-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Holowanie elektryka
Date: Wed, 26 Aug 2020 22:47:33 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 27
Message-ID: <ri6hph$6m1$1@news.icm.edu.pl>
References: <5f343baa$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<rh2p0a$48m$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<ura9qpiwqdqj.bd0cjj1z5sw5$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: acbx217.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1598474865 6849 83.9.121.217 (26 Aug 2020 20:47:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Aug 2020 20:47:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
In-Reply-To: <ura9qpiwqdqj.bd0cjj1z5sw5$.dlg@40tude.net>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683354
[ ukryj nagłówki ]On 2020-08-15 10:45, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):
>
>> Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
>> hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
>> silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
>> hamulcowych.
> IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
> to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
> kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
> podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)
>
>> Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
>> Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
> Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
> osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
> wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
> one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
> elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
> będzie działać aż do napięcia 3,2 V. Więc hamować da się, nawet jak
> jest by wire i wspomagane.
> Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
> powiedzieć na 100%.
>
>
Komputer pokładowy zasilany jest osobnym akumulatorem.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.08.20 22:49 kk
- 26.08.20 23:22 kk
- 26.08.20 23:23 kk
- 27.08.20 00:22 kk
- 27.08.20 00:33 kk
- 27.08.20 00:44 kk
- 27.08.20 00:46 kk
- 27.08.20 00:53 kk
- 27.08.20 01:03 kk
- 27.08.20 09:25 Mateusz Viste
- 27.08.20 23:47 RoMan Mandziejewicz
- 27.08.20 23:49 RoMan Mandziejewicz
- 28.08.20 15:58 J.F.
- 29.08.20 16:31 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
Najnowsze wątki
- 2024-12-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2024-12-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-06 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-06 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-05 nie chcem ale muszem zapytać
- 2024-12-05 test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- 2024-12-05 jak to na autostradzie
- 2024-12-04 Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- 2024-12-06 starość nie radość
- 2024-12-05 Ataki hakerskie
- 2024-12-05 Konwersja dysku z MBR na GPT
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-12-05 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-12-05 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=