  • Data: 2010-02-13 21:45:39
    Temat: Re: Hugin, nie umiem opanowac, pomozcie
    Od: f...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-02-2010 o 19:37:44 Waldemarrr <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Wkurzam sie na swoja niemoc w sprawie Hugina.
    > Dodaje kilkanascie zdjec, wyznaczam punkty automatycznie, dodatkowo tam
    > gdzie potrzeba uzupelniam recznie.
    > Potem zadaje: wyrównaj > poskladaj i niezmiennie efekty mam kulawe.
    >
    > http://www.waldek.sewera.pl/hugin.jpg
    >
    > Jaki robie blad?
    >
    > Waldek.
    >
    > www.waldek.sewera.pl

    - fotografuj tak aby ok 1/3 zdjęcia pokrywała się z jednej i drugiej strony
    - wykasuj błędne punkty
    - czasami ręcznie dodaj kilka , najlepiej na przecięciu linii prostych
    - zmień detektor , na np. panomatic (ściągnij ze strony , zainstaluj
    kopiując do odpowiedniego katalogu, ustaw jako domyślny i z instrukcji
    przekopiuj linię poleceń do niego , wszystko w pliku instrukcji >
    (zakładka Control Points Detector -> wybierasz panomatic, klikasz edit i w
    linii parametry wklejasz -o %o %i )
    - nie mam surowego materiału więc nie wiem na 100% co mogło paść,
    - linie proste rozjechały się - poszukaj dodatkowych punktów w miejscu
    gdzie się rozjechały, np plami, sęki na futrynie, i tego typu artefakry
    które mogą pomóc. Ogólnie przy szerokokątnych ogniskowych i długich
    prostych często podstawowa wołarka źle znajduje punkty i trzeba jej pomóc
    ręcznie
    --
    D.S