    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Horoskop do mnie zadzwonił...
    Date: Tue, 13 Sep 2011 00:20:21 +0200

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Odbierający mają różnie taryfy i stawki, więc powiązanie tej opłaty
    > akurat ze stawką Simplusa ma tyle sensu, co powiązanie z ceną jaj na
    > rynku w Lubartowie.

    Jaja też mają różne ceny. A obecna bazowa stawka w Plusie na Kartę w
    wersji oferta Simplus Taryfa Simplus to 59 gr
    http://nakarte.plus.pl/images/cennik_nowej_taryfy_si
    mplus.pdf a 29 gr
    trzeba sobie dopiero włączyć własnoręcznie promocyjnie za 2 PLN :-P.

    > To tym bardziej apdejty są zbędne. Właśnie chodzi o to, żeby ludzie
    > płacili, i to dużo. Gdyby operatorowi chodziło o wygodę abonenta, to
    > by łączył po cenie jego aktualnej taryfy. Ewentualnie doliczał stałą
    > opłatę (jak za SMS) z tytułu przesłania informacji o numerze.

    Hehe, przecież wygoda musi kosztować, w tym przypadku 78 gr/min i to
    poza wszelkimi pakietami, tanimi numerami, "darmowymi" minutami w abo
    czy co tam ma/może mieć ;-).

    Trzeba po prostu uznać, że usługi typu collect call mają charakter
    awaryjny i takież ceny.

    > Ale opis jest pogmatwany. A można przecież prościej -- "to tak,
    > jakbyś sam oddzwonił do dzieciaka, tylko o wiele drożej".

    :-).

    > Pamiętam moment uruchomienia roamingu w Simplusie. Maksymalna stawka
    > była zdaje się 55 zł. Za to przedtem SMSy działały na całym świecie

    Etam, AFAIR było to tylko 2*(2,90+7,63)=21,06 (obie "nogi" callbacku w
    reszcie świata) ale za to płaciło się od momentu odebrania połączenia
    zwrotnego w callbacku (czyli na zestawianie połączenia, nieodebrane i
    zajęte też) ;-).

    Przemek