  • 41. Data: 2019-10-03 17:43:03
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Oct 2019 17:00:03 +0200, J.F.

    > A w takiej hybrydzie ... chyba podobnie jak w automacie - niby szybko,
    > ale w praktyce czy machanie nie bedzie za wolne ?

    U mnie nie ma dźwigni tylko jest dżojstik (elektroniczny). :P
    Szczerze mówiąc nie musiałem wachlować, bo to jest 4x4.
    Ale sprawdzę przy okazji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2019-10-03 18:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 17:01, viktorius pisze:

    > Kilka lat temu znajomy przygotowywał sobie samochodzik do rajdów
    > przeprawowych i mu nie przeszło w kategorii pojazdów "prawie" seryjnych
    > właśnie przez układ kierowniczy. Bo zrobił sobie full hydraulikę z wózka
    > widłowego (plus chłodnica, bo gotował płyn jak dużo kręcił). Z takim
    > układem jego pojazd zakwalifikowano do kategorii prototypów. Po tym
    > fakcie przyznał, że w przepisach stoi, że pojazd samochodowy dopuszczony
    > do jazdy po drogach nie może mieć układu full hydraulicznego.

    W infiniti jest elektryczny. Choć jak się dobrze zastanowie, to nie wiem
    czy nie było tam dodatkowo mechanicznego... zapinanego sprzęgłem w razie
    awarii elektryki.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2019-10-03 18:30:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 17:04, J.F. pisze:

    > Nawet te wczesniejsze to cos nie bardzo wierze, zeby byly "mechanicznie
    > sterowane".

    To zależy czy hydrauliczne to dalej mechaniczne.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2019-10-03 18:33:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 17:00, J.F. pisze:

    > Ale tak prawde mowiac ... gdzies na sniegu nigdy nie udalo mi sie
    > rozbujac auta wrzucajac jedynke i wsteczny na przemian - za dlugo trwa
    > zmiana.
    > W "zwyklym automacie" ciekawe czy dalbym rade ... chyba wystarczy tylko
    > dzwignia machac ?

    Nie wiem - nie sprawdzałem, coś mi świata, że żeby wrzucić D to trzeba
    najpierw hamulec. Na codzień jeżdzę a nie pamiętam;)

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2019-10-03 21:03:15
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > zmiana.
    > W "zwyklym automacie" ciekawe czy dalbym rade ... chyba wystarczy tylko

    Zwykły automat za długo przełącza się z D na R i odwrotnie.

    yabba

  • 46. Data: 2019-10-03 21:32:50
    Od: p...@g...com

    Nie jechałem C-HR tylko priusem i to jest dramat ;-) skrzynia wyje nawet w
    zabudowanym a przy wjeździe na autostradę 50-100 km/h wychodzi spod maski.
    Elastyczność 90-130 do dupy wyprzedzanie trzeba dobrze przemyśleć. Ogólnie Toyota
    skreślona i zapisuje się na jazdę id3.

  • 47. Data: 2019-10-03 22:36:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-03 o 11:35, Matt pisze:

    > Nie ma sprzęgła i skrzyni biegów, nazwy eCVT uzywaja ze wzgledu na podobne
    zachowanie silnika do CVT (wchodzenie od razu na obroty w zaleznosci od obciazenia
    zamiast stopniowego przechodzenia przez caly zakres jak w zwyklej skrzyni).

    Nie ma też alternatora.

    --
    MN

  • 48. Data: 2019-10-03 22:55:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-03 o 12:46, Myjk pisze:
    > Thu, 3 Oct 2019 10:45:30 +0200, Adam

    > Ale ja się tutaj na grupie, w Twoim wątku, pytałem. ;)
    > Teraz patrzę, bo też rzadko na forum mitsu zaglądam,
    > że ktoś inny zadał to samo pytanie. hehe

    > Czekam aż wycenią tego "nowego". To jest roczne auto po prezesie, bardzo
    > fajnie wyposażone (w tym np. grzany kierownik czy aktywny tempo). Tanio
    > pewnie nie będzie, ale przynajmniej jak w przypadku mojego obecnego stan w
    > pełni znany.

