eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2 › Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hyundai/Kia małe porównanie 1,4 CRDI, 16,CRDI, 1,4 CVVVT x 2
    Date: Fri, 17 Jan 2014 09:49:32 +0000 (UTC)

    On 2014-01-17, anacron <a...@a...pl> wrote:
    > Miałem niegdyś KIA Cee'd 1,4 CVVT 109 KM. Po dołożeniu instalacji LPG z
    > adaptacją faktycznie nie była wyczuwalna różnica między Pb a LPG.
    > Dziś dostałem drugie zastępcze auto, Hyundai i30 1,4 CVVT 90 KM (to ten
    > sam silnik, ze zmniejszoną mocą, identycznie moc zmniejszyli w KIA). O
    > ile na benzynie autko jeszcze się dźwiga, o tyle na LPG (fabryczna
    > instalacja) to auto nie jeździ, strach wyprzedzać. I tego nie rozumiem,
    > dlaczego fabryczna instalacja LPG za 4,5k, działa gorzej niż
    > niefabryczna za 2,3k?

> [...]
    Bo blednym jest opieranie sie tylko na mocy w KM ktora to wyraza jedynie
    maksymalna moc jaka jest w stanie dany silnik wygenerowac a i to (nie wiem
    jak w przypadku samochodow) czesto moc bez osprzetu typu pompy, alternator.
    No i to jest przy pedale w podlodze. Z grubsza to pewnie dalo by sie cos
    powiedziec jakby zobaczyc wykresy przebiegu momentu obrotowego.

    --
    Artur
    ZZR 1200