-
11. Data: 2020-08-13 20:52:54
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-13 o 06:09, Cavallino pisze:
> W dniu 12-08-2020 o 22:14, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-12 o 21:10, Cavallino pisze:
>>> W dniu 12-08-2020 o 20:57, cef pisze:
>>>> Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
>>>> holowanie?
>>>
>>> A o co pytasz?
>>> Jest zakaz formalnie.
>>
>> Gdzie ten zakaz?
>
> W instrukcji obsługi.
W instrukcji to nie jest zakaz formalny.
Nawet nie ma obowiązku przeczytania.
Pytałem o to co już victorius napisał.
-
12. Data: 2020-08-13 21:24:55
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-08-2020 o 20:52, cef pisze:
> W dniu 2020-08-13 o 06:09, Cavallino pisze:
>> W dniu 12-08-2020 o 22:14, cef pisze:
>>> W dniu 2020-08-12 o 21:10, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 12-08-2020 o 20:57, cef pisze:
>>>>> Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
>>>>> holowanie?
>>>>
>>>> A o co pytasz?
>>>> Jest zakaz formalnie.
>>>
>>> Gdzie ten zakaz?
>>
>> W instrukcji obsługi.
>
> W instrukcji to nie jest zakaz formalny.
Pytałeś o konstrukcyjną możliwość.
Producenci uważają, że jej nie ma.
-
13. Data: 2020-08-13 21:44:31
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-13 o 21:24, Cavallino pisze:
> W dniu 13-08-2020 o 20:52, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-13 o 06:09, Cavallino pisze:
>>> W dniu 12-08-2020 o 22:14, cef pisze:
>>>> W dniu 2020-08-12 o 21:10, Cavallino pisze:
>>>>> W dniu 12-08-2020 o 20:57, cef pisze:
>>>>>> Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
>>>>>> holowanie?
>>>>>
>>>>> A o co pytasz?
>>>>> Jest zakaz formalnie.
>>>>
>>>> Gdzie ten zakaz?
>>>
>>> W instrukcji obsługi.
>>
>> W instrukcji to nie jest zakaz formalny.
>
> Pytałeś o konstrukcyjną możliwość.
> Producenci uważają, że jej nie ma.
Pisanie, że jest zakaz formalnie brzmi jak jakiś
zapis w prawie o ruchu drogowym.
Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
przez producenta, to jest dla mnie jasne -
i o to pytałem i tego się spodziewałem.
I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)
-
14. Data: 2020-08-13 21:49:08
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: WS <L...@c...pl>
On Thursday, August 13, 2020 at 9:44:32 PM UTC+2, cef wrote:
> Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
> przez producenta, to jest dla mnie jasne -
ale w instrukcjach producent czesto wciska kit ;)
tak jak np. zakazuja odpalania na pych, a raczej nie ma problemu, o ile pojazd
sprawny i np. aku padl i nie bedzie sie holowalo ~10km zasyfiajac kataliztor
niespalonym paliwem bo np. swiece iskry nie daja ;)
-
15. Data: 2020-08-14 05:59:28
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-08-2020 o 21:44, cef pisze:
> W dniu 2020-08-13 o 21:24, Cavallino pisze:
>> W dniu 13-08-2020 o 20:52, cef pisze:
>>> W dniu 2020-08-13 o 06:09, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 12-08-2020 o 22:14, cef pisze:
>>>>> W dniu 2020-08-12 o 21:10, Cavallino pisze:
>>>>>> W dniu 12-08-2020 o 20:57, cef pisze:
>>>>>>> Czy samochód EV umożliwia konstrukcyjnie
>>>>>>> holowanie?
>>>>>>
>>>>>> A o co pytasz?
>>>>>> Jest zakaz formalnie.
>>>>>
>>>>> Gdzie ten zakaz?
>>>>
>>>> W instrukcji obsługi.
>>>
>>> W instrukcji to nie jest zakaz formalny.
>>
>> Pytałeś o konstrukcyjną możliwość.
>> Producenci uważają, że jej nie ma.
>
> Pisanie, że jest zakaz formalnie brzmi jak jakiś
> zapis w prawie o ruchu drogowym.
> Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
> przez producenta, to jest dla mnie jasne -
> i o to pytałem i tego się spodziewałem.
