-
Data: 2021-02-15 17:57:10
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1gnkr14m6kqbh$....@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 20:30:04 +0100, J.F.
>> Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie.
>ROTFL
>Teraz zacznij tłumaczyć DLACZEGO.
No bo tak jednak ten elektryczny naped przynosi straty.
W Priusie ponoc do 30% - stad zrobili mechaniczne obejscie.
>> Zaraz zaraz ...
>> -hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ?
>Naucz się czytać. Napisałem że przy 120/h jest w stanie powoli
>ładować
>baterię, co oznacza że silnik ma wtedy niewykorzystany potencjał,
Ale laduje, wiec dodatkowa energia idzie do baterii.
>literalnie nie marnuje energii. Jakby miał marnować to komputer by
>odpiął
>ładowanie -- i tak się dzieje jak się jedzie szybciej i już nie ma
>nadmiaru
>mocy.
Raczej z innych przyczyn. Ciekaw jestem z jakich.
>> -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km?
>> bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna,
>Zrozum w końcu, że tym zarządza komputer (a nie twoja ułomna stopa na
>pedale gazu i drąągu skrzyni biegów) i tak optymalizuje zużycie, aby
>wychodziło jak najbardziej ekonomicznie.
Tak sobie mu to wychodzi, ale co z tego, ze komputer?
Naladuje baterie, moze nawet tylko do polowy, i wiecej nie bedzie
ladowal.
A ze bateria mala, to wplyw na spalanie na takiej trasie znikomy.
>> -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik?
>> przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba
>> ze
>> nie doceniam tego ksztaltu i boxa.
>Ty widzę zupełnie nie kumasz korelacji pomiędzy mocą, zużyciem
>paliwa, a
>sprawnością. Wszystko ci się standardowo kiełbasi.
Kumam za to, ze musialby byc bardzo slaby silnik, albo bardzo skopana
aerodynamika, aby powyzej 140km/h "braklo mocy".
A skoro brakuje, to samochod nie powinien rozwijac wiekszej predkosci.
Pretensje do Mitsu, ze nie chce napisac dokladych parametrow :-)
Ale owszem - moze komputer uznaje, ze powyzej 140km/h moc jest taka,
ze sprawnosc silnika spada i nie oplaca sie baterii ladowac ...
>> IMO - tyle co nic.
>Ale to tylko twoim zdaniem.
ja tam sie staram przewidywac sytuacje przed soba, wiec nie mam wielu
hamowan ..
>> No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co
>> chwile
>> jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ...
>Oczywiście, czyli jest jak mówiłem, zapinasz 140 po wyjeździe z domu
>i tak
>tniesz pół polski, stąd taka a nie inna średnia ci wychodzi. Ale to
>tylko w
>twoich snach, bo rzeczywistość jest jednak inna.
Czasem jest gesto, czasem pusto, czasem srednio.
>> Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba,
>> ze outlander ma to jakos ciekawie zrobione.
>> Tak ?
>> https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI
>> No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a
>> straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ?
>Skoro jest bezpośredni (a może być już od 80/h w górę, zaś powyżej
>140/h
>tylko), i działa bez udziału skrzyni biegów (bo takowej nie ma, jest
>bezpośrednie sprzęgło) zaś do ew. przyśpieszania są wykorzystywane
>elektryki (czyt. sprawność silnika spalinowego jest utrzymywana
>ZAWSZE na
>optymalnym poziomie) to ogólna sprawność systemu jest WYŻSZA.
IMO - reczna skrzynia biegow duzych strat nie wprowadza.
No ale jak porownywales z automatem ...
>> Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w
>> ukladzie.
>Ale to nadal tylko sprzęgło,
ale widac jednak elektryczna transmisja straty wprowadza.
>w razie konieczności ICE jest wspomagane
>dodatkowo elektrykami dzięki czemu sprawność spaliniaka jest WYŻSZA
No - raczej nie dzieki temu.
>niż jak musi międlić skrzynią, która nie ma 30 przełożeń i obrotami
>aby silnik miał
>zawsze idealną sprawność.
Przeciez jak zapniesz to sprzeglo, to silnik ma obroty zalezne od
predkosci, a nie optymalne.
>> Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P
>Tylko dla testu bez naładowanej baterii. Normalnie to się ją jednak
>ładuje
>i jeździ na prądzie (szczególnie po mieście), i zużycie paliwa jest
>mniejsze.
Pod warunkiem ze zasieg pasuje.
No i czy nie napisales, ze pod warunkiem, ze zimy nie ma, bo w zimie
to jednak silnik uruchamia ?
>Mnie przy jeździe jak wspomnianym Eclipsem, po przeliczeniu prądu
>na paliwo, spalanie w PHEV wychodzi w 2-4L/100 vs 10-13 (!) w ICE.
