eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHulajnoga elektryczna o dużej mocy - jakim jest pojazdem wg przepisów? › Re: Hulajnoga elektryczna o dużej mocy - jakim jest pojazdem wg przepisów?
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hulajnoga elektryczna o dużej mocy - jakim jest pojazdem wg przepisów?
    Date: Tue, 22 Dec 2020 18:10:37 +0100
    <rrkr6n$9qr$1@news.icm.edu.pl> <rrkucq$raa$1@dont-email.me>
    <rrlnof$dui$1@news.icm.edu.pl>
    <5fde9060$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rrn1rj$ob5$1@dont-email.me>
    <rrn6ci$ft3$1$Cav@news.chmurka.net> <rrnk0r$7pd$1@dont-email.me>
    <rro8mh$g2h$1@news.icm.edu.pl> <rrofvn$7ad$2$Cav@news.chmurka.net>
    <rrohn3$2u8$1@news.icm.edu.pl> <rrph44$suk$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rrqlh6$oru$1@news.icm.edu.pl> <rrs5rl$5kd$1@dont-email.me>
    <rrs8pv$mhm$1$Cav@news.chmurka.net> <rrsuop$bun$1@dont-email.me>
    <rrsvh1$5s7$1$Cav@news.chmurka.net> <rrt65i$3qu$1@dont-email.me>

    W dniu 22.12.2020 o 17:16, ToMasz pisze:

    > przeczytaj początkowe listy w tym wątku. Mówimy o chińskich hulajnogach,
    > w których nie bardzo ma sie co popsuć. normalne łożyska w kołach, sterze
    > (kierownicy). Silnik kontroler i akumulatory. Podobna sytuacja z
    > "motorowerem elektrycznym". Zniknęły problemy poprzedniego pokolenia
    > typu a kto mi naprawi silnik spalinowy z chin, sprzęgło odśrodkowe. skąd
    > wziąć pierścienie na pierwszy szlif, uszczelkę pod głowicę itp.
    > wspólnota nie zgadza się na przechowywanie pojazdu benzynowego w piwnicy.

    Złamała mi się rama mojego skuterka, który notabene ma swojego
    dystrybutora w Polsce, nawet markę polską, ale oczywiście już nie
    naprawia. Jeszcze nie próbowałem zapytać Chińczyka, ale on też już nie
    produkuje takiego. Może by mi to kto zespawał, ale sprawa nie jest
    prosta. Do zepsucia są jeszcze hamulce, siodełko, amortyzatory, opony,
    akumulatory. Jest tego niewątpliwie mniej niż w moim RS, ale RS jest
    serwisowalny a toto najwyraźniej nie.

    > Wyrażam zdziwienie ze pojazd jednoosobowy, dwukołowy, o zasięgu
    > kilkudziesięciu kilometrów, "tankowany" prawie za darmo, w cenie od 1-4
    > tys złotych, jest tak marginalnie wykorzystywany w transporcie miejskim.
    > pomimo że podczas wykorzystywania go jako transportu zamiast autobusu,
    > jego wartość zwróci się w ciągu 3 lat!

    Hulajnoga? Jak tym zakupy wozić? Jak rozwiązać problem deszczu, śniegu?
    Po co oszczędzać?

    > kaman! gdzie masz inwestycje z takim czasem zwrotu? Gdybym nie korzystał
    > z roweru - kupiłbym od razu. Nawet teraz sie zastanawiam nad 2 osobowym
    > "motorowerem" elektrycznym, bo dla mnie trasa 20km na rowerze przez
    > miasto - to nie jest przyjemność.

    No to kupuj. Widocznie to jest właśnie dla Ciebie.

    > Twizy.... W piwnicy nie schowasz.

    Do grobu też nie zabierzesz.

    > śnieżną zimą, mroźną zimą tak samo jak
    > na jednośladzie - nie pojedziesz.

    Jak bardzo musi być zimna i śnieżna?

    > za otomoto - nieuszkodzony, 21 tyś.

    Powiedziałbym nawet, że to okazja, ale jest poza sezonem.

    > 10 letnia xsara picasso kosztuje 11 tyś. (choć jedna jest za 7)
    > BARTON ENERGY skuter elektryczny sklep Szyce, 4tyś.

    Oba nieporównywalne.