-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hybrydy na mrozie
Date: Tue, 10 Jan 2017 13:57:17 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 41
Message-ID: <o52lkf$ndk$1@dont-email.me>
References: <58747dda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 10 Jan 2017 12:55:43 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="32a4c5ebc8c39b340521edca033f16e3";
logging-data="23988";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19EzQM+b38If/RERVSZi3r0"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
In-Reply-To: <o52cmj$vsp$1@node2.news.atman.pl>
Cancel-Lock: sha1:X+JZ5pc4PvDtMv4ZYgruLHSxNaI=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597027
[ ukryj nagłówki ]>> porownaniu z latem?
>>
>
> Działają normalnie,
ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz
> prawie tak samo jak w lecie.
to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
elektryczny jest zbędnym balastem
> Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
> utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?
> jak ktoś
> oczywiście włączy klimatyzację ;)
> Spalanie jest może około 10% większe.
o czego? i gdzie? Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
ekologię.
pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
bo teorie to znamy.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.17 15:06 ąćęłńóśźż
- 10.01.17 16:44 j...@i...pl
- 10.01.17 16:48 J.F.
- 10.01.17 18:30 Mateusz Bogusz
- 10.01.17 19:14 klaus
- 10.01.17 20:47 j...@i...pl
- 10.01.17 22:27 Irek.N.
- 12.01.17 17:40 ToMasz
- 12.01.17 18:04 klaus
- 23.01.17 13:36 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz