  • Data: 2009-09-21 12:44:40
    Temat: Re: I co na to zwolennicy Full Frame?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sep., 12:54, Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    > I to jest teza, ktora dodam sobie do zakladek i bede czesto i chetnie
    > cytowal, bo doskonale obrazuje Twoja mentalnosc.
    >
    > Na tej zasadzie moge powiedziec, ze zupelnie bezuzyteczne sa aparaty z
    > poklonami, poniewaz nigdy w zyciu nie mialem potrzeby takiego uzyc.
    >
    > --
    > W tablicę kluczyk raz i dwa
    > I spalin kłąb i silnik gra...

    na tej zasadzie moge powtorzyc to co napisalem w pierwszym poscie :
    mnie nie powalaja takie informacje.
    na monitorze zobaczysz w tej samej rozdzielczosci obraz robiony
    kamera 180 MPX jak i 4 MPX

    podalem przyklad jak wyglada zdjecie robione na 93 MPX - ktos nawet
    napisal ze jest brzydkie.

    to nie jest kwestia mojej mentalnosci tylko obiektywnych przeslanek
    technicznych.

    wzrost rozdzielczosci pozwala tylko w praktyce na jedno - robienie
    wiekszych powiekszen dla ustalonej rozdzielczosci wzglednej.
    ma tez w praktyce amatorskiej szereg wad - jak koniecznosc zwiekszenia
    mocy obliczeniowej komputerow , powolna obrobka olbrzymiej ilosci
    danych.

    Ja nie twierdze ze taki rozwoj jest niepotrzebny.
    potwierdze - to mnie nie powala , gdyz odkad dowiedzialem sie ze sa
    stosowane matryce rzedu 1 GB w nauce ( i oczywiscie kosztuje majatek)
    to mi informacja o 80 MB czy ilus tam pentaxie lata kolo ucha.

    Nastepny aparat kupie gdy beda na rynku w cenie ok 25% pensji
    miesiecznej aparaty 30 MPX - do tego czasu bede sie poslugiwal 15
    MPX , ktore najczessciej z koniecznosci powiekszenia wirtualnego
    krazka rozproszenia ( czytaj ukrycia nieostroscu ukladu AF) i tak
    redukuje w dol do 50-70% na potrzeby obserwacji na monitorze.

    Mentalnie jestem spoko - wszyscy mnie lubia , z wyjatkiem paru
    posiadaczy aparatow fotograficznych , ktorym wydaje sie , ze jesli
    potrafia na ich temat wogole cos napisac to chwycili P Boga za nogi.