  • 31. Data: 2020-12-22 08:55:42
    Temat: Re: Hulajnoga elektryczna o dużej mocy - jakim jest pojazdem wg przepisów?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2020 o 08:05, ToMasz pisze:

    > po co ta dyskusja, skoro twizy nie jest alternatywą dla autobusu,
    > piechtobusu, roweru, bo dyskwalifikuje go cena

    Nie do końca, bo wymieniłem też skuterki.
    A te potrafią też być drogie.
    Rowery elektryczne również.

    Ale tak czy tak, cena na minus, wygoda na plus.

    Generalnie posiadanie pojazdu się cenowo nie opłaca.

    > z grubsza patrząc na sytuacje, nie jest również alternatywą dla
    > samochodu, bo... dyskwalifikuje go cena.

    To prawda.
    Jego wartość jest w okolicach skuterka.
    Tyle że są skutery w tej samej cenie....

  • 32. Data: 2020-12-22 09:58:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Tuesday, December 22, 2020, 8:05:25 AM, you wrote:

    > po co ta dyskusja, skoro twizy nie jest alternatywą dla autobusu,
    > piechtobusu, roweru, bo dyskwalifikuje go cena
    > z grubsza patrząc na sytuacje, nie jest również alternatywą dla
    > samochodu, bo... dyskwalifikuje go cena.

    Chińczycy dają radę z tanimi LSEV a w Europie to jest niemożliwe :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2020-12-22 13:37:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Rząd od roku próbuje stworzyć jakieś przepisy dla hulajnóg. Ale
    >ogranicza się w nich do pojazdów o mocy do 250W i wadze do 20 kg.

    Bo to maja byc male i niezbyt szybkie pojazdy, ktorym mozna pozwolic
    jezdzic po chodniku.
    No chyba, ze rzad je zepchnie na drogi i DDR.

    >A czym jest/będzie hulajnoga o mocy np. 5 kW i wadze 40 kg?
    >Wiecie coś na ten temat?

    IMO - motorowerem lub motocyklem, jesli sie w definicji motoroweru tez
    nie miesci.

    Tylko nielegalnym, bo nie ma homologacji.

    No chyba, ze ma, to mozna ja zarejestrowac.
    Ze wszelkimi konsekwencjami, jak OC, kask, przepisowe swiatla itp.
    A bez rejestracji niedopuszczona do ruchu.

    Zaraz ... na motorowerze czy motocyklu mozna stac, czy trzeba siedziec
    ?
    A siedzisko w przepisach nie jest wymagane ?

    J.

  • 34. Data: 2020-12-22 15:10:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 08:55, Cavallino pisze:

    > Nie do końca, bo wymieniłem też skuterki. > A te potrafią też być drogie.
    legalny "na50cm" kosztuje nowy 4 tyś, używany 3 tyś.
    > Rowery elektryczne również.
    są drogie, bo tak. nie ma usprawiedliwienia, tyle że jest to pojazd
    najbardziej uniwersalny, bo przepedałujesz przez chodnik, a po ulicy też
    pojedziesz. chociaż 25km/h, skuterem 1.6kw - 45km/h bez przerwy

    > Ale tak czy tak, cena na minus, wygoda na plus.
    >
    > Generalnie posiadanie pojazdu się cenowo nie opłaca.
    jeśli musisz dojeżdżać, to się może opłacać.

    > To prawda.
    > Jego wartość jest w okolicach skuterka.
    > Tyle że są skutery w tej samej cenie....
    o ile mi wiadomo, jeżdżący twizzy kosztuje naście tysięcy, nowy wogóle
    nie bierze udziału w zabawie. To dużo więcej niz dupowóz na gaz

    ToMasz

  • 35. Data: 2020-12-22 15:23:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-12-2020 o 15:10, ToMasz pisze:

    > legalny "na50cm" kosztuje nowy 4 tyś, używany 3 tyś.

    Chińczyk?
    Bez jaj, mówimy o europejskim wózku.

    No i skutery są też większe niż 50 ccm.

    > jeśli musisz dojeżdżać, to się może opłacać.