> I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)
Tyle że to samo dotyczy każdego auta z automatem...
A faktycznie elektrykowi to nie zaszkodzi, wręcz masz dodatkowy zysk -
możesz się ładować.
Ze spalinowym automatem tak już nie będzie.
-
16. Data: 2020-08-14 06:10:07
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-14 o 05:59, Cavallino pisze:
> W dniu 13-08-2020 o 21:44, cef pisze:
>> Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
>> przez producenta, to jest dla mnie jasne -
>> i o to pytałem i tego się spodziewałem.
>> I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)
>
> Tyle że to samo dotyczy każdego auta z automatem...
> A faktycznie elektrykowi to nie zaszkodzi, wręcz masz dodatkowy zysk -
> możesz się ładować.
>
> Ze spalinowym automatem tak już nie będzie.
No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
źródła zasilania? Paliwo z reguły mam w zapasie i rzadko kiedy
schodzę poniżej 1/4 zbiornika i zatankuję gdziekolwiek.
Mam obawy dotyczące zasięgu nawet w jazdach lokalnych,
bo może skończyć się prąd z powodu spadku temperatury np
albo wypadnie mi więcej jeżdżenia niż zwykle i co wtedy?
-
17. Data: 2020-08-14 06:46:23
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 14-08-2020 o 06:10, cef pisze:
> W dniu 2020-08-14 o 05:59, Cavallino pisze:
>> W dniu 13-08-2020 o 21:44, cef pisze:
>
>>> Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
>>> przez producenta, to jest dla mnie jasne -
>>> i o to pytałem i tego się spodziewałem.
>>> I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)
>>
>> Tyle że to samo dotyczy każdego auta z automatem...
>> A faktycznie elektrykowi to nie zaszkodzi, wręcz masz dodatkowy zysk -
>> możesz się ładować.
>>
>> Ze spalinowym automatem tak już nie będzie.
>
> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
> źródła zasilania? Paliwo z reguły mam w zapasie i rzadko kiedy
> schodzę poniżej 1/4 zbiornika i zatankuję gdziekolwiek.
A tu w zamian tak planujesz trasę, żeby mieć po drodze ładowarki i tyle.
> Mam obawy dotyczące zasięgu nawet w jazdach lokalnych,
> bo może skończyć się prąd z powodu spadku temperatury np
W sensie, że masz baterię naładowaną na 200 km, jedziesz 20, i nagle
kończy się prąd? ;-)
> albo wypadnie mi więcej jeżdżenia niż zwykle i co wtedy?
To samo co z paliwem.
Naładujesz.
-
18. Data: 2020-08-14 08:24:37
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-14 o 06:46, Cavallino pisze:
> W dniu 14-08-2020 o 06:10, cef pisze:
>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
>> źródła zasilania?
> To samo co z paliwem.
> Naładujesz.
Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
a prąd może się skończyć i trochę o niego trudniej niż o paliwo.
To się z czasem może naturalnie zmienić, ale teraz jest jak jest.
Nie bez powodu głównym dyskutowanym parametrem
e-samochodów jest zasięg na jednym ładowaniu.
Przy spaliniakach mówi się o zużyciu, mocy silnika,
bagażniku itp a zasięg na jednym zbiorniku jest gdzieś na szarym
końcu podawany, bo nie jest aż tak ważne w eksploatacji.
-
19. Data: 2020-08-14 08:55:28
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello cef,
Friday, August 14, 2020, 8:24:37 AM, you wrote:
>>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
>>> źródła zasilania?
>> To samo co z paliwem.
>> Naładujesz.
> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
> a prąd może się skończyć
Niespodziewanie?
> i trochę o niego trudniej niż o paliwo.
Nawet w Polsce są już tysiące stacji ładowania.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
20. Data: 2020-08-14 09:14:15
Temat: Re: Holowanie elektryka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-14 o 08:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello cef,
>
> Friday, August 14, 2020, 8:24:37 AM, you wrote:
>
>>>> No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
>>>> źródła zasilania?
>>> To samo co z paliwem.
>>> Naładujesz.
>> Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
>> Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
>> a prąd może się skończyć
>
> Niespodziewanie?
Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
niż paliwo.
>> i trochę o niego trudniej niż o paliwo.
>
> Nawet w Polsce są już tysiące stacji ładowania.
Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
gdzie szukać.