Co jest informacja bezwartosciowa, bo jeden uzyska tyle, a drugi
inaczej.
Wszyscy wiedza, ze na pradzie benyny nie spala ... dopoki sie bateria
nie wyczerpie.
>> Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w
>> trasie traca ... chyba.
>Jak już napisałem, a czego chyba standardowo nie doczytałeś bo chyba
>tylko
>skanujesz i czepiasz się jak tylko pasuje, przy 140 się zrównuje
Jakos nie bardzo wierze, ale moze ten automat taki ch* i naped na 4
tez swoje bierze :-)
Jak ktos potrzebuje - to faktycznie znow elektryk/hybryda pokazuje
pazurki.
>> Moze outlander dowodzi inaczej.
>> Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady
>> dominuja.
>> 2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P
>Jechałem do Włoch, 1400 w jedną stronę. Żeby Do Austrii jechać 2800 w
>jedną
>stronę to musiałbym jechać przez Francję.
No przeciez pisze, ze 2800km w obie strony.
>> No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales
>> wcale :-)
>Co ty tam znowu bełkoczesz? :P
A co - ladowales w czasie tego wyjazdu ?
>> Ale przeciez nie mowie nie.
>> Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie.
>Ale ja nie zapierdalam po autostradzie jak idiota -- pisałem o tym
>wielokrotnie.
Ale to prawie bez znaczenia, o ile oboma podobnie.
> I oczywiście, średnie spalanie uwzględnia także jazdę
>lokalnymi drogami, w tym wjazd i zjazd serpentynami, codzienne
>dojazdy na
>pod stoki itp. -- bo ja zakładam NORMALNE używanie samochodu (pewnie
>tak
>jak i inne testy), a nie podawanie ci wyników które będą pasować do
>jedynie
>tobie słusznej tezy.
Daleko pod te stoki?
A wysoko ?
No bo chyba te kilometry nie zawazyly na wyniku z 2800km ...
>> He?
>> Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech
>> mieszkasz,
>> i silnika na postoju uruchomic nie wolno?
>U nas też nie wolno zostawić silnika napędowego na dłużej jak minutę
>na
>postoju, a z pewnością oddalania się od samochodu z uruchomionym
>silnikiem
>(jego zdalne uruchomienie też pod to podpada). Ty masz w ogóle prawo
>jazdy?
>:/
To przeciez sie nie oddalam - szyby skrobie :-)
>> Ale czego to ma dowodzic ?
>> Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ?
>To ma dowodzić tego, że się wyciaga średnią z życia, a nie z warunku
>który
>udowadnia twoją i tylko twoją tezę.
W miescie wychodzi ile wychodzi i hybryda tego nie zmieni.
A na autostrradzie jest jak jest, i jade ile jade, a nie patrze sie w
srednia z calego zycia :-)
>> Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi
>> twierdzili, ze:
>> -jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w
>> kominku,
>Znakiem tego miał źle dobraną pompę.
A dasz gwarancje, ze dobierzesz lepiej ?
>> -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala,
>> a on raty kredytu placic musi,
>Aha, bo jakby miał inne źródło ciepła to by nie musiał...
Nie czytasz - lagodna zima, inne zrodlo malo uzywane.
>Taaak, ja wiem,
>kocioł gazowy kosztuje 5 tys. a pompa (rzekomo) 30 tys.
>> -srednie zimy sie nie zdarzaja :-(
>Popatrz w statystyki temperaturowe --uwzględniając że pompa ciepła
>pracuje
>na ilości energii w powietrzu, a nie na temperaturze odczuwalnej -- i
>nie
>pisz takich rzeczy.
Na razie mam "ostre mrozy", a potem zobaczysz ze bedzie odwilz we
Wroclawiu :-)
>> -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga.
>Bo była źle dobrana, to i pewnie źle zainstalowana -- więc ją
>zwyczajnie
>szlag trafił.
Zrobisz lepiej i dasz gwarancje na ile lat ?
>> Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ?
>Nie, szkoda mi było płacić za kominy, za przyłącze, bulenie później
>abonamentu pomimo że korzystam tyle co kot napłakał. Poza tym pompą
>ciepła
>tanio basen ogrodowy ogrzeję, mogę pompę zasilić z PV, i jeszcze mogę
>nią
>dom ochłodzić. W stosunku do gazu, na samym tylko grzaniu, zwraca się
>najdalej w 8 lat. Ja dostałem jeszcze dotację na PC (małą bo małą),
>wiec
>generalnie jestem na plus od momentu instalacji.
Aha, czyli tez masz zle dobrana pompe i przeciazona szybko sie zepsuje
:-)
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=