  • 41. Data: 2018-10-02 10:41:34
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Oct 2018 10:43:29 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Jak nie bedziesz sie szwendal po jezdni jak te dwie baby to sie nie masz czego bac.

    Głupi, głupszy, Zenek...

  • 42. Data: 2018-10-03 10:03:39
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Uncle Pete pisze:

    > Nie było wtargnięcia, bo piesi już byli na przejściu (czyli również na
    > jezdni) przez 5 sekund i mieli pierwszeństwo. Kiedy Twoim zdaniem nie
    > byłoby wejścia _na jezdnię_ "bezpośrednio przed jadący pojazd" (art 14
    > ust. 1 a)? Wtedy, kiedy samochód jadący dalszym pasem w ogóle nie
    > musiałby hamować? Czy kiedy w ogóle nie byłoby samochodów na ulicy? Nic
    > poza naruszeniem zasady szczególnej ostrożności tu nie było.

    i naruszenia zasady ostrożności też nie było, bo jadący samochód nie
    wskazywał że łamie przepisy lub się do nich nie stosuje (wprost
    przeciwnie zwolnił przed przejściem czyli je całkowicie respektował)

  • 43. Data: 2018-10-03 10:17:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 1, 2018 at 7:47:04 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zdefiniuj bezposrednio w zaleznosci od czynnikow zwiazanych z poruszaniem sie po
    drogach. Dla ulatwienia mozesz przyjac takie parametry jak predkosc pieszego i
    pojazdu. Stan nawierzchni. Widocznosc.

    Jak dla mnie "bezposrednio przed..." oznacza, ze pojazd nie ma fizycznej mozliwosci
    zatrzymania sie przed przejsciem. W tym wypadku mial bez problemu.
    100% winy kierowcy

    Piesi wchodzac na przejscie nie musza ustepowac pierwszenstwa, czyli moga "zmusic"
    kierowce do zmiany predkosci, lub wrecz zatrzymania. Ale musza mu dac na to szanse ;)

    WS

  • 44. Data: 2018-10-03 10:38:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-03 o 10:17, WS pisze:
> [...]
    pojazdu. Stan nawierzchni. Widocznosc.

    > Jak dla mnie "bezposrednio przed..." oznacza, ze pojazd nie ma fizycznej mozliwosci

    To jest argument - żeby jeździć 120 po mieście :)

    > Piesi wchodzac na przejscie nie musza ustepowac pierwszenstwa, czyli moga "zmusic"
    kierowce do zmiany predkosci, lub wrecz zatrzymania. Ale musza mu dac na to szanse ;)

    IMHO ten przepis jest nadinterpretowany. Można sobie wyobrazić sytuację,
    że samochód jedzie wolno, a pieszy niejako złośliwie wychodzi mu przed
    maskę na metr przed. Ale nie można tego interpretować w ten sposób, że
    ktoś jedzie nawet przepisowo, ale nie przewiduje konieczności
    zatrzymania się przed przejściem - i z wielu metrów uderza w pieszego -
    niby nie miał możliwości zahamowania, ale powodem tego nie było
    zachowanie pieszego, tylko zachowanie (i brak przewidywania) u kierowcy.

    Interpretacja odmienna skutkuje paradoksalnym wnioskiem, że winnym
    potrącenia na pasach jest zawsze pieszy, jeśli kierowca hamuje.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2018-10-03 11:01:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-03 o 10:17, WS pisze:

    >To jest argument - żeby jeździć 120 po mieście :)

    Ale wolno tylko 50/60, i to moze pieszy zalozyc.

> [...]

    >Interpretacja odmienna skutkuje paradoksalnym wnioskiem, że winnym
    >potrącenia na pasach jest zawsze pieszy, jeśli kierowca hamuje.

    Cos w tym jest, o ile oczywiscie kierowca hamuje od razu odpowiednio
    mocno.

    Dodaj jeszcze, ze kierowca powinnien tak jechac, zeby nie wyprzedzac i
    nie omijac innych pojazdow na przejsciu.

    Gdzies tam jest jeszcze ta kwestia, ze przy przecietnej predkosci
    pieszego, jesli nie wchodzi on bezposrednio przed pojazd, tylko na
    sasiedni pas ruchu, to samochod ma akurat tyle czasu, zeby przejechac
    przed pieszym lub sie zatrzymac - o ile oczywiscie jedzie 50.

    Niestety - rowery jada szybciej ...

    J.

  • 46. Data: 2018-10-03 15:57:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytaj. https://bezprawnik.pl/przejscie-dla-pieszych-pierwsz
    enstwo/

  • 47. Data: 2018-10-03 16:49:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 3, 2018 at 3:57:17 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przeczytaj. https://bezprawnik.pl/przejscie-dla-pieszych-pierwsz
    enstwo/

    jakas sciema ;)
    np "Zatrzymać musiałem się dokładnie 11 razy, natomiast tylko raz pieszy zachował
    się zgodnie z przepisami. To znaczy, że przed wejściem na przejście zatrzymał się i
    rozejrzał, czy może bezpiecznie przez nie przejść. "

    Ktory przepis zobowiazuje pieszego do zatrzymania sie przed przejsciem?

  • 48. Data: 2018-10-03 19:47:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jest jakis przepis umozliwiajacy wejscie z marszu na jezdnie?

  • 49. Data: 2018-10-03 20:02:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 3, 2018 at 7:47:32 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > A jest jakis przepis umozliwiajacy wejscie z marszu na jezdnie?

    Co nie jest zabronine jest dozwolone ;)

    O ile nie bedzie to wtargniecie "bezposrednio przed..." czy tez na czerwonym ;) to
    nie ma przeciwwskazan

    WS

  • 50. Data: 2018-10-03 20:43:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2018 o 11:01, J.F. pisze:

> [...]
    > sasiedni pas ruchu, to samochod ma akurat tyle czasu, zeby przejechac
    > przed pieszym lub sie zatrzymac - o ile oczywiscie jedzie 50.

    1) wchodzenia _na_jezdnię_:

    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    Jak już jesteś na jezdni a samochód jest na innym pasie, to znaczy że na
    jezdnię już wszedłeś i z definiecji _nie_pod_nadjeżdzający_pojazd_ .
    Punkt 1a spełniłeś, nie da się go spełnić ponownie nie opuszczając
    jezdni i wchodząc jeszcze raz.

    Shrek