  • Data: 2016-08-10 15:49:11
    Temat: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 14:48:00 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Nie wróci. Już ci w innym mailu pisałem, że w praktyce to wychodzi 7
    > minut na dzień, 3 minuty na 4,5 godzinną zmianę. I tylko wtedy mu się
    > "zwróci" jak na kocńcu zmiany ma parking lub mop na autostradzie co 3
    > minuty. Czyli co 1,5 km zakładając, że jedzie z Vmax. Całe wyliczenie
    > idzie się paść:P

    Hmmm. Na odcinku toruń-łódź różnica między ciężarówkami jest sporo większa niż
    horyzont.
    Nie raz i nie dwa jechałem za takim żwawszym i po paru minutach wyprzedzaliśmy takich
    których wcześniej widać nie było.

    I na oko bym powiedział że na tej trasie 140 kilometrowej ciężarówki zrobią spokojnie
    te 3-5-7-10 minut.
    A takich "słoniowych" wyprzedzeń wiele nie widuję.

    Oczywiście prościej było by jakby ciężarówki miały tempomaty adaptywnei jechały w
    swoich cieniach aerodynamicznych. Myśle że za te pare minut dłuższej jazdy (bo nie na
    ograniczniku) kierowcy by chętnie zyskali pare litrów ropy.

    Ale narazie takich pociągów drogowych sie nie widuje. Z drugiej strony taka kolumna
    była by deczko upierdliwa dla małych bo ciągnęła by się nie przez długość jednej czy
    dwu ciężarówek tylko raczej przez 5-15 długości ciężąrówek (długie pociągi).

    I za to wkurzalibyście się na osobówki wyprzedzające cięzarówki w tempie 110km/h :)