  • Data: 2010-06-11 20:41:27
    Temat: Re: I znów kawałek świata został uporządkowany ;)
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Jun 2010 22:42:34 +0000 (UTC), kakmar
    <k...@g...com> wrote:

    > Obejrzałem, tak, to właśnie przykład posługiwania się uproszeniami w
    > przekazie. Z drugiej strony mamy właśnie zapewnienia o powszechnym
    > dostępie do darmowej służby (heh) zdrowia, (korzystasz? Bo znam tylko ze
    > słyszenia)

    Zdarzało mi się, byłem zadowolony. Przy czym była to przychodnia
    wojskowa, więc też to trochę inaczej działało. Od pewnego czasu
    nie korzystam, bo firma zapewnia mi pakiet usług medycznych. I
    jestem zadowolony, ale tylko dzięki temu, że zawsze umawiam się
    do jednego z dwóch wybranych przeze mnie lekarzy -- całą resztę
    omijam wielkim łukiem, bo jak idę do lekarza, to nie po to, żeby
    wziąć L4, a leczyć się u znachora.

    > Z jednej strony nie da się niby uwolnić usług medycznych, bo na rynku
    > wygrają szamani (czy na pewno?).

    Istnieje niebezpieczeństwo, że to wszystko pójdzie w stronę
    modelu US&A: ubezpieczalnia będzie kasowała od Ciebie składki, a
    jak przyjdzie co do tego, to będą się zasłaniać ,,preexisting
    conditions'' i najwyżej będą liczyć na ugodę, jeśli będziesz
    miał zdrowie, żeby się z nimi sadzić.

    > Z drugiej nie wszyscy są idiotami i
    > muszą być zawsze trzymani przez państwo za rękę. Bo jak nie to sobie
    > sami zrobią krzywdę. Czy Ty sam potrzebujesz przepisu żeby zapiąć pasy,
    > czy wsadzić dziecko w fotelik?

    Moje zdanie jest takie, że gdyby nie było ZUS-u/NFZ-u i miałbym
    się ubezpieczyć, to bym to zrobił (zwłaszcza gdyby więcej
    zostało w mojej kieszeni). Tylko że jak znam przeciętnych
    Kowalskich (a może bardziej Kiepskich), to oni tego by nie
    zrobili. A za 20-30 lat gotowi byliby się upomnieć o ,,swoje''.
    Wiesz, jak to upominanie mogłoby wyglądać? Górnicy to pikuś :)

    No i jeszcze jedno: powiedzmy że za 100-200-300 PLN/mies mogę
    mieć jakiś konkretny pakiet leczniczy. Ale co będzie, jeśli będę
    potrzebował zabiegu za jakieś pięć zer znaczących?

    r.