-
Data: 2012-02-29 18:54:06
Temat: Re: Hybryda
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 29 Feb 2012 14:37:58 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> Wiem że woda działa i podwyższa moc silnika w związku z czym musi
> spadać zużycie paliwa. W czasie II Wojny Światowej samoloty miały taki dinks
> że jak pilot potrzebował większej mocy to go wciskał i do powietrza dolotowego
> dodawał rozpyloną wodę. Jak obowiązującym modelem taksówki w Polsce była
> warszawianka to niektórzy taksówkarze robili sobie cuś takiego co
> domieszkiwało im rozpyloną wodę do powietrza.
Wodę do powietrza dolotowego dodaje się w celu ograniczenia zjawiska
spalania stukowego. Robi się to w wyczynowych silnikach o bardzo dużym
stopniu sprężania, albo bardzo wydajnych sprężarkach. To są silniki np. w
dragsterach.
Warszawa ze swoim wolnossącym silnikiem o współczynniku kompresji około 7 i
zapewne mocno restrykcyjnym dolocie (dolnozaworowym jeżeli się nie mylę)
jest na przeciwległym biegunie tego typu problemów.
WEP w samolotach był realizowany razem z wtryskiem wody, ale to też było
działanie przeciwstukowe w doładowanych silnikach które przy 100% mocy
nominalnej po prostu nie miały w pełni otwartej przepustnicy. Pełne
otwarcie przepustnicy wymagało dodatkowego działania przeciwstukowego
rozpylonej wody.
Jedyne rozsądne zastosowanie wody w cywilnych silnikach to natrysk jej na
intercooler w silniku doładowanym.
A taksowkarskie opowieści o skuteczności przeróżnego voodoo to bardzo słabe
źródło wiedzy - magnetyzery wśród tej grupy zawodowej też cieszą się dużym
uznaniem.
> Twierdzili że uzyskują w ten
> sposób oszczędność w granicach jednego litra na sto kilometrów.
Czyli w granicach przeciętnej, wyimaginowanej skuteczności magnetyzerów i
innych voodoo.
> Wiem bo sam
> tego doświadczyłem że jak się jedzie w chwilę po burzy, kiedy w powietrzu czuć
> zapach ozonu. To samochód zachowuje się tak jak by mu w oponki więcej
> pierdnąć.
Sugestia, albo wpływ niższej temperatury.
Spadek temperatury o 30C daje około 10% wzrost mocy silnika.
Tyle że jest to nadal różnica bez stopera niezauważalna - mało kto
"dupohamownią" potrafi stwierdzić że zimą ma mocniejszy samochód niż latem.
A co dopiero wpływ jakiś takich niuansów.
> To ze czegoś jest mało nie
> znaczy że ma nie działać. W katalizatorze platyny jest bardzo mało i działa. A
> bez platyny nie działa. Mnie takie ustrojstwo bardziej podchodzi pod coś co
> parę wodną robi.
Praktycznie niczego nie robi. Zużywa litr wody na 1000km.
Podczas gdy silnik przez ten czas przciągnie przez siebie grubo ponad
1000kg powietrza.
Nawet gdyby ta woda w jakkolwiek sposób przetworzona miała wartość opałową
benzyny (a oczywiście nie ma), to i tak maksymalny wpływ na pracę silnika
byłby w okolicach promila.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.02.12 19:34 kogutek
- 01.03.12 01:04 Tomasz Pyra
- 01.03.12 01:18 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=