-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 29 Feb 2012 14:31:18 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hybryda
References: <jhiqsb$j8n$1@inews.gazeta.pl> <9230463677$20120216132504@squadack.com>
<1...@4...net>
<3697090740$20120217203240@squadack.com>
<14hprul9ohuk5$.14kdxnk1ac6c7.dlg@40tude.net>
<jhmrmg$ejj$1@inews.gazeta.pl>
<kfexoc9lljnr$.1j0axpw82mjq5.dlg@40tude.net>
<8373690334$20120218120156@squadack.com>
In-Reply-To: <8373690334$20120218120156@squadack.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <j...@b...softax.pl>
Lines: 89
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1330522201 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26687 83.18.189.42:59786
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2437107
[ ukryj nagłówki ]RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Tomasz,
>
> Saturday, February 18, 2012, 11:19:07 AM, you wrote:
>
>>> koło 120W szło, grzało i w kilka minut kubek wodoru z tlenem był (bez pary,
>>> bo się spowrotem skraplała) + chlor (z tej soli) czy coś podobnego.
>> Swoją drogą, jak się wytwarza wodór w celach przemysłowych?
>> Do napełniania rakiet kosmicznych itp...
>
> Dawniej - w reakcji kwasu solnego z metalami. Obecnie - może to być
> elektroliza, niestety.
Iii tam. Z ropy się robi. Albo innego gazu ziemnego. Reakcja metanu z wodą
(katalityczna w temperaturze grubych setek stopni) produkuje syngas czyli
mieszaninę czadu i wodoru. Z tego się oddziela wodór.
>
>>> dużo idzie w ciepło, zbliżenie elektrod gotowało wodę (moc się zbliżała
>>> do 1/4 czajnika) - i rozwalało elektrody.
>>> pewnie kilka kropel benzyny pewnie wybucha mocniej ;)
>> Koligram wodóru ma watrość opałową 3x wyższą niż kilogram benzyny.
>
> Koligram Wodóru może ;) Ale kilogram wodoru to parę metrów
> sześciennych do sprężenia i niejak nie zajmie to tyle samo miejsca co
> 3 kG benzyny. Na dopładkę potrzeba mnóstwo energii, żeby to sprężyć a
> potem kolejne mnóstwo, żeby rozprężyć.
Eeee. Na rozprężenie już raczej energii nie potrzeba. Tylko trzeba sobie potem
umieć radzić z naprawdę zimnym (minus sto kilkadziesiąt stopni) paliwem. Ale
zimny ma też parę zalet bo np. łatwiej z "wtryskiem" bo jest sporo gęstszy.
> W lecie nie ma problemu ale
> jesienią/zimą "bak" wodoru może się skorupą lodu pokryć.
Musiałby mieć odpowiednią izolację.
Można też by wodór skroplić. Jest to jeszcze bardziej kosztowne energetycznie.
Ale wtedy bak sporo mniejszy i lżejszy wyjdzie. Za to izolacja musiałaby być o
wiele wiele lepsza (choć technicznie jest to osiągalne -- rozwiązaniem jest
konstrukcja typu termos z wysoką próżnią pomiędzy ściankami, gdzie dodatkowo
umieszczone jest wiele warstw cienkiej folii alu -- tzw. MLI czyli Multi Layer
Insulation).
Teraz jeśli silnik spalinowy o sprawności 30% zastąpić układem wysokosprawnych
(>50%) ogniw paliwowych i silnikiem elektrycznym (sprawność ~95%) to
energetycznie już wychodzi lepiej z wodorem produkowanym z ropy (łącznie z
dystrybucją tegoż wodoru) niż wprost spalanie produktów ropy naftowej. Ino nie
ma całej infrastruktury wodorowej. Więc takie zabawy to tylko różne testy.
>
>> Tak czy owak nie ma takiej możliwości żeby prądem wytwarzanym przez silnik
>> wytworzyć go tyle żeby wartość opałowa przewyższyła obciążenie alternatora.
>
> Nie ma nawet o czym mówić.
Oczywiście. Te całe HHO to zabawa w pereptum mobile.
>
>> Nawte gdyby te urządzenia były kilkaset razy wydajniejsze (bo dopiero wtedy
>> mogłoby dostarczyć jakieś znaczące dla silnika ilości wodoru), to wtedy z
>> kolei cały silnik samochodu by tego nie uciągnął (o seryjnym alternetorze
>> nawet nie wspominając).
>
> Praw fizyki nie oszukasz.
Cóż, perpetum mobile nadal wygląda na niemożliwe do zbudowania :)
>> Natomiast tak jak w przypadku wszystkich "mpg tabs", czy innych
>> magentyzerów - ci co mieli do szkoły pod górkę, montują takie wynalazki jak
>> HHO, a potem albo efekt placebo i wprowadzenie oszczędnego stylu jeazdy
>> "żeby niezaburzać pomiaru", albo po prostu kłamią znajomym żeby nie wyjść
>> na głupków którzy wtopili kilka tysięcy.
>> O tyle niezrozumiały patent, że za podobne pieniądze co to HHO można sobie
>> założyć instalacje LPG, która coprawda też czegoś z niczego nie stworzy, no
>> ale wykorzysta bonusy podatkowe dla LPG i faktycznie można jeździć za pół
>> ceny.
>
> Powiedzmy 2/3. Ale przy pewnych uciążliwościach, które spowodowały, że
> ja na przykład nie zdecydowałem się na LPG nawet w tak paliwożernym
> (według niektórych) potworze jak Lanos...
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 29.02.12 15:37 kogutek
- 29.02.12 18:54 Tomasz Pyra
- 29.02.12 19:34 kogutek
- 01.03.12 01:04 Tomasz Pyra
- 01.03.12 01:18 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo