-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
g!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-m
ail
From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Holowanie elektryka
Date: Sat, 15 Aug 2020 10:45:14 +0200
Organization: Bambucco.Corp.Ltd
Lines: 27
Message-ID: <ura9qpiwqdqj.bd0cjj1z5sw5$.dlg@40tude.net>
References: <5f343baa$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<rh2p0a$48m$1$viktoriu@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="3dcf13fc17c6b407bbb6c823d914bf14";
logging-data="27194";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18wOzCT/cd8lOfCPY80e4xX"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:VnwVs23XzQYtLmou7DHoKtopuJI=
X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
t.<O
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682672
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Aug 2020 09:10:01 +0200, viktorius napisał(a):
> Hybryda Lexus GS450h ma pedał hamulca "by wire". Czyli naciskając
> hamulec chcesz hamować, ale to komputer decyduje za kierowcę, czy użyć
> silnika elektrycznego jako hamulca, czy może tradycyjnych klocków
> hamulcowych.
IMO jeśli tylko konstrukcja auta przewiduje odzysk energii z hamowania,
to mechanika jest przystosowana do przenoszenia obciążeń w obu
kierunkach. Więc holowanie nie będzie powodowało szkód. A nawet, jeśli
podczas holowania naciśniemy hamulec, da się baterię podładować :)
> Jak kompletnie nie ma prądu, to pedał hamulca będzie nieaktywny.
> Bez sztywnego hola to proszenie sie o kłopoty.
Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
będzie działać aż do napięcia 3,2 V. Więc hamować da się, nawet jak
jest by wire i wspomagane.
Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się
powiedzieć na 100%.
--
Jacek
I hate haters.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.08.20 10:46 Mateusz Viste
- 15.08.20 11:56 zhbick
- 15.08.20 12:01 RadoslawF
- 15.08.20 12:23 Mateusz Viste
- 15.08.20 12:26 m4rkiz
- 15.08.20 16:58 RadoslawF
- 15.08.20 20:45 Cavallino
- 15.08.20 20:47 Cavallino
- 15.08.20 20:50 Cavallino
- 15.08.20 20:53 Cavallino
- 15.08.20 20:56 Cavallino
- 15.08.20 22:56 zhbick
- 16.08.20 03:37 RadoslawF
- 16.08.20 10:13 Pete
- 16.08.20 11:39 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 74F vs 74HCT
- 2025-01-02 OT Do Trybuna
- 2025-01-02 Prosto z Tuskistanu: Czy Domański (minister finansów) "da" czy nie trzy lata grożą :-) [dotacja dla PiS]
- 2025-01-02 Chińczyki są LEPSZE ;-)
- 2025-01-02 Newag ciąg dalszy
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=