    Ale nie taki jest zazwyczaj cel zakupu.
    Uwaga - nie piszę z punktu widzenia właściciela kilkunastoletniego
    złoma, ta grupa docelowa nigdy mnie nie interesowała i to się nie zmieni.

    > o ile mi wiadomo, jeżdżący twizzy kosztuje naście tysięcy, nowy wogóle
    > nie bierze udziału w zabawie. To dużo więcej niz dupowóz na gaz

    Dużo mniej.
    Czytaj wyżej.

  • 36. Data: 2020-12-22 16:05:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > To prawda.
    > Jego wartość jest w okolicach skuterka.
    > Tyle że są skutery w tej samej cenie....

    No to podobnie jak tego ZOE co to chcesz sprzedać za 80 tys

  • 37. Data: 2020-12-22 17:16:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 15:23, Cavallino pisze:

    > Chińczyk?
    przeczytaj początkowe listy w tym wątku. Mówimy o chińskich hulajnogach,
    w których nie bardzo ma sie co popsuć. normalne łożyska w kołach, sterze
    (kierownicy). Silnik kontroler i akumulatory. Podobna sytuacja z
    "motorowerem elektrycznym". Zniknęły problemy poprzedniego pokolenia
    typu a kto mi naprawi silnik spalinowy z chin, sprzęgło odśrodkowe. skąd
    wziąć pierścienie na pierwszy szlif, uszczelkę pod głowicę itp.
    wspólnota nie zgadza się na przechowywanie pojazdu benzynowego w piwnicy.

    Wyrażam zdziwienie ze pojazd jednoosobowy, dwukołowy, o zasięgu
    kilkudziesięciu kilometrów, "tankowany" prawie za darmo, w cenie od 1-4
    tys złotych, jest tak marginalnie wykorzystywany w transporcie miejskim.
    pomimo że podczas wykorzystywania go jako transportu zamiast autobusu,
    jego wartość zwróci się w ciągu 3 lat!
    kaman! gdzie masz inwestycje z takim czasem zwrotu? Gdybym nie korzystał
    z roweru - kupiłbym od razu. Nawet teraz sie zastanawiam nad 2 osobowym
    "motorowerem" elektrycznym, bo dla mnie trasa 20km na rowerze przez
    miasto - to nie jest przyjemność.

    Twizy.... W piwnicy nie schowasz. śnieżną zimą, mroźną zimą tak samo jak
    na jednośladzie - nie pojedziesz. za otomoto - nieuszkodzony, 21 tyś.
    10 letnia xsara picasso kosztuje 11 tyś. (choć jedna jest za 7)
    BARTON ENERGY skuter elektryczny sklep Szyce, 4tyś.

    ToMasz

  • 38. Data: 2020-12-22 18:10:37
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.12.2020 o 17:16, ToMasz pisze:

> [...]
    > wziąć pierścienie na pierwszy szlif, uszczelkę pod głowicę itp.
    > wspólnota nie zgadza się na przechowywanie pojazdu benzynowego w piwnicy.

    Złamała mi się rama mojego skuterka, który notabene ma swojego
    dystrybutora w Polsce, nawet markę polską, ale oczywiście już nie
    naprawia. Jeszcze nie próbowałem zapytać Chińczyka, ale on też już nie
    produkuje takiego. Może by mi to kto zespawał, ale sprawa nie jest
    prosta. Do zepsucia są jeszcze hamulce, siodełko, amortyzatory, opony,
    akumulatory. Jest tego niewątpliwie mniej niż w moim RS, ale RS jest
    serwisowalny a toto najwyraźniej nie.

> [...]
    > tys złotych, jest tak marginalnie wykorzystywany w transporcie miejskim.
    > pomimo że podczas wykorzystywania go jako transportu zamiast autobusu,

    Hulajnoga? Jak tym zakupy wozić? Jak rozwiązać problem deszczu, śniegu?
    Po co oszczędzać?

> [...]
    > z roweru - kupiłbym od razu. Nawet teraz sie zastanawiam nad 2 osobowym
    > "motorowerem" elektrycznym, bo dla mnie trasa 20km na rowerze przez

    No to kupuj. Widocznie to jest właśnie dla Ciebie.

    > Twizy.... W piwnicy nie schowasz.

    Do grobu też nie zabierzesz.

    > śnieżną zimą, mroźną zimą tak samo jak
    > na jednośladzie - nie pojedziesz.

    Jak bardzo musi być zimna i śnieżna?

    > za otomoto - nieuszkodzony, 21 tyś.

    Powiedziałbym nawet, że to okazja, ale jest poza sezonem.

    > 10 letnia xsara picasso kosztuje 11 tyś. (choć jedna jest za 7)
    > BARTON ENERGY skuter elektryczny sklep Szyce, 4tyś.

    Oba nieporównywalne.

  • 39. Data: 2020-12-22 23:19:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Hulajnoga? Jak tym zakupy wozić? Jak rozwiązać problem deszczu, śniegu?
    ja piszę o dojeździe do pracy i do domu. bułki - do plecaka.
    > Po co oszczędzać?
    widzisz.... Wielu ludzi lubi obnosić się z czymś drogim, żeby innym
    szczęki poopadały. Wielu ludziom nie opadają szczęki, bo wiedzą że aby
    kupić coś drogiego, aby wydawać swoje pieniądze w głupi sposób, trzeba
    najpierw je zarobić. albo pożyczyć i zapłacić za pożyczenie. Więc po co
    oszczędzać? żeby ogólnie mniej pracować, więcej mieć czasu na to co
    sprawia przyjemność, albo na odpoczynek. na 100% przyjemniej i szybciej,
    pomyka się rowerem czy hulajnogą przez park, niż czeka na autobus i
    jedzie w ścisku. oczywiście można autem, ale to nie ekologiczne i
    drogie. Sam parking może w centrum 100zł kosztować. a 12kg hulajnogę
    postawisz w biurze.

    > Do grobu też nie zabierzesz.
    a co to ma do rzeczy? jednoślad elektryczny moze być schowany
    gdziekolwiek. polecany tutaj twizzy nie. mało tego, bałbym się zostawić
    twizy pod blokiem.

    > Jak bardzo musi być zimna i śnieżna?
    obojętnie. tak samo jak jednoślad twizy nie nadaje się na gównianą
    pogodę. Z praktyki wiem ze to sie rzadko trafia - ale jednak.

    > Powiedziałbym nawet, że to okazja, ale jest poza sezonem.

    > Oba nieporównywalne.
    oba co? Twizy i motorower są porównywalne w kwestii spełnianych funkcji.
    to i to jeżdzi na tani prąd, jest ekologiczne i nadaje się na transport
    osobisty. co prawda twizy ma szybkę i trochę chroni przed deszczem, jest
    gdzie torbę położyć, ale jednocześnie trzeba to jakoś pod pracą
    zabezpieczyć, pod domem też, a hulajnogę zabierzesz ze sobą
    twizy i xsara porównywalne są cenowo. pełnoprawny samochód - to jednak
    jest fajna rzecz. można nad morze jechać, na narty, na wycieczke z
    rowerami, pralkę przywieść. Parking trzeba mieć, ale różnica w cenie
    jest taka, ze kasy wystarczy na paliwo na tysiące kilometrów. A jakby
    tak jakiegoś matiza albo seicento do konkurencji wprowadzić....

    Dla mnie koniec.

    ToMasz

  • 40. Data: 2020-12-22 23:22:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > tys złotych, jest tak marginalnie wykorzystywany w transporcie miejskim.
    > pomimo że podczas wykorzystywania go jako transportu zamiast autobusu,

    Miałem (syn).
    Po 3 latach to już trup.
    Na tyle potrzeba porządnego skuterka.

> [...]
    > z roweru - kupiłbym od razu. Nawet teraz sie zastanawiam nad 2 osobowym
    > "motorowerem" elektrycznym, bo dla mnie trasa 20km na rowerze przez

    Mam garaż, nie ma problemu.

    śnieżną zimą, mroźną zimą tak samo jak
    > na jednośladzie - nie pojedziesz.

    Nie ma ogrzewania?

    >za otomoto - nieuszkodzony, 21 tyś.
    > 10 letnia xsara picasso kosztuje 11 tyś. (choć jedna jest za 7)

    10 letnia spalinówka to już skarbonka.
    A Twizy jako zabawka dla dziecka byłby ok.