces moze
    przebiegacnawet wowczas, gdy nie sa uruchomione zadne aplikacje". Baaaa,
    Google poszlo dalej i dodalo nastepne pole tego typu :] "Lokal. i
    wyszukiwarka Google".

    > 2.3.3 - wbudowana przegladarka w DesireZ dostosowuje - i to dziala
    > b.dobrze przy dowolnym powiekszeniu, pomniejszeniu widoku strony - jak i
    > tapnieciem na dana kolumne tekstu.

    Mam na mysli pinch to zoom, czyli przyblizenie/oddalenie dwoma palcami.
    Sprawdzilem przed chwila jeszcze raz na np applefobia.blox.pl
    wyswietlajac strone w pelnej wersji (guzik na dole). W androidowej
    przegladarce nie dziala w Operze formatuje tekst zaleznie od
    powiekszenia/pomniejszenia.

    > uzyj RealCalc (zamiast kalkulatora wbudowanego)

    :] tak tak, ja uzywam Mobi Calculator Free. Nie wiem tylko w czym im
    zawadzaly procenty, wczesniej w SGS byly.

    Pojawil sie tez w systemie licznik danych, jednak o wiele bardziej
    podoba mi sie darmowy My Data Manager.

  • 8. Data: 2012-03-14 14:25:22
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-14 14:12, atm pisze:

    > Mam na mysli pinch to zoom, czyli przyblizenie/oddalenie dwoma palcami.

    dokladnie to mialem na mysli

> [...]
    > wyswietlajac strone w pelnej wersji (guzik na dole). W androidowej
    > przegladarce nie dziala w Operze formatuje tekst zaleznie od

    Test funkcji: przyblizenie/oddalenie dwoma palcami
    Wlasnie wpisalem w/w strone w przegladarke:
    - strona androidowa: dziala poprawnie
    - pelna wersja: dziala poprawnie

    oczywiscie powyzsze tyczy sie tylko tekstu (nie dotyczy obrazkow :)

    > :] tak tak, ja uzywam Mobi Calculator Free. Nie wiem tylko w czym im
    > zawadzaly procenty, wczesniej w SGS byly.
    >
    > Pojawil sie tez w systemie licznik danych, jednak o wiele bardziej
    > podoba mi sie darmowy My Data Manager.

    ja tez korzystam z MyDataManager i nie mam do tej aplikacji zadnych uwag
    - jest OK

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2012-03-14 14:54:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-03-14 15:25, AL wrote:

> [...]
    > - strona androidowa: dziala poprawnie
    > - pelna wersja: dziala poprawnie
    >
    > oczywiscie powyzsze tyczy sie tylko tekstu (nie dotyczy obrazkow :)

    Byc moze HTC cos u Ciebie ulepszyl :]
    Wlaczalem/wylaczalem funkcje Automatycznie dopasowuj strony ale to
    niczego nie zmienia. Poszukam jeszcze info w sieci, byc moze cos
    dodatkowo trzeba zmienic. Czy u Ciebie dopasowaywanie tekstu dziala na
    domyslnych ustawianiach przegladarki?

  • 10. Data: 2012-03-14 18:34:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-14 15:54, atm pisze:

> [...]
    > niczego nie zmienia. Poszukam jeszcze info w sieci, byc moze cos
    > dodatkowo trzeba zmienic. Czy u Ciebie dopasowaywanie tekstu dziala na

    chyba tak - wnioskuje po tym, ze w/w funkcji, o ktorej piszesz nie mam w
    opcjach przegladarki

    --
    pozdr
    Adam (AL)