    Okej, to zrobił się nieświadomie trójkącik osób ;)

    Nagle, z dnia na dzień zostałem poproszony przez brata o obejrzenie
    kilku PHEV, bo potrzebował w krótkim czasie kupić. Używanego, w komisie.
    Nie bardzo miałem czas na doktoryzowanie się.
    Szybki research dał mi kilka informacji. Przytaczam fragment mojego posta:
    "Pytania:
    Na co zwracać uwagę?

    Wiem, że powinien być podany SSID i hasło do WiFi.
    Powinna być dostępna opcja harmonogramu klimatyzacji i ogrzewania - jak
    do niej dojść?

    Ile kluczyków/pilotów powinno być?

    Czy da się oszacować sprawność akumulatorów?
    Mam na myśli np. to, że podaje 90% naładowania i teoretyczny zasięg
    powinien wtedy podać ileś-tam kilometrów.
    Inny sposób?

    Zdaje się, że powinny być dwa kable zasilające - do stacji ładowania i
    do "domowego" zwykłego gniazdka.

    Pewnie jakieś instrukcje i może inne dokumenty.

    Zdaje się, że są dwie wersje - a raczej wersja po liftingu. Jak odróżnić?"

    Moja odpowiedź do Ciebie/kogoś:

    "Tak, już jest kupiony.
    Jedyny, jaki wtedy był z aktywnym tempomatem - cholernie duża wygoda.
    Praktycznie hamulec trzeba wcisnąć dopiero, jak auto całkowicie się
    zatrzyma i zapiszczy.

    Druga rzecz - auto oglądaliśmy bezpośrednio po przywiezieniu, jak był
    wstawiany do lakiernika - a więc handlarz jeszcze nie zdążył go "poprawić".

    Terminarz klimatyzacji/ogrzewania działa.
    Nawigacja jest w zasadzie nieużywalna - bardzo stare mapy."

    Jeszcze dodam:
    Była dołączona ładowarka z 230V oraz kabel do szybkiej ładowarki.
    Brat mi później powiedział, że w PL są dwa standardy gniazd w
    ładowarkach, ale drugiego typu kabla kupował nie będzie.

    Miał trochę problem z otwieraniem tylnej klapy z pilota, ale już ją
    "oswoił", działa. Tyla klapa otwierana i zamykana elektrycznie, z pilota
    lub lokalnie klawiszami.

    Ja na początku miałem problem z wystartowaniem tempomatu.
    Instrukcja fabryczna zawiera tylko tempomat statyczny. Zupełnie nie
    pasuje do aktywnego. Próbując go włączyć otrzymywałem komunikat w
    rodzaju "ta funkcja w tym trybie jest niedostępna", czy jakoś tak.
    Dopiero, jak gada przytrzymałem w dół (a nie w górę, jak w innych
    autach), to tempomat zaskoczył.
    Działa od prędkości ślimaka do zadanej i zwalnia aż do pełnego
    zatrzymania. Lepiej, niż w innych samochodach, którymi jeździłem.

    Brat jeszcze myśli o zagazowaniu Miśka. Dla mnie jest to barbarzyństwo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2019-10-03 23:01:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Jeszcze dopiska.

    Spodobało mi się rozwiązanie napędu w PHEV. Mianowicie brak skrzyni
    biegów, tylko sprzęgło do bezpośredniego napędu przodu przez silnik
    spalinowy przy jeździe powyżej 80 km/h. Tył napędzany zawsze przez drugi
    silnik elektryczny, przód przez pierwszy silnik elektryczny.
    Brak skrzyni biegów = mniej rzeczy, które się mogą zepsuć.

    Szkoda tylko, że po naładowaniu akumulatora ma zasięg tylko ok. 30 do 50
    km. na samych elektrykach. Jest dość cichy przy większych prędkościach.
    Przy poruszaniu się na samym prądzie oczywiście jest cichutki - trzeba
    uważać na przechodniów - jest niewiele głośniejszy od roweru.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2019-10-04 02:03:02
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Przejedz się jak masz gdzie Lexusem NX i opowiesz o wrażeniach jazdy z cvt