eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHolowanie elektrykaRe: Holowanie elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-m
    ail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Holowanie elektryka
    Date: Sat, 15 Aug 2020 10:45:14 +0200
    Organization: Bambucco.Corp.Ltd
    Lines: 27
    Message-ID: <ura9qpiwqdqj.bd0cjj1z5sw5$.dlg@40tude.net>
    References: <5f343baa$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <rh2p0a$48m$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="3dcf13fc17c6b407bbb6c823d914bf14";
    logging-data="27194";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18wOzCT/cd8lOfCPY80e4xX"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:VnwVs23XzQYtLmou7DHoKtopuJI=
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682672
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):

    > Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
    > hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
    > silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
    > hamulcowych.
    IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
    to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
    kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
    podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)

    > Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
    > Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
    Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
    osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
    wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
    one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
    elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
    będzie działać aż do napięcia 3,2 V. Więc hamować da się, nawet jak
    jest by wire i wspomagane.
    Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
    powiedzieć na 100%.


